Gå til innhold

Nabeons hund plager hele nabolaget, What to do ?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

 

Så dette har bare pågått i 2-3 uker? Er veldig urealistisk forventing av dere naboer å tro at en hund klarer å bli vandt eller trent til å takkle sine nye omgivelser på så kort tid.

 

Hva gjør eieren med hunden? Er de aktive i å trene den og forsøke å dempe situasjonen?

 

eiern drar på jobb, kommer hjem og går en tur med bikja, tar den inn så hører vi ikke mer. tviler på at det foregår så mye trening. Om han trener bikja eller ikke er irrelevant, ingen skal trenges og plages av hund uansett omstendigheter, andres valg skal ikke plage oss

 

 

Så den er ute mens eier er på jobb? Det kan være tegn til mye det der, og treningen ikke alltid enkel. Uansett så kreves det innsats fra eieren.

 

Svært ofte er det nettopp fordi eieren er vekke. Største problem er om eieren komme hjem mens hunden bjeffer. Da ser hunden på dette som en "sier", og tror at takket til bjeffingen at eieren er tilbake.

Seperasjons angst kan være en årsak også, men det er for tidlig å si uten mer informasjon.

 

100% stoppe bjeffing vil nok ikke være mulig for eier, men å få redusert den bør være målet.

Når du sier den bjeffer, snakker vi om at den bjeffer i svært lang tid når den starter? Eller bare at den reagerer til ting, bjeffer ca 5-10 ganger, så er det stopp?

 

Type hund er det, og hvor gammel er den?

 

 

PS

Vil bare legge til at det blir umulig å hjelpe uten at det er eieren selv som forsøker å få hjelp.

 

Egentlig burde du ha spurt under "juss" delen av forumet på hva dere naboer har rett til å gjøre. Men jeg tro ikke det er stort mye dere kan gjøre. Som andre har påpekt.

 

 

Den bjeffer 2-3 minutter før den stopper om den hører ting, og her er det lyder ofte og veldig "lytt" miljø siden vi er i en "dal" så lyden går langt, den bjeffer om folk går i ytterdøra,nyser,biler,andre hunder,

 

og det er en elghund lenger opp i gaten som bjeffer 2-3 bjeff i ny og ne på en og annen bil eller forbipasserende og da begynner også den større hunden,

 

Det er en blandingsrase men er ikke sikker på hva slags hund det er, leonberger minner den mest om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ok. Da forstår jeg.

 

Først og fremst ville jeg opplyst eieren. Som andre har nevnt; er det ikke sikkert han er klar over problemet. Om du ikke ønsker konfrontasjon ville jeg skrevet et anonymt brev. Bare husk å hold deg saklig.

 

Forklar hvorfor bjeffingen er et problem for deg. Det vil ikke holde å si at den bjeffer og det er plagsomt. Du bør komme med konkrete grunner hvorfor bjeffingen er problematisk. Får ikke sove, skremmer barn o.l.

 

Du kan kanskje foreslå anti-bjeffe halsbånd (ikke strøm) som sprayer lukt når jeg bjeffer. Disse er ganske effektive, og i svært mange tilfeller løser problemet raskt. Ganske greit i denne situasjonen ettersom hundens bjeffing er når eier ikke er tilstede.

 

Det er mye mer å foreslå, men jeg ser ikke pointet ettersom det krever innsats fra eieren.

 

Hjelper ikke brev/prat, ville jeg så forhørt meg med kommunen ang. lover osv, eventuelt politiet.

 

PS.

Hold oss oppdatert! :)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...