Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så vidt jeg vet er det eksisterende mobilnett som skal brukes, og der sendes informasjonen kryptert.

 

Personvernet brytes heller ikke, da nettselskapenes allerede i dag har konsesjon på og lagrer informasjon knyttet til vårt strømforbruk. De store forskjellen er at informasjonen vil være mye detaljert.

 

For oss kunder er det faktisk en ikke ubetydelig fordel da vi kan i langt større grad styre forbruk basert på løpende endringer i pris. F.eks vaske klær når strømprisen er lavere og bruke alternativ oppvarming på tider av dagen med høyere strømpris. Strømprisen varier faktisk med opp mot 20 % i løpet av døgnet, med timesspot som disse systemene faktisk kan bruke (og som trolig vil bli produkter) er det beregnet at man med smart tilpasning kan spare en 4 - 5 % på strømregningen, noe som faktisk er noen kroner.

 

Sikkerhet tas ellers svært alvorlig i denne sammenheng. Generelt er sikkerhet noe som vektlegges sterkt i energibransjen, blant annet fordi dårlig sikkerhet har store potensielle økonomiske konskvenser.

Eh. Så du mener personvernet ikke brytes så lenge de har konsesjon? Så om jeg har konsesjon på å rane noen så er jeg ikke ransmann? Så nå skal strømselskapet bestemme når vi skal vaske klærne våre. Så vi skal vaske klærne kl 2 om natten for da er det billig strøm? Omkring 2-2,5 millioner målere må byttes. Det vil koste over 5 milliarder kroner. Hvem tror du må betale for dette? Det skal gå mange år med å vaske klærne om natten før du har spart inn igjen dette.

 

http://www.abcnyheter.no/livet/2013/09/10/norske-stroemkunder-vet-ikke-hva-en-smart-stroemmaler-er

 

"ettbransjen er preget av skuffelse og oppgitthet. Innføringen av AMS gikk ikke som planlagt, og resultatet var dårlig omdømme og høye kostnader fordi teknologien og løsninger for IT-sikkerhet ikke holdt mål. AMS-data brukes kun til å lage faktura til kunder. Nettselskapene har ikke greid å ta i bruk ny teknologi for å utnytte eksisterende nett og sliter nå med utfordringer i distribusjonsnettet forårsaket av nye forbruksmønstre og apparater."

 

http://smartgrids.no/fire-scenarioer-for-utvikling-av-smartgrid-i-norge/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De sparer jo en hel del penger på å kunne slippe å ha mengder av folk ute i felt for å lese av og sjekke målere...

 

Du kan vaske klærne dine akkurat når du vil, men i stedet for at du betaler snitt-pris betaler du den faktiske prisen for strømmen du bruker. På den måten kan de fordele lasten mer, ved at folk vil spare penger ved å bruke mer strøm på natta, når den er billig. Dette sparer åpenbart også strømselskapet.

 

De ser forresten ikke når du vasker klær, hva du ser på tv og når du er hjemme osv, de ser kun strømforbruket...

Lenke til kommentar

 

Dette krever oppsetting av tusenvis av små murhus med mottakerutstyr <..>

Hvor har du dette fra? Hvilke frekvenser står det at AMS skal bruke?

 

Jeg spør fordi jeg var sikker på at de skulle bruke det eksisterende mobiltelefonnettet til dette.

 

Vel, der sa du det. Jeg tviler ikke på at de legger inn en sånn mulighet når de først har sjansen!

Effektbryteren vil så fall fordyre AMS-boksen en hel del.

 

 

Murhusene har jeg fra eget øyesyn. Så regnet faktisk med det var samme systemet de kjørte over hele linjen. Så vidt jeg ser kan man koble på forskjellige moduler for kommunikasjon til og fra "smart"meter

 

 

Communication Modules

S0 supply Sends 24 V via a 2-wire and pulses by drawing the voltage to 0 V

at each pulse. Can supply e.g. MULTICAL®.

Serial Serial RS-485 or RS-232 communication or current loop with pulse

inputs, tariff inputs or load control.

M-Bus Reading via wired M-Bus system.

TCP/IP Collection of consumption data via TCP/IP communication.

GSM/GPRS Collection of consumption data via GSM/GPRS communication.

Supports SMS reading.

Radio Collection of consumption data via radio-based communication.

 

Mulig dette kun er ekstrautstyr. Skal sette meg litt mer inn i saken og finne ut av nøyaktige hz og slikt. Har også en kontakt innen trådløs sikkerhet. Skal høre med han hva de kjører av kryptering (om de har). Uansett syns jeg det er helt feil av strømselskapene og fremstille det som vi kommer til å spare kroner på dette byttet. Det er nok helt motsatt av virkeligheten. Da snakker vi tiår fremover og om alle begynne å vaske klærne om natten så blir det dyrt også. Dette mener jeg er lureri fra ende til annen, men skal heller sette meg skikkelig inn i den tekniske delen av saken, må si jeg er skeptisk i utgangspunktet til noe som skal tres ned over hodene våre, som ikke er undersøkt evt. helseskader på forhånd og som gir informasjon om våre rutiner til et fremtidig sentralt register. Syns ikke noe om at noen i nettselskapet skal kunne sitte og følge med når vi drar på ferie osv. Det er informasjon de ikke trenger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De sparer jo en hel del penger på å kunne slippe å ha mengder av folk ute i felt for å lese av og sjekke målere...

 

Du kan vaske klærne dine akkurat når du vil, men i stedet for at du betaler snitt-pris betaler du den faktiske prisen for strømmen du bruker. På den måten kan de fordele lasten mer, ved at folk vil spare penger ved å bruke mer strøm på natta, når den er billig. Dette sparer åpenbart også strømselskapet.

 

De ser forresten ikke når du vasker klær, hva du ser på tv og når du er hjemme osv, de ser kun strømforbruket...

 

Planen er faktisk at disse skal snakke med andre smart enheter i huset. Så jo, snart kan de se NØYAKTIG hva du gjør. "Smarte strømmålere kan «snakke» med både systemene hos nettselskapet, men også etter hvert med andre smarte enheter du har hjemme." http://www.smartenergihvaler.no/om-smart-energi-hvaler/

 

Men, om mange nok begynner å bruke strøm om natta blir jo den også dyr. Når dette koster deg kanskje 800 kr i året å gå over på smartstrøm, så skal det mye til for å spare det inn. Det er ihvertfall det det koster meg. Tror det var 800 kr. første året. Litt over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

På hvilken måte tror du dette blir helseskadelig?

Grunnen til at jeg først ble skeptisk til disse smartmetrene var først og fremst at det florerer med videoer fra folk som har helseplager fra disse. Fleste av de er i USA og flere har målt og de påstandene som strømselskapene kommer med stemmer overhodet ikke. Altså mye oftere utsending/ stråling og mye kraftigere stråling. Derfor syns jeg det er rart at de setter i gang med et kjempeprosjekt hvor SAMTLIGE målere skal byttes ut UTEN å ha foretatt noe undersøkelse av mulige helseskader.. Vet ikke jeg, men syns det er litt mer enn merkelig.

 

I tillegg til at om du er siste hus på rekken mot en mottaker og de andre husene ikke kan sende direkte til mottaker så går all kommunikasjon gjennom din måler ifølge kastrup. Så da kan man risikere at måleren sin står å kommunisere kontinuerlig. Ihvertfall i fremtiden hvor det er planen at måleren skal kommunisere med alle andre "smart" enheter i huset for så å sende det tilbake til nettleverandør som igjen skal samles i et felles sentralt register. Om ikke folk begynner å lukte lunten snart så vet ikke jeg.

 

Her er beviset rett fra monsterets egen munn. Så her har dere det:

"Felles database

Konsulentselskapenes anbefaling er at det på sikt etableres en felles database med strømkundenes målerverdier. I utredningen anbefales det også å etablere sentrale behandlingsfunksjoner for å administrere ajourføring av informasjonsinnhold, tilgang til database og AMS-nettverk, samt bearbeiding av felles data."

 

http://www.nve.no/no/nyhetsarkiv-/nyheter/felles-ikt-losning-i-kraftmarkedet/

 

Det er det NVE som sier og ikke jeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du er poenget med måleren?

Hvorfor vil "monsteret" ha dette i huset ditt?

 

Tror nok at verdenseliten planlegger mer enn å samle inn strømdata med måleren,

og det er merkelig hvorfor dem skal ha det nærmest mulig folk?

Tror du på alt som kommer ut av munnen på "ekspertene"/media/reklame?

 

Og blant annet:

 

Målerens radioaktivitet er mistenkelig høy, og stråler ikke bare i noen sekunder

men 24 timer i døgnet. Dermed vil man oppleve forhøyet stråling 100% av tiden.

 

Måleren er utstyr med programvare som automatisk kan SKRU AV strømmen,

helt uten kundens samtykke.

 

Flere millioner mennesker har allerede måttet betale for denne dritten, og

svært mange har opplevd alt fra søvnvansker, uregelmessig hjerterytme

og økt blodtrykk. Det har også vært mistenkelige dødsfall, og personer som

har vært helt friske og har utviklet diabetes og fått dårligere helse.

 

Hvorfor skriver media minimalt om dette?

 

Kan nevne mer om du er interesser i temaet - du støtter jo "open mind" i signaturen din.

Kan du nevne hva du synes om denne videoen, eller er videoen "useriøs" eller?

 

 

 

 

Endret av StormSpeed
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan nevne mer om du er interesser i temaet - du støtter jo "open mind" i signaturen din.

"Keep an open mind – but not so open that your brain falls out!"

Det er altså en grense for åpenheten, har venner som definitivt er på høyresiden der, og det er der jeg misstenker at denne saken er også.

Ett "triks" er å sjekke f.eks andre youtube-filmer, da filmen der neppe er beviser for noe som helst. Joda, celler i ett microskop, men thats it.

Når jeg ser på andre videoer til brukeren er så øker ikke akkurat troverdigheten...

Ellers er det merkelig at det er så stor forskjell på lyset på de 3 forskjellige blodprøvene, skulle tro at de burde sett like ut, antar at personen som stod for testen ikke hadde 3 forskjellige microskop?

Har sett alt for mye ren løgn og manipulasjoner fra "den andre siden". At noen føler seg syke ved siden av tror jeg personlig kommer av non-placeboeffekt, man tror man skal bli syk, dermed blir man det.

Det har blitt utført flere blind-tester, om den overfølsome rapporterer plager eller ikke er helt uavhengig av om en elektromagnetiske senderen er slått på eller ikke.

Stråling er noe de fleste opplever 24/7, men det er bare de som tror de blir påvirket av det som faktisk blir påvirket, eller har du hørt det av andre?

De skrur av strømmen uten ditt samtykke nå også, om du f.eks ikke betaler slår de av strømmen uten ditt samtykke. Her er det ingen forskjell.

Hvorfor media ikke skriver om det?

Kan være 2 grunner, enten er alt styrt av en stor organisasjon som skjuler det, eller så skriver de ikke om det fordi det ikke har hold i virkeligheten. F.eks Planet X(nibiru), som kom inn i vårt solsystem for en 6-7 år siden skrev heller ikke mainstream media om, åpenbart fordi den skulle forbli skjult i følge alternativ media.

Fortsatt ikke sett noe til planeten...

Kan det være noe lignende her tro, at de ikke skriver om det fordi det er BS fra ende til annen?

Jada, jeg er en sau som følger flokken og ikke tenker selv, vet du antagelig kaller meg det, så det er helt ok, en klasiker mot alle som er uenige med det alternative ;)

For ordens skyld, så er den ikke radioaktiv(som du sa), bare sender elektromagnetiske signaler. Er vel elektromagnetiske signaler i sin helhet du mener er skadelig?

 

Endret av aklla
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Så vidt jeg vet er det eksisterende mobilnett som skal brukes, og der sendes informasjonen kryptert.

 

Personvernet brytes heller ikke, da nettselskapenes allerede i dag har konsesjon på og lagrer informasjon knyttet til vårt strømforbruk. De store forskjellen er at informasjonen vil være mye detaljert.

 

For oss kunder er det faktisk en ikke ubetydelig fordel da vi kan i langt større grad styre forbruk basert på løpende endringer i pris. F.eks vaske klær når strømprisen er lavere og bruke alternativ oppvarming på tider av dagen med høyere strømpris. Strømprisen varier faktisk med opp mot 20 % i løpet av døgnet, med timesspot som disse systemene faktisk kan bruke (og som trolig vil bli produkter) er det beregnet at man med smart tilpasning kan spare en 4 - 5 % på strømregningen, noe som faktisk er noen kroner.

 

Sikkerhet tas ellers svært alvorlig i denne sammenheng. Generelt er sikkerhet noe som vektlegges sterkt i energibransjen, blant annet fordi dårlig sikkerhet har store potensielle økonomiske konskvenser.

Eh. Så du mener personvernet ikke brytes så lenge de har konsesjon? Så om jeg har konsesjon på å rane noen så er jeg ikke ransmann? Så nå skal strømselskapet bestemme når vi skal vaske klærne våre. Så vi skal vaske klærne kl 2 om natten for da er det billig strøm? Omkring 2-2,5 millioner målere må byttes. Det vil koste over 5 milliarder kroner. Hvem tror du må betale for dette? Det skal gå mange år med å vaske klærne om natten før du har spart inn igjen dette.

 

http://www.abcnyheter.no/livet/2013/09/10/norske-stroemkunder-vet-ikke-hva-en-smart-stroemmaler-er

 

"ettbransjen er preget av skuffelse og oppgitthet. Innføringen av AMS gikk ikke som planlagt, og resultatet var dårlig omdømme og høye kostnader fordi teknologien og løsninger for IT-sikkerhet ikke holdt mål. AMS-data brukes kun til å lage faktura til kunder. Nettselskapene har ikke greid å ta i bruk ny teknologi for å utnytte eksisterende nett og sliter nå med utfordringer i distribusjonsnettet forårsaket av nye forbruksmønstre og apparater."

 

http://smartgrids.no/fire-scenarioer-for-utvikling-av-smartgrid-i-norge/

 

 

Personvernet brytes ikke når den som lagrer personopplysninger har konsesjon for å lagre disse. Dersom det var tilfelle ville fastlegen din bryte personvernet (pasientjournal), skatteetaten, sykehusene, banken din, forsikringsselskapet ditt med mange flere. Alle disse lagrer personopplysninger og har konsesjon for å gjøre dette. Og vi har lovverk og forskrifter som omhandler dette, slik at informasjonen blir behandlet på en så trygg måte som mulig.

 

5 mrd kr og 2,5 mill målere er ikke mer enn 2 000 kr pr strømabonnent. En vanlig husholding bruker i dag strøm for mellom 15 000 og 20 000 kr. Sparer man 5 % på strømregninga er måleren tjent inn på 2 - 3 år. Nå vet jeg ikke hvor lang tid nettselskapene får på å ta tilbakebetalt for måleren, men trolig får de 10 - 15 år, dvs merkostnaden blir noen hundrelapper i året. Husk at nettselskapene har regulert økonomi - dvs NVE bestemmer egentlig hva de har lov til å ta i pris. 800 kr i strøm som du nevner sparer de flest fort inn - jeg sparte det inn mye mer enn dette i året med å skifte ut panelovner til mer moderne ovner med skikkelig styring. Investeringen på ca 10 000 totalt sparer jeg inn på ca 5 år. Nettselskapene vil aldri se når du vasker klær etc, men en del moderne vaskemaskiner kan tidsstyres - dvs du kan legge i vasken og så slå på maskina slik at den starter klokka 3 om natta.

 

Grunnen til at smartmåleren skal kunne kobles opp mot andre enheter i et smarthus er at du skal kunne bruke strømprisene som smartmåleren får informasjon om til å styre f.eks ovner, vaskemaskin med mer. I tillegg måler den totalt effektuttak hele tiden, slik at når du slår på komfyren for å lage middag - så kan smarthuset (som da får effektmålingen) slå av varme for den korte perioden. Og så vidt jeg vet er det smarthuset som får informasjonen, ikke vice versa.

 

Du linker ellers til en scenarioutredning hvor man har definert 4 mulige utfall (scenarioer) for 2013. Og så tar du fram et av de (det negative). Det forteller at du ikke vet hva scenarier er.

 

Et scenario er en fortelling i miniatyr, en helhetlig beskrivelse av hvordan et samfunn eller marked kan tenkes å se ut i fremtiden og utviklingen som har ledet til en ny fremtidig tilstand. Et vanlig norsk synonym er "fremtidsbilde". Innenfor scenariemetodikken legger man til grunn at utviklingen sjelden er entydig eller forutbestemt. Når forholdene er komplekse, og man av ulike årsaker trenger å anlegge et langt tidsperspektiv, er det vanskelig - og ofte risikabelt - å komme med presise forutsigelser. Det er derfor nødvendig å lage flere scenarier for å fange inn mest mulig av usikkerheten i utviklingen. Et vanlig antall scenarier er 3-4.

 

 

Det er ingen i dag som kan si hvilket av de 4 scenariene som er mest sannsynlig, men bruk av scenarier i seg selv medfører i stor grad at de minst ønska hendelsene faktisk ikke skjer. Måten man lager scenarier på er at man beskriver et sett med aktuelle framtidsbilder (ofte 3 til 4). Man lager da ofte "suksesscenarier" og "fiaskoscenarier". Og så ser man på hva som må skje for at de ulike scenariene skal oppfylles. Dette er faktisk en god måte å finne ut hva som kan gi suksess og hva som kan gi fiasko. Og at man gjør dette reduserer faktisk sannsynligheten for fiasko, fordi man får en bedre forståelse for hva som kan gå galt eller gir suksess. Da blir iverksettinga langt bedre, og man oppnår i større grad suksess.

 

----

 

Og om man mener "smarte strømmålere" er et problem, ja da må man også se det samme problemet med å være på internett, bruke mobiltelefon, bruke elektroniske betalingsmidler eller kjøpe en moderne bil. Alt dette lagrer også mengder av informasjon om oss.

Endret av Bolson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At uvedkommende kan overvåke strømforbruket mitt ser jeg virkelig ikke problemet med...

Liker så klart ikke overvåking, men strømforbruket er da ganske ubrukelig for andre.

Nja. Det kan jo være ganske brukbart for tyver f.eks.

For det er jo ganske lett å ut fra forbruket plukke ut når du er dratt på ferie eller hvilket klokkeslett du er borte fra hjemmet vanligvis.

 

Info om når du ikke er hjemme kan være nyttig for innbruddstyver, identitets tyver, eller f.eks folk som vil bruke postkassen din til å frakte ulovlige varer som narkotika for å lempe risiko for å bli tatt over på deg istedenfor dem selv (og de må jo da vite når du er borte for å kunne ta posten før du kommer hjem).

 

Alt dette kan man jo lett bruke vanlig gammeldags "spaning" for å finne ut, men det er jo mye enklere og mindre resurskrevende hvis man kan gjøre det elektronisk. Og da kan man overvåke tusenvis av folk samtidig og automatisk finne ut hvilken adresse som egner seg best.

 

Litt vel paranoid ja, men det er reellt at slikt foregår (men omfanget og risikoen kan diskuteres)

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da ingen som klager på at mobilleverandører eller isp-er ser datamengde bruk, jeg vil vel si det er enda mer sensitivt.

 

Uansett, om man er redd for personvern er det vel mulig å hive opp en GSM jammer, eventuelt lage et bur som ikke slipper igjennom disse signalene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det kommer nok ikke til å bli spesielt aktuelt for hackere å tukle med måleren i og med at det ikke er noen mulighet for å fjernutkoble dem. Jeg er mer bekymret for at noen med onde hensikter får tilgang til fjernstyringen av distribusjons-nettet eller styringen til kraftverkene her i landet. Det kan volde mer skade enn at det blir mørkt i huset til at jeg har koblet ut måleren.

driver dem og multiplexer på strømmen?

Ikke på permanent basis, hvis du tenker på multiplexing som i at forbrukerne ikke får strøm samtidig så multiplexes det ikke i den utviklede verden, med mindre det er spesielle situasjoner (f.eks. ras som ødelegger en strømlinje) som gjør at det er redusert kapasitet i nettet en periode. Da vil kraftselskapene prioritere viktige forbrukere (sykehus o.l.) og rullere på hvilke boligområder som får strøm (rulleringen går gjerne over noen timer). Dog er det som regel i svært avgrensede områder at kapasiteten i nettet blir liten, så i Norge opplever man gjerne at slik rullering finner sted i en kommune og ikke hele landet.

I U-land med svak infrastruktur er det vanligere at man er uten strøm deler av døgnet på permanent basis.

 

I enkelte land har man flere målere i husstanden som blir stryrt av et overlagt signal på strømnettet, slik at man kan skille "nattbruk" og "dagbruk" som har forskjellige priser, eller koblingsur som kobler inn f.eks. en varmtvannstank når det er natt og billig strøm. Dette er forresten ikke multiplexing.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei.

 

Ønsker få tilbakemelding hva andre syns om såkalt smartstrøm (ams). Litt om AMS:  "Innen 1. januar 2019 skal strømkunder i Norge ha tatt i bruk AMS. AMS innebærer at alle husstander får en såkalt ”smart måler” som registrer strømforbruket på timebasis og sender automatisk informasjonen om forbruket til nettselskapet." (kilde: NVE)

 

AMS målerne sender informasjon om forbrukermønsteret ditt trådløst (ukryptert?) tilbake til mottakerstasjoner. Dette krever oppsetting av tusenvis av små murhus med mottakerutstyr samt utbytting av samtlige målere. Det er vi som forbrukere må ta regningen for installering og drifting av alt dette utstyret. Personlig mener jeg disse målerne er potensielt helseskadelige. I min korrespondanse med nettselskapet har det kommet frem at det ikke er foretatt undersøkelser om helseskader i forkant. Jeg mener selskapene bryter personvernet.  Slike "smart"målere skal fremtidig kommunisere med andre smartenheter og jeg mener dette er et grovt overtramp av våre rettigheter til å leve trygt og uten å bli overvåket kontinuerlig i våre egne hjem.

 

Håper andre har synspunkt på disse målerne og evt. måter vi kan kreve tilbake våre liv som frie selvstendige mennesker i våre egne hjem. 

Her er også litt informasjon om ams 

 

En liten oppdatering. Ikke nok med at "smart"strømmmen skal kobles opp mot andre smartenheter i fremtiden så har NVE også tenkt at det bør opprettes et sentralt register. Så der har dere det. Full spionering fra ditt hus, på all din aktivitet skal bli samlet i et sentralt felles register. Det er jo bare nydelig. Og om du klager så slår de av strømmen. Deilig.

 

 

"Felles database

Konsulentselskapenes anbefaling er at det på sikt etableres en felles database med strømkundenes målerverdier. I utredningen anbefales det også å etablere sentrale behandlingsfunksjoner for å administrere ajourføring av informasjonsinnhold, tilgang til database og AMS-nettverk, samt bearbeiding av felles data."

 

http://www.nve.no/no/nyhetsarkiv-/nyheter/felles-ikt-losning-i-kraftmarkedet/

Automatiske strømmålere er helsefarlige. De er trådløse, og trådløs teknologi er kreftfremkallende og leder i tillegg til enda flere helseskader. 100 vitenskapelige studier bekrefter at kroppen blir svakere og får helseskader av trådløs tekonologi. Se link nedenfor. Derfor har 217 kommuner i Frankrike nektet den tvungne installeringen av automatiske strømmålere. Se link nedenfor. Dette må vi også gjøre. .En folkeaksjon med demonstrasjoner, politiske saker og pressedekning har ledet til dette. Goodle "Stop Linky" (fransk for automatisk strømmåler). Se også automatiske strømmålere (Smart meter på engelsk) i linkene nedenfor. 

Symptomene trådløs teknologi leder til er ikke bare kreftdannelse i kroppen, men også andre symptomer - som vi i dag klassifiserer som psykologisk betinget eller samfunns-sykdommer.: Opplever du migrene, ristende følelse i kroppen/ uro når du forsøker hvile eller sove, konsentrasjonsvansker, korttidshukommelse, muskelsmerter, hodepine, stikkende smerter i ben når du går i trapper, sviktene knær eller rygg når du står eller går? Se linker nedenfor. Dette er blant de vanligste reaksjonene på trådløs teknologi. Det er kun 10 år siden trådløs tekonolgi begynte å bli vanlig, så det finnes mange gode alternativer. Det første er kablet internett i hjemmet, det andre er vanlig mobil istedet for Smartphone. Skadeomfanget for strådløs teknologi kan sammenlignes med radon og tobakk. Men det er verre. Vi bor ikke i sigarettrøyk, røyker ikke på jooben, på bussen, sammen med barna våre, i barnehagen, barneskolen, på skoler. I tillegg til at helseeffektene ved trådløs teknologi er mer alvorlige enn nikotin or radon. Se link nedenfor for symptomer og de 100 vitenskapelige artiklene som underbygger at wifi er meget helsefarlig. 

om automatiske strømmålere: http://stopsmartmeters.org.uk/category/health-eff... http://emfsafetynetwork.org/smart-meters/smart-me...http://stoplinkynonmerci.org/ http://www.laconiadailysun.com/newsx/local-news/9... https://www.emfanalysis.com/smart-meter-health-ef... 

trådløs teknologi og hjernekreft: http://www.naturalhealth365.com/toxic-radiation-b... 

100 studier som viser at wifi er skadelig for kroppenhttps://app.box.com/s/va22tdhyafgr1y8evpv92nvin47... 

Eneste måten å ikke få tvungen installering av automatisk trådløs strømmåler i ditt hjem er å vise en legeattest til Hafslund nett. Om du får det installert sover og lever du i tråløs farlig stråling dag og natt. Den sender helseskadelig trådløs stråling flere ganger i minuttet. Hver time. Døgnet rundt. Hvert år. Vil du spare helsen til barna dine. Vil du spare din helse? Be om legeattest og unngå tvungen installering. I dag.

 

http://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=84593531

Lenke til kommentar

Studiene er garantert heller ikke peer reviewed eller kvalitetssikret av en uavhengig forsker/gruppe.

Å lage 100 artikler/rapporter kan gjøres på ett par dager, kvantitet tilsier ikke kvalitet.

Lyser psudo-vitenskap lang vei, strålinger har eksistert lengre enn mennesker har eksistert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...