Gå til innhold

Netthandelen- Bortsett fra klærene så er det masse ting man tror man trenger, men som havner i søpla innen kort tid.


Anbefalte innlegg

Er evigheter siden jeg besøkte netthandelen, og det blir like lenge til neste gang.

 

Bortsett fra klærene så er det masse ting man tror man trenger, men som havner i søpla innen kort tid.

 

Det har jeg erfaring med!

 

Netthandelen er en klimaversting!

 

Har liten tiltro til klærene. Produsert så billig som mulig for høyeste mulig fortjenste!

Endret av Skrueduck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha, ha! Denne butikken har jeg vær innom flere ganger. Det er jo slik at man ska gi bud på ting der og det er flere ganger hendt at jeg har gitt bud på ting jeg ikke trenger bare for å få prisen høyere opp. Altså gi bud på noe som jeg regner med vil gi bud over mitt igjen :p Når jeg når en viss grense så stopper jeg. Jeg er altså med på å gjøre varer dyrere der :p

 

Gjorde dette i sommer, men har ikke gjort det siden. Aner ikke hvorfor jeg gjorde det :p Ellers sp mener jeg at det er en idiotisk nettbutikk :p

Lenke til kommentar

Hva i svarte!

 

Opprettet en bruker tilbake i sep. 2013 og la inn bud på div. ting. Resulterte egentlig bare med at jeg ikke ville ha tingene og lot bare de 2 ordrene være i den tro at de ville bli slettet etter 14 dager. Men neida, nå strømmer det bare inn inkassovarseler etter purringer de har sendt pr. mail til en epost jeg sjelden bruker, bare for å slippe grenseløs spam.

 

Dette er purringer på et såkalt "passivitetsgebyr" som skal være en slags straff til useriøse budgivere. Jeg skal innrømme at jeg ikke leste brukerbetingelsene fra perm til perm (noe jeg klart angrer på). Nå sitter jeg altså igjen med to inkassovarseler med to purregebyrer på hver, uten engang muligheten til å betale det opprinnelige beløpet og få varene. Det står heller ingenting om at det er et passivitetsgebyr pr. ordre på nettsiden.

 

Altså, mye av dette er min feil. Men jeg synes dette er i grenseland av forsvarlig opptreden. Den eneste brukerinformasjonen man må oppgi er navn, tlf og adr. Er dette nok til å få et så heftig ballegrep?

 

https://www.netthandelen.no/brukerbetingelser

 

Edit: Kan også nevne at purringene og pasivitetsgebyrene utgjør nesten halvparten av ordrebeløpet mitt.

Endret av Deleted
Lenke til kommentar

Ha, ha! Denne butikken har jeg vær innom flere ganger. Det er jo slik at man ska gi bud på ting der og det er flere ganger hendt at jeg har gitt bud på ting jeg ikke trenger bare for å få prisen høyere opp. Altså gi bud på noe som jeg regner med vil gi bud over mitt igjen :p Når jeg når en viss grense så stopper jeg. Jeg er altså med på å gjøre varer dyrere der :p

post-272327-0-17489100-1389630768_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva i svarte!

 

Opprettet en bruker tilbake i sep. 2013 og la inn bud på div. ting. Resulterte egentlig bare med at jeg ikke ville ha tingene og lot bare de 2 ordrene være i den tro at de ville bli slettet etter 14 dager. Men neida, nå strømmer det bare inn inkassovarseler etter purringer de har sendt pr. mail til en epost jeg sjelden bruker, bare for å slippe grenseløs spam.

Bud er bindende, og hvis man bare byr for moro skyld eller ombestemmer seg, så har Netthandelen i utgangspunktet mistet et salg fordi du bød over en annen budgiver som kanskje var seriøs. Jeg solgte ting jeg ikke lenger hadde bruk for på QXL før, og det irriterte vettet av meg når budvinnere ikke gadd å fullføre et salg.

 

Derfor synes jeg det er helt riktig av de å avkreve deg et gebyr. Det står i vilkårene, så de har sitt på det tørre. Da har du kanskje lært å ikke kaste bort firmaer/andre personers tid til neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart bud er bindende. Har allerede betalt det ene passivitetsgebyret. Det som imidlertidig provoserer er at jeg har fått et passivitetsgebyr pr ordre, noe det ikke står skrevet i brukervilkårene.

 

Nå vil jeg likevel si at det er en stor forskjell på qxl og netthandelen. Qxl er for privatpersoner. Det er betydelig mindre arbeid for netthandelen å automatisk slette ordren og legge ut produktene for auksjon igjen. Men klart, det er jo ingen unnskyldning, jeg er bare ganske overbevist om at dette er en taktikk netthandelen bruker bevisst på å tjene penger. Tviler på at jeg er den første som lar seg lett rive med og handler masse impulsivt og 'stacker' på for å kompensere for frakt og behandlingskostnadene, og plutselig innser hvor lite man trenger de tingene og glemmer det bort.

Endret av Deleted
Lenke til kommentar

Nå vil jeg likevel si at det er en stor forskjell på qxl og netthandelen. Qxl er for privatpersoner. Det er betydelig mindre arbeid for netthandelen å automatisk slette ordren og legge ut produktene for auksjon igjen. Men klart, det er jo ingen unnskyldning, jeg er bare ganske overbevist om at dette er en taktikk netthandelen bruker bevisst på å tjene penger.

Jeg tror det heller er en taktikk for å unngå at folk byr i vilden sky uten å tenke på om de faktisk har bruk for tingene før de byr. Det er ikke bare negativt for Netthandelen, men også urettferdig overfor den som hadde nest høyest bud.

 

Bare prøv å se for deg hva som hadde skjedd om de ikke hadde hatt dette gebyret, og at det ikke var noen økonomiske konsekvenser for de som fikk vinnerbud og så ikke ønsket å betale likevel. En ekstrem mengde falske bud. Eventuelt kunne de krevd at vinnerbud ble betalt, i stedet for å kreve passivitetsgebyr, men det hadde svidd enda mer for de som kjøper dyre ting uten at de trenger de.

 

En annen ting er at fra ditt bud er godkjent som vinnerbud, til det er klart at du ikke betaler regningen, kan gjenstanden ha gått ned i innkjøpspris slik at Netthandelen må sette ned prisen på et produkt de har kjøpt til gammel og høyere innkjøpspris. Med andre ord kan de tape penger i tillegg til tidsbruken. Det går også med en del utgifter til ansatte med å sende ut regning, purring og deretter regning på passivitetsgebyr før de må legge ut varen for salg igjen. 250 kroner pr. gjenstand høres ut som en fornuftig sum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...