Gå til innhold

Dropper Windows 8 i nytt tilbud - satser på Windows 7


Anbefalte innlegg

 

Dette var en bra besluttning! Jeg skulle heller ha hatt en mye likere versjon av win7 som er oppgradert en' et tregt og tungvindt firkant system.

Nå har jo jeg optimalisert win7 noe helt sinnsykt, så da er jeg vel litt spolert også.

Hos meg er hvertfall Windows 8.1 raskere rett ut-av-boksen enn Windows 7 noen gang var.
Jeg fulgte bare en relativt populær guide fra tek syndicate på youtube for å få windows 7 til å kjøre raskere. Nå har jeg endelig giddi å skaffa meg en ny, mer responsiv mus, mekanisk tastatur; og da skader det ikke med et 100% responsivt grensesnitt som holder seg til ett hjørne, og reagerer basert på alfabet og populæritet (har hørt dette er littbedre i win8).

Man trenger heller ikke flytte pekeren for masse når alt allerede er innlært siden før windows xp.

 

Nå skal jeg gi kredit til windows for å lage noe som ser greit ut av et grensesnitt; det kunne vært mye dårligere også.

Men for folk flest så er forskjellen sikkert ikke viktig nok. :)

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kan diskutere i det vide og brede, men fakta er vel at over halve kloden foretrekker W7. Hvorfor mon tro? Kan det være at ms har bommet så det griner med w8/8,1? Det fins fortsatt desktop brukere der ute. Alle kjører ikke dette touchtullet.

 

For min del kan de som vil bruke w8, men jeg gidder ikke høre piss fordi jeg foretrekker w7. Og det med god margin :)

At en så høy prosentandel fremdeles kjører W7 betyr ikke at disse ikke liker W8. Det er ikke automatisk slik at de som har W7 ved release av nytt OS plutselig har økonomi og kompetanse til plutselig å oppgradere til W8.

 

W8 har samme utviklingskurve som XP, om man ser på markedsandeler. Og ser man på gamere (som bruker steam) som jeg vil tro er de mer avanserte hjemmebrukerne, så nærmer de seg 11% av markedet på W8, noe som er en del høyere en markedet generelt.

 

Dessuten er det nå stadig flere bedrifter som deployer W8 på sine nye maskiner, selv om de kanskje ikke tar seg bryet med å oppgradere alle. Hvorfor skulle de bruke tid på det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...