Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om det går an å få skjermen til å lyse ved inkommende meldinger (ikke bare notification-lyset)?

 

Ang batteriet så er jeg meget fornøyd. Hadde LG G2 i et par uker, men syns denne leverer bedre resultater! Og det uten at jeg har skrudd på Staminamode enda. Tok den ut av laderen i går rundt 09.00 og sitter nå med 15% igjen. Og da er den brukt MYE! Ny telefon, og da må ting utforskes og prøves ut. Ca 40% av batteriet er brukt på skjermen som står på 50% styrke. Denne telefonen holder fint i to dager med ganske mye bruk, tipper tre med moderat bruk.

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe meg et SanDisk Extreme Pro 16gb 95MB/s. Spørsmål; er dette overkill selv om jeg tenker å bruke denne til lagring for bilder som blir tatt? Evt hvor kjapt holder det at minnekortet er?

min teori etet rSamsung S3 med middels minnekort, er at jo raskere minnekort, jo bedre vil den håndtere masse bilder på telefon senere. Jeg tenker da på browsing av gamle bilder. Det tok lang tid å se på gamle bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så på noen av bildene jeg tok, og ser at bildestørrelse er på rundt 8-10 MP.

Er det slik som det skal være, at et 20.7 MP kamera ikke alltid produserer 20 MP bilder da det kanskje avhenger av bildets "kompleksitet", eller skulle jeg ha endret en setting?

... og er det noen som har funnet ut hvor man endrer bildestørrelse på hovedkameraet? Jeg finner bare et valg for frontkameraet.

 

Edit: jeg ser at bildene viser i detaljene at de er på 3840x2160, tilsvarende 8.3MP

Endret av grenness
Lenke til kommentar

"Superior auto" velger veldig ofte 8-12 MP for å slenge med diverse filtere etc. Om du velger 20 MP får du heller ikke 16:9, men 4:3 format samt alle mulige innstillinger blir deaktivert (HDR+ etc)

 

20 MP har sin funksjon i dagsomgivelser ute hvor det er nok lys. I mørke omgivelser er den ubrukelig.

Lenke til kommentar

"Superior auto" velger veldig ofte 8-12 MP for å slenge med diverse filtere etc. Om du velger 20 MP får du heller ikke 16:9, men 4:3 format samt alle mulige innstillinger blir deaktivert (HDR+ etc)

 

Ah, oppklarende (og litt skuffende).

Skal ikke starte en MP-diskusjon her, men litt av tanken min når det gjelder høyere MP er at jeg har trodd at høyere MP betyr større mulighet for i etterkant å beskjære et bilde og likevel få ok kvalitet.

Men nå skjønner jeg litt mer hvordan kameraet på denne mobilen funker, så takk.

Lenke til kommentar

Nokon spørsmål:

  • Kor lenge går det før den usb-luka er øydelagt med tanke på at den skal vere vanntett og at ein må åpne den for å lade?
  • Går det an å slå av varsel-lyden på ny mail i gmail-appen uten å miste varsellyden for sms?
  • Er det muleg å få ny melding på låseskjermen som eit objekt (slik som for eks samsung har)?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nokon spørsmål:

  • Kor lenge går det før den usb-luka er øydelagt med tanke på at den skal vere vanntett og at ein må åpne den for å lade?
  • Går det an å slå av varsel-lyden på ny mail i gmail-appen uten å miste varsellyden for sms?
  • Er det muleg å få ny melding på låseskjermen som eit objekt (slik som for eks samsung har)?

 

enig I det, derfor har jeg bestilt Sony's magnetic charger fra Dustin

Lenke til kommentar

Har jeg lov til å være skuffet over at kamera-app'en ikke starter når jeg trykker på kameraknappen på siden av telefonen?

Eller er det en setting jeg har oversett?

 

Du må holde inne knappet i eit lite øyeblikk. Når kamera-appen er aktivert så brukes den samme knappen til burst-mode for å ta mange bilder etterkvarandre.

Lenke til kommentar

 

Har jeg lov til å være skuffet over at kamera-app'en ikke starter når jeg trykker på kameraknappen på siden av telefonen?

Eller er det en setting jeg har oversett?

 

Du må holde inne knappet i eit lite øyeblikk. Når kamera-appen er aktivert så brukes den samme knappen til burst-mode for å ta mange bilder etterkvarandre.

 

 

Skjer ikke noe her, altså.

Verken fra avslått skjerm, skjermlås eller home-skjermen.

Holder inne kameraknappen i flere sekunder.

Lenke til kommentar

Som standard ligger kamera-appen hurtigtasten på låseskjermen (hold fingeren over klokka å dra mot venstre).

På denne måten kan du ta bilder sjølv om telefonen er låst. Men for å kunne sjå bilda som er tatt, eller bruker andre funksjoner så må du låse opp telefonen.

 

Dette er ein ganske grei funksjon bortsett frå at du kan risikere at det av og til dukker opp rare bilder i galleriet ditt dersom du legger igjen telefonen i nærheita av venner og familie ;)

Lenke til kommentar

 

Har jeg lov til å være skuffet over at kamera-app'en ikke starter når jeg trykker på kameraknappen på siden av telefonen?

Eller er det en setting jeg har oversett?

 

Du må holde inne knappet i eit lite øyeblikk. Når kamera-appen er aktivert så brukes den samme knappen til burst-mode for å ta mange bilder etterkvarandre.

 

men da må kameraet stå I burst-mode, ikke sant? I Automatic, så funket ikek burst-mode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...