Gå til innhold

Sony Z1 Compact


Anbefalte innlegg

Fekk min lime z1 compact i kveld. Syns størrelsen var veldig passelig for meg. Virker til å vær en veldig bra mobil så langt. Men sliter med en ting noen kansje kan hjelpe med: Har lagt over bilder og musikk på minnekort, musikken er ikke problem, men bildene får jeg ikke bruke til noe. Kommer bare opp at bilde er beskyttet. Dette gjelder bilder fra min pc og bilder fra facebook. Har ikke lagt inn noen beskyttelse. Hva kan være feilen? (Heilt nytt minnekort)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk først kamerainnstillinger om det er avmerket for lagring på minnekort. Ta så et bilde og sjekk fra pc hvilke fil bildet er lagret i, eller åpne bildet i Album, bruk Meny (oppe i høyre hjørnet) sjekk i detaljer hvilke fil det er lagret i. Bilder som du vil åpne i Album må da lagres fra pc til samme fil.

 

Men jeg vil anbefale følgende løsninger som jeg benytter med veldig godt resultat

Xperia Z tlf-brett-ultra.

På Google Play så velger du ASTRO File Manager with Cloud, dette er en filutforsker på linje med den som finnes i Windows på pc. Og så vil jeg anbefale sterkt å investere de få kronene som ASTRO File Mgr Pro (key) koster, da slipper du reklame i filutforskeren.

 

I Astro filutforsker kan du da på Compacten opprette album/filer etter behov, samt at du fra pc vil få tilgang til det samme. Prinsippene for bruk av Astro er de samme som i Windows-utforskeren. Samt at du vil finne tilkobling til Facebook og flere andre nettsky-tjenester.

Lenke til kommentar

og noen som vet om en Call Recorder som virker for denne? Har forsøkt 2 stykker fra Google Play. Der hører jeg bare min egen stemme og litt skurring.

 

Kan du si hvilke du har prøvd, så slipper jeg å gå igjennom de samme?

 

Han her hevder at Call Recorder fra Skvalex funker på Xperia Z, har ikke forsøkt denne selv.

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=39418528&postcount=13

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med nummer du ikke har lagret på telefonen, men en mulighet er å lage en kontakt ala Uønsket/blokkert/hva enn du vil kalle den, og lagre alle nummer du vil blokkere i denne kontakten. Når den er i kontaktlisten din gjør du følgende;

1) gå inn på innstillingene for kontakten (der du kan legge til nye nummer osv)
2) trykk på innstillinger (tre prikkene oppe i høyre hjørne) og velg "All calls to voicemail"

Da skal alle nummer som er lagret under den kontakten gå rett til svareren din uten at det ringer på telefonen din, osv.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

 

og noen som vet om en Call Recorder som virker for denne? Har forsøkt 2 stykker fra Google Play. Der hører jeg bare min egen stemme og litt skurring.

 

Kan du si hvilke du har prøvd, så slipper jeg å gå igjennom de samme?

 

Han her hevder at Call Recorder fra Skvalex funker på Xperia Z, har ikke forsøkt denne selv.

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=39418528&postcount=13

 

call recorder by clever

ringe opptak by app.liqata

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med nummer du ikke har lagret på telefonen, men en mulighet er å lage en kontakt ala Uønsket/blokkert/hva enn du vil kalle den, og lagre alle nummer du vil blokkere i denne kontakten. Når den er i kontaktlisten din gjør du følgende;

 

1) gå inn på innstillingene for kontakten (der du kan legge til nye nummer osv)

2) trykk på innstillinger (tre prikkene oppe i høyre hjørne) og velg "All calls to voicemail"

 

Da skal alle nummer som er lagret under den kontakten gå rett til svareren din uten at det ringer på telefonen din, osv.

All calls to voicemail er jo ikke der

Lenke til kommentar

 

og noen som vet om en Call Recorder som virker for denne? Har forsøkt 2 stykker fra Google Play. Der hører jeg bare min egen stemme og litt skurring.

 

Kan du si hvilke du har prøvd, så slipper jeg å gå igjennom de samme?

 

Han her hevder at Call Recorder fra Skvalex funker på Xperia Z, har ikke forsøkt denne selv.

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=39418528&postcount=13

 

den trenger root. Er det tilgjengelig på xda nå?

Lenke til kommentar

 

 

Han her hevder at Call Recorder fra Skvalex funker på Xperia Z, har ikke forsøkt denne selv.

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=39418528&postcount=13

 

den trenger root. Er det tilgjengelig på xda nå?

 

 

Det var rart, så lenge denne brukeren skriver

I use call recorder by skvalex. Records both parties perfectly and can be set to auto record everything without the need for root

Men jeg har ikke testet selv, som sagt.

Lenke til kommentar

hei, noen som vet hvordan jeg bloke calls med denne? Med S3 så er dette innebygget. Finnes det evt. en App jeg kan installere som gjør dette for meg? Pleier å blokke alle selgere som ringer meg...

Jeg bruker og kan sterkt anbefale denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.seime.android.antitelefonterror&hl=no funker som en drøm, og er veldig oppdatert hva angår nummer.

Noen ganger rekker det og ringe ett halvt sekund før den avviser samtalen.

Lenke til kommentar

 

 

Han her hevder at Call Recorder fra Skvalex funker på Xperia Z, har ikke forsøkt denne selv.

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=39418528&postcount=13

 

den trenger root. Er det tilgjengelig på xda nå?

 

I use call recorder by skvalex. Records both parties perfectly and can be set to auto record everything without the need for root

 

Men jeg har ikke testet selv, som sagt.

Nei, virker som du har rett, ihvertfall når det gjelder Free Trial-versjonen som ligger på XDA.

Jeg ignorerte infoen i app'en om at den trengte root, gjorde en test call til mobsvar, men opptaket var bare på noen sekunder og bare noen rare lyder.

The hunt continues...

Hadde "innebygd" call recorder i Miui på min Xiaomi MI2 som fungerte gull, savner dette på Z1c

Lenke til kommentar

hvordan skrur jeg av vibrasjonen ved bruk av tastaturet? jeg har huket vekk den optionen nederst på lydmenyen som jeg trodde skulle hjelpe, men fortsatt vibrerer den når jeg skriver.. tips?

Du må inn i oppsettet for tastaturet.

Settings->Language & Input->Xperia keyboard->Sound and vibration

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke hvordan det er med nummer du ikke har lagret på telefonen, men en mulighet er å lage en kontakt ala Uønsket/blokkert/hva enn du vil kalle den, og lagre alle nummer du vil blokkere i denne kontakten. Når den er i kontaktlisten din gjør du følgende;

 

1) gå inn på innstillingene for kontakten (der du kan legge til nye nummer osv)

2) trykk på innstillinger (tre prikkene oppe i høyre hjørne) og velg "All calls to voicemail"

 

Da skal alle nummer som er lagret under den kontakten gå rett til svareren din uten at det ringer på telefonen din, osv.

All calls to voicemail er jo ikke der

Du er garantert på feil meny. Så lenge du bruker stock apps er det der.

Lenke til kommentar
Bruk linken så finner du ut følgende:

Varepris: 17,49 pund = 179 kr (Altså med god margin under 200 kr tollgrena)

Fraktpris fra Jersey til Norge: 1,95 pund = 20 kr

Totalsum: 199 kr inkludert internasjonal frakt helt hjem til postkassa di, gratis mva og gratis fortolling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...