Gå til innhold

Jens skal redde jorden


Anbefalte innlegg

Leste nylig den artikkelen her på Dagbladet.

 

HVORDAN kan han få den jobben i første omgang? HVA er det han har å vise til av resultater, fremfor sendte penger? Får lyst å gråte, ikke noe håp når disse lederne følger samme mønster gang på gang.

 

Naturen tåler ikke mer, nei, men jeg tåler ikke Jens heller. Virkelig SYKT at den skapningen der har fått den jobben. Nettopp pga. mennesker som han er naturen på bristepunktet. Jævla ironisk hvordan han skal være vår reddende engel.

 

Hva synes du om saken? Vil han klare å få frem noen drastiske endringer som vi sårt trenger? Diskuter klima, løsninger, Jens og stillingen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det har så mye med miljø å gjøre. Dette handler om utvidet globalisering, mer makt til FN på bekostning av nasjonene, om mer pengeoverføring fra folk flest til de rike, om at demokratiet bare skal gjelde eliten og ikke folket, om forslaving av folk flest og om global skattelegging. FN skal forandres til en verdensregjering og det falske hovedargumentet globalistene bruker er at de vil redde jorda fra global oppvarming.

Lenke til kommentar

Jens og de fleste sosialister i Norge er karrièrepolitikere som oppfører seg som reddende engler som skal redde verden, som oftest ved å øke skattene og avgiftene og gi folk dårlig samvittighet for å kjøre den gamle bilen til og fra jobb. Samtidig som dette skjer, brenner Kina flere millioner tonn kull per dag. Allikevel skal Norge være de som skal betale for at land rundt om i verden har enorm befolkningsvekst og velstandsøkning. Vi skal selvfølgelig ikke stoppe dem fra å ha det, men at vi skal tvinges av noen venstreradikale treehuggers til å kollektivt ta regningen syns jeg er skremmende. Er enig med Zepticon her, Stoltenberg er nok en politiker som skal blidgjøre stygge organisasjoner som EU og FN for å fremme sin egen posisjon.

 

Ta makten fra politikerne og staten og gi den til folket, til individet, til deg selv og meg. Senk skattene og avgiftene og gi folk makt og valgfrihet. Om noen vil kjøpe elbil eller betale tre ganger så mye for bensin, så skal de få lov til å gjøre det frivillig, ingen skal stoppe dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jens Stoltenberg er blitt stormannsgal.

 

Han kan ikke "redde" noe som helst, for det eneste han kan oppnå ved å få verdens "ledere"til å kutte CO2 er å drepe alt liv på planeten.

Alt liv på planeten trenger CO2, og vi har egentlig for lite for lite co2 i atmosfæren.

 

Men han er jo allerede i ferd med å drepe flere millioner barn i asia og afrika, gjennom det "vaksineringsprogrammet" som han var med og betalte for med våre skattepenger da han var statsminister.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Glimrende nivå på denne tråden. De fleste postene så langt settes på kontoen for vanlig norsk misunnelse.

 

 

Jobben går ut på å overtale folk. Det er han jo god på. Som statsminister deltok han på mange klimakonferanser, så relevant erfaring har han også.

 

Ja og han har vært statssekretær i Miljøverndepartementet 1990-1991.

Lenke til kommentar
Han kan ikke "redde" noe som helst, for det eneste han kan oppnå ved å få verdens "ledere"til å kutte CO2 er å drepe alt liv på planeten.

Alt liv på planeten trenger CO2, og vi har egentlig for lite for lite co2 i atmosfæren.

MIssliker Jensemann gnaske sterkt, men det du sier her er bare pisspreik. Det er ikke noe vitenskapelig hold i det det, og ren propaganda.

 

CO2 er beviselig LANGT over de naturlige nivåene vi har målt via kjerneprøver de siste 400 000 årene.

 

 

Men han er jo allerede i ferd med å drepe flere millioner barn i asia og afrika, gjennom det "vaksineringsprogrammet" som han var med og betalte for med våre skattepenger da han var statsminister.

Igjen, Pisspreik. Men det er neppe noe annet å forvente. Vaksinasjonsprogrammer i asia og afrika er super investering av skattepenger, da det gir direkte igjen i egen vellferd. Ved å utrydde virus på verdensbasis hidnrer vi at de utvikler seg til noe man ikke klarer å kurere.

 

 

Skjønner jo at den relevante skolegangen her i gården er fraværende, og at du bare gjentar den propagandaen du har blitt foret som en annen papegøye :)

Glimrende nivå på denne tråden. De fleste postene så langt settes på kontoen for vanlig norsk misunnelse.

Og her hevet du kvaliteten med mange hakk ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

MIssliker Jensemann gnaske sterkt, men det du sier her er bare pisspreik. Det er ikke noe vitenskapelig hold i det det, og ren propaganda.

 

CO2 er beviselig LANGT over de naturlige nivåene vi har målt via kjerneprøver de siste 400 000 årene.

 

Igjen, Pisspreik. Men det er neppe noe annet å forvente. Vaksinasjonsprogrammer i asia og afrika er super investering av skattepenger, da det gir direkte igjen i egen vellferd. Ved å utrydde virus på verdensbasis hidnrer vi at de utvikler seg til noe man ikke klarer å kurere.

 

 

 

 

 

Ikke noen av det jeg sier her er "pisspreik"

 

Men at dere tror at det jeg sier er tøv er først og fremst at dere tror for godt om dere selv. Mao dere har et problem med et for stort ego.

 

Norsk media nevner heller ikke noe av dette, for offisiell norsk media er for en stor del kontrollert av ap og av staten, og vil selvfølgelig ikke skrive om noe som er ufordelaktig for Jens Stoltenberg eller politikerne, ut over krangel i valgkampen ol.

 

Et problem er også at folk flest er programmert til å tro godt om myndighetene og politikerne, og til å tro det staten vil at de skal tro.

Og den programmeringen pågår daglig gjennom media,spesielt tv, og sport, slik som fotball, ski osv

 

 

Jeg er forøvrig vant med at det jeg sier blir møtt med hånlige ord og lite hyggelige personangrep samt påstander om at det bare er "konspirasjonsteorier"

Men det er ikke det, og det vil dere nok får oppdage etter hvert.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg synes Jens er en flink politiker, ja til dels veldig flink, sånn som jeg også synes Sponheim er morsom og flink, ja åsså har vi jo Siv, hun er flink hun, for ikke å snakke om Erna, hun er jo kjempeflink - stort sett har vi bare flinke politikere

 

Men det betyr ikke at jeg friskmelder alle som flinke mennesker, til det kjenner jeg dem for dårlig. Men de samme politikerne har jo både greie ektefeller og barn, og slekt forøvrig. Det er bare inntaksvis at alle disse som da burde kjenne dem enda bedre enn meg, klager noe spesielt på dem. Så da går jeg ut fra at de fleste av dem er greie mennesker, sånn som meg selv

 

Alle disse greie menneskene, som så velges til å sitte til rors for oss, er altså veldig lik oss andre. Så da tror jeg det er et samspill mellom oss som sytende og kravstort folkeferd, som så setter såpass mye trykk på politikeren, slik at han eller hun både blir korrumpert som menneske, og hyklersk og sjuskete som ekte politikere skal være.

 

:)

 

look into my eyes, and you see who I am, my name is ....., please take my hand ..

 

1296886922887_710.jpg

Lenke til kommentar

Glimrende nivå på denne tråden. De fleste postene så langt settes på kontoen for vanlig norsk misunnelse.

 

 

 

Ja og han har vært statssekretær i Miljøverndepartementet 1990-1991.

Trodde ugler var kloke. Det har vel ingenting med misunnelse å gjøre, alt ligger svart på hvitt om du åpner deg opp for det. Det er skremmende å snakke med tilhengere av Jens. Mannen som etter sin avgang presterte å si "Nå har jeg vært statsminister i hele 8 år, da er det alltid tøffere ved valg blabla".. Ehh.. i teorien er det en FORDEL å være statsminister i 8 år, fordi da har man 8 ÅR på å gjøre noe. Gjør man en bra jobb og vinner folkets tillit ved å vise til resultater, blir han gjenvalgt. Tragikomisk. Han er ikke noe annet enn en manipulativ løgner, han har gjennomskuet seg selv. Følg nå med på hva fyren har gjort og gjør.

 

Hvem vet om den globale oppvarmingen blir løftet opp og brukt mot oss, noen vil utnytte situasjonen av egeninteresse uansett. Har alltid blitt gjort, og vil alltid fortsette. Alle disse lederne er like hele gjengen. Skulle tro det var noen bak dem.

Lenke til kommentar

 

look into my eyes, and you see who I am, my name is ....., please take my hand ..

I likhet med hvor estetisk og overfladisk samfunnet vårt er, er velgere like. Ser bare det dem vil se, alt på overflaten, men er blinde/ignorerer det gjennområtne på innsiden.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I likhet med hvor estetisk og overfladisk samfunnet vårt er, er velgere like. Ser bare det dem vil se, alt på overflaten, men er blinde/ignorerer det gjennområtne på innsiden.

 

et kranium mangler egenskapen å lage mimikk, så det vil si at selv det hjerteligste smil, i bunn og grunn er overfladisk ..

 

Men ellers er jeg enig i at vi går for det enkle - den som lover oss mest, er den som får oppgavene. Jeg ønsker meg en politiker som evner å si (uten å starte hylekoret): Dere har evig nok allerede som det er, og la oss heller gjøre noe interessant og givende for oss alle.

 

;)

Lenke til kommentar

Når jeg titter innom politiske debatter i tide og utide, virker det på meg som om sterke følelser og engasjement nok har fordrevet kjølig logikk i dette subforumet for lenge siden.

 

Nå skal jeg trekke noen linjer med uimotsigelig, generiske slutninger basert på relativt greie saker. Så kan vi se hvor langt folk er villige til å gå for å motsi det for å dukke denne "Jens".

 

 

 

I Norge, som i så mange andre land, har vi valg på politiske partier. Hvis vi snakker om alle politiske partier på over 5%, eller 10% for å gjøre det tydeligere, så er alle disse politiske partiene store organisasjoner med mange mennesker i. Mellom disse partiene så foregår det løpende konkurranse. Partiene får mer eller mindre makt, mer eller mindre penger og mer eller mindre rekruttering basert på hvor gode de er å konkurrere i media.

 

Vi har sett faktiske utslag av at denne konkurransen utføres. SV og Sp har gått alvorlig på trynet i dette valget, som Venstre gjorde tidligere i et annet valg. FrP, Høyre, Ap og alle partier går opp og ned avhengig av hvordan de framstiller seg selv, og hvor mange blundere de gjør.

 

Forutsetning 1: I Norge finnes det en form for demokratiske valg, det ser vi på hvordan partier faller og maktpersoner tryner.

 

Slutning 1: Det eksisterer reel konkurranse mellom politiske partier i Norge.

 

Videre vet vi at det krangles internt i de politiske partiene. Disse klarer helt tydelig ikke å holde orden på eget skittentøy. Dette igjen fører først til at de mister oppslutning blant egne velgere, og deretter at de skifter kurs. Kursendringen er ikke nødvendigvis vellykket, og ofte ser vi at de må skifte kurs på nytt. Dette har vi sett i flere norske partier gjennom årene, og det viser at det eksisterer reel konkurranse innad i politiske partier, nylige eksempler er Ap, Sp, Sv eller FrP.

 

Slutning 2: Det eksisterer reel konkurranse innad i de politiske partiene i Norge.

 

Der det eksisterer reel konkurranse, vil noen vinne, og noen tape. Dette sier lite om politisk utgangspunkt, og ingenting om du er et godt menneske, men det sier noe om at du må jobbe hardt, ha lederegenskaper, være et maktmenneske, og ikke gjøre mange feil, for å krabbe helt til topps. Du møter mange dyktige maktmennesker på veien opp, men likevel skal du opp helt til toppen for å lede et parti.

 

Slutning 3: For å bli og forbli partileder i Norge må du være dyktigere enn andre dyktige maktmennesker i samme organisasjon.

 

Mye av det samme gjelder det å vinne et valg. Riktignok har de forskjellige partiene forskjellige budskap som selges til forskjellige andeler av befolkningen, men i Norge varierer vi mellom Ap-dominert og Høyre-dominert regjering, basert på hvilken blokk som best har gjennomført sin valgkamp, og basert på hvordan denne blokken har klart å framstille seg selv mot motstandernes utfordrende framstilling gjennom regjeringsperioden.

 

Slutning 4: For å bli og forbli statsminister i Norge, enten du tilhører den ene eller andre siden av det politiske landskapet må du ha vist evne til å lede en stor organisasjon med interne konflikter.

 

Slutning 5: Alle norske partiledere har vist evner som profesjonell leder, ellers ville de ikke ha nådd toppen.

 

Jens er en slik en. Siv og Erna er også profesjonelle ledere.

 

---

 

Og så over til noe som er mer subjektive vurderinger, men jeg skal forsøke å fortsatt være nøytral i forhold til spesifikke personer:

 

Er det å være profesjonell leder nok til å fylle en slik stilling som her omtalt? Tja, jeg vet ikke. Men det jeg vet er at miljøvern i større grad enn de fleste andre maktsentraene i verden, lider under å ikke være profesjonalisert. Idealister og mennesker som har blitt skremt opp fra sofaen, er ikke nødvendigvis gode, profesjonelle ledere.

 

Jeg er ikke i tvil om at Jens, Siv eller Erna ville gjøre en god jobb med å lede et slikt arbeide, hvis de bare selv tror på den jobben de gjør og ønsker det resultatet som jobb-beskrivelsen innebærer. Strengt tatt virker jobben her også ganske politisk, som en slags lobbyfunksjon, mye likt det Bill Gates gjør. Igjen, det er noe som faller naturlig for slike politikere som jeg her har nevnt.

 

Jeg ser ikke noen grunn til at ikke denne Jens ikke skulle være toppkvalifisert til en slik jobb. Og da har jeg utelukkende sett på generiske egenskaper, som vil være samsvarende med f.eks. Erna eller hvilken som helst annen vellykket partileder.

 

Hvorvidt disse menneskene har den verdibakgrunnen som man kan ønske for en sånn stilling, det er umulig å si med sikkerhet. Det er jo tross alt vellykkede politikere man snakker om, vanskelig å si noe om hvilke verdier de egentlig har. Man kan jo velge å tro de er samsvarende med verdiene de og deres parti sier de har. Men at de er profesjonaliserte ledere, det har jeg ingen tvil om.

 

Ikke dermed sagt at det ikke ville vært bedre med enda mer profesjonaliserte ledere fra et annet land/segment, men jeg har mer tro på en politisk leder her enn en børsspekulant.

Lenke til kommentar

Ehh.. i teorien er det en FORDEL å være statsminister i 8 år, fordi da har man 8 ÅR på å gjøre noe. Gjør man en bra jobb og vinner folkets tillit ved å vise til resultater, blir han gjenvalgt.

 

 

Det du sier der er rett og slett ikke i samsvar med hva man ser nedtegnet i historien. Etter to perioder har nær sagt enhver politisk ledelse i et fungerende demokrati med fungerende opposisjon i fredstid så stor politisk slitasje at de må gå.

 

Folk vil ha forandring, og de vil ha den nå. Opposisjonspolitikere selger forandring. Det er sinnsykt mye enklere å selge Håp eller Misnøye enn Moderat positiv statistisk begrunnet framgang på en overvekt av målbare kriterier.

 

Regjeringer får ikke sitte i tre perioder. Enten det er Ap eller H som styrer i Norge, er det nesten umulig å få tre perioder på rad. Den andre perioden har også stort sett alltid lavere oppslutning enn den første.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Jeg synes Jens er en flink politiker, ja til dels veldig flink, sånn som jeg også synes Sponheim er morsom og flink, ja åsså har vi jo Siv, hun er flink hun, for ikke å snakke om Erna, hun er jo kjempeflink - stort sett har vi bare flinke politikere

 

Men det betyr ikke at jeg friskmelder alle som flinke mennesker, til det kjenner jeg dem for dårlig. Men de samme politikerne har jo både greie ektefeller og barn, og slekt forøvrig. Det er bare inntaksvis at alle disse som da burde kjenne dem enda bedre enn meg, klager noe spesielt på dem. Så da går jeg ut fra at de fleste av dem er greie mennesker, sånn som meg selv

 

Alle disse greie menneskene, som så velges til å sitte til rors for oss, er altså veldig lik oss andre. Så da tror jeg det er et samspill mellom oss som sytende og kravstort folkeferd, som så setter såpass mye trykk på politikeren, slik at han eller hun både blir korrumpert som menneske, og hyklersk og sjuskete som ekte politikere skal være.

 

:)

 

look into my eyes, and you see who I am, my name is ....., please take my hand ..

 

1296886922887_710.jpg

 

Politikerne er nok "flinke" men de har en skjult agenda, og de bruker det meste av sin tid til noe helt annet enn å styre landet til beste for folk og næringsliv i landet, slik de skal gjøre,

 

Deres agenda handler mer om å selge landet og folket til utenlandske interesser,, Mao ødelegge Norge som selvstendig land, og legge landet under eu og en ny verdensregjering.

Lenke til kommentar

Sannheten er alltid enkel, og vil føre deg på riktig vei om den holdes. Alt vanskeliggjort politisk snikksnakk, lover og regler er et tegn. Systemet er ikke helt friskt. Jeg sa i teorien, samme hva historien har å vise til, bare en konklusjon på at det samme mønsteret går igjen hele tiden. Vi må se etter paralleller og lære av den.

 

Folk vil ha forandring, men de burde være såpass oppegående og vite at slikt tar tid. Men når det tar for lang tid, og alt peker i feil retning i tillegg, da er det noe som skurrer. Selvfølgelig fleskes det til med løfter om det ene og det andre. Alle vil bli valgt, men hva stopper dem etter de får gjennomslag for en eller to fillesaker etter valget. Jeg tror og mener virkelig at det er en fordel jo lengre man sitter, så lenge de klarer å seile skuta.

 

Fra ditt perspektiv er jo alt håpløst, da en regjeringen til stadighet vil bli byttet ut siden de ikke rekker å overbevise folket. Tar det mer som en dårlig unnskyldning for.. hvem vet hva. Noe klaffer ikke hos meg. Vi må være bevisste på brutte løfter og falske gaver. Lever jo i en samfunnsboble mange av oss, påvirket og godtroende. Kommer ikke akkurat så langt med det når alt er et strategisk maktspill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...