Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer jeg til å få bot?


Anbefalte innlegg

Uansett, vil jeg være trygg med VPN? Hvis så kan dere anbefale en som er gratis. Ikke hotspot for dem er dårlig. Hastighet er ikke så viktig bare ikke sånn under 50 kb/s (dataen står på hele tiden) bare at jeg er sikker mot at folk lagrer ip adressen min.

 

Er ikke noe som heter gratis om du faktisk vil at det skal fungere og at du skal få noe særlig rask nedlastning. Tor nettverket er vel det mest kjente gratis nettverket, men hastigheten suger jo vanligvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

gamlingene hadde bare finkkær på seg og ville ikke bli våte. Dette er et eksempel på idiotisk politi.

 

De gjør jo bare det vi har latt de folkevalgte felle ned i lov gjennom årene. Så skal man klage, så får man bli politiker eller i alle fall passe på å stemme i alle valg å prøve å påvirke de folkevalgte til å endre loven.

Poenget i denne tråden er jo ikke hva vi synes om den nye loven (det sier vel seg selv i de fleste tilfeller), men poenget mitt i alle fall er å si at noen kommer til å bli tatt for nedlastning nå som Simonsen overvåker og kan spore norske IP adresser. Sier ikke at alle blir tatt, men noen. Det blir som om å kjøre for fort. Jeg har kjørt bil i 18 år sånn ca, først nå siste to år jeg har fått bøter. Har vel ikke begynt å kjøre noe fortere enn før.

 

Noen vinner jo i lotto hver uke også, sjansen er liten, men er man med (som man er når man laster ned) så kan man "vinne".

 

Og ja, VPN er en god løsning for å slippe dette.

Endelig et bra svar! Lotto eksempelet var genialt, nå forsto jeg faktisk litt mer, takk!
Lenke til kommentar

 

 

Uansett, vil jeg være trygg med VPN? Hvis så kan dere anbefale en som er gratis. Ikke hotspot for dem er dårlig. Hastighet er ikke så viktig bare ikke sånn under 50 kb/s (dataen står på hele tiden) bare at jeg er sikker mot at folk lagrer ip adressen min.

Er ikke noe som heter gratis om du faktisk vil at det skal fungere og at du skal få noe særlig rask nedlastning. Tor nettverket er vel det mest kjente gratis nettverket, men hastigheten suger jo vanligvis.

Trenger ikke rask VPN, siden PC-en står på stort sett hele døgnet, og er mye i alpinbakken så lar det står på mens jeg er der.
Lenke til kommentar

 

 

Opp bakken før veien ned til huset mitt er det blitt 30-sone enn 40- sone som hadde vært der i alle år, og nesten alle i gaten min og faren min ble tatt der. Noen ganger er politiet idioter.

Så politiet er idioter når de gjør jobben sin? Hva skal vi kalle faren din?
Mente det ikke sånn. Et annet eksempel et: Det kom en ny lov som sa at vi ikke kunne kjøre ned på siden av inngangen på kinoen som alle alltid hadde gjort, det ble litt debatt, men det var greit etter hvert. Så når julen kom var det tid for julekonsert i kinosalen, så når det var ferdig var det gamle folk og unger som skulle bli hentet, da sto politiet der og ga alle som kjørte ned bot på flere tusen, og det som gjorde det så galt var at det regnet nå sykt, og ungene og gamlingene hadde bare finkkær på seg og ville ikke bli våte. Dette er et eksempel på idiotisk politi.

 

Dette er ikke et eksempel på idiotisk politi. Politiet er satt til å påse at vedtatte lover og regler blir fulgt. Om du er uenig med innkjøringsforbudet, eller fartsgrensen, så må du ta det opp med de som har vedtatt loven / regelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en litt eldre bror som har en rom kamerat som lastet ned mye filmer og spill. Han fikk brev i posten fra nett leverandøren om at han hadde blitt tatt i ulovlig nedlasting, og hvis han forsettet ville de anmelde saken. Nå sto dette i nettet i bruttern sitt navn så det er han det gikk utover.

Lenke til kommentar

Har en litt eldre bror som har en rom kamerat som lastet ned mye filmer og spill. Han fikk brev i posten fra nett leverandøren om at han hadde blitt tatt i ulovlig nedlasting, og hvis han forsettet ville de anmelde saken. Nå sto dette i nettet i bruttern sitt navn så det er han det gikk utover.

Når var dette?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Har en litt eldre bror som har en rom kamerat som lastet ned mye filmer og spill. Han fikk brev i posten fra nett leverandøren om at han hadde blitt tatt i ulovlig nedlasting, og hvis han forsettet ville de anmelde saken. Nå sto dette i nettet i bruttern sitt navn så det er han det gikk utover.

Når var dette?

 

i fjor høst. Men det viste seg at det var noen som hadde køddet med han.

Lenke til kommentar

 

Leverandørene av bredbånd har ikke kapaisitet til å følge dette opp og bryr seg ikke, se denne artikkelen fra 2011. Svartelistning? Morsomt.

 

Ang. advokatfirmaet Simonsen og bøtelegging/fengsel, så antar jeg det kan sammenlignes med politiets rutiner i fartskontroller; man blåser i de som kjører 10 km/t fort fort / laster ned et par filmer, for skulle alle disse bli tatt hadde man gått glipp av de som kjører 50 km/t over fartsgrensen / deler i stor skala.

 

Å ja...så denne boten jeg fikk forrige fredag på 1600 kroner for å kjøre i 60 i 50 sonen er bare tull det da?

 

180178bot.jpg

 

Det er så gøy når folk faktisk tror at det faktisk er slik, at man ikke blir straffet for 10 km/t over, eller å bare laste ned en sang.

Slik som det faktisk fungerer så KAN man bli tatt for det minste brudd på loven. Og noen VIL bli tatt for å laste ned en sang. Jeg er garantert ikke den første i Norge som fikk en bot for å ha kjørt 10 km/t for fort. Og vil ikke bli den siste. Så å si at politiet ikke bryr seg om de som kjører 10 km/t for fort, blir helt feil.

 

Spørsmålet blir jo bare om det blir DEG eller MEG eller naboen som får første advarsel for å ha lastet ned nå etter at Simonsen begynte igjen.

 

Og jo, en internetleverandør kan fint si deg opp som kunde og nekte å levere deg internett, for piratkopiering er nevnt i betingelsene om du finleser dem (brudd på kopibeskyttet materiale).

Garanterer deg at det er folk det har skjedd med også.

 

Ps! Mange år siden nå, ble en klassekamerat fra videregående svartelistet hos Telenor etter å ha sendt ut tonnevis av mail med bilder av lettkledde damer (kanskje uten en tråd og kanskje med noe action). Og den gangen var det jo nesten kun Telenor man fikk intenett fra. Så ble upraktisk for ham i et par år i alle fall. Lenge siden jeg har hørt om det, men det skjer nok garantert.

 

Hehe, og hva viste så speedometeret ditt da du ble målt?? Ikke 60 i hvertfall... ;)

Lenke til kommentar

 

Hehe, og hva viste så speedometeret ditt da du ble målt?? Ikke 60 i hvertfall... ;)

 

Errr... Hva har det med saken å gjøre? Noen kjører etter farten på GPS'en, noen har et eget digitalt speedometer i bilen som ikke er ekstra oppjustert slik som nåla ofte er. Dessuten pleier ikke nåla å vise stort mer enn 2 eller 3 for mye i så lav hastighet. Politiet legger vel inn noe margin, men ikke all verden når det er på laser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...