Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

visdomstann operasjon


RaW_DeNiM

Anbefalte innlegg

Vel. var å fjerna en visdomstann i går. nervøs som jeg var satt jeg meg i stolen og fikk 3 sprøyter rundt tanna ( nede på høyre side), fant fram skalpell og dytta ut tanna (ikke med skalpellen vel og merke, og sydde 3 sting og ut døra. Fra jeg satt meg i stolen og til jeg var ute tok knappe 20min. Da er det snakk om en liten prat i forveien , skylle munnen i ett par minutter. sette bedøvelse og la den begynne å virke Fikk tilbud om å ta 2 tabletter før han begynte inni der for å minske smertene når bedøvelsen gikk ut.. dem takka jeg nei til.. tok en ibux 200mg rett før bedøvelsen gikk ut og en 200mg rett før jeg la meg. Ingen smerter i det hele tatt. våkna i dag tidlig uten noen smerter.. litt ømt men ikke stort mer enn det. Trodde det skulle gjøre dritvondt dagen derpå... noe det altså ikke gjør:S Er det normen? blødde jo som en gris i hele går og blør litt enda... Men altså.. Hvor er den grusomme smerten jeg har lest om og hørt om i alle dem år?:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjernet en visdomstann for ikke lenge siden. Kjente en del ubehag i to-tre dager etterpå. Levde på paracet of spytta blod konstant den tiden. Var dog litt komplisert behandling som pågikk i 1 1/2 time, noe som fakturaen gjenga: Kirurgisk fjerning av dyp rot.

 

Tann nr.2 derimot var gjort på under 15min og null ubehag.

Lenke til kommentar

det å fjerne dem er ikke store greiene. Bare kjøp inn masse suppe og grøt for dem neste 4-7 dagene:) Men alle reagerer forkjellig. jeg er inne i dag 4 etter kirugisk fjerning og hevelsen er på vei bort og tar vanlig ibux ved behov. blir mindre og mindre for hver dag. Dag 2-3 da kommer hevelsen og det er vel det værste og eventuelt litt vondt i kjevebeinet så å tygge på harde ting er ikke behagelig.. Skyll med corsodyl etterhvert så minsker det sjansene for en eventuell infeksjon.. og har du en infeksjon fra før av så hjelper det også. Så alt i alt.. Fjerning av visdomstann = en lek.. Mens healingen kan gi mange nye erfaringer innenfør følelser i munnen:) Lykke til og god bedring

Lenke til kommentar

Narkose er vel mindre normalt her i norge enn USA f.eks . virker nesten som man ikke har noe valg der borte:p Jeg betalte 2200kr of fikk dekt 1000kr så totalt 3200. Fikk 3 hele sprøyter med bedøvelse... Håper bare den forbanna murringa blir borte snart og hevelse så jeg kan få spist no skikkelig mat:p

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Må fjerne 4 visdomstenner, og de måtte opereres ut, gleder meg ikke.

Tok alle 4 stort sett på løpende bånd. Nokså kompliserte saker i underkjeven, ble meislet ut en av gangen på sykehuset. Proffe folk, "ingen-smerte-garanti" fra senior-tannlegen, så var det bare å sette i gang. Tatt i betraktning inngrepene det tross alt var, hadde jeg svært lite ubehag. Opplevde hele greia som ytterst positivt, det ble god plass baki der og alternativet, ved å la dritten stå der og råtne...ellers takk!

Selvsagt mange ulike måter folk reagerer på, som vi ser over, men går det som det har gjort for meg og for snittet, har du ikke så mye å bekymre deg for.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...