Gå til innhold

kjøpte meg pc men den klarer ikke å kjøre det jeg krevde av expert


Anbefalte innlegg

Hei. for litt under 2 mnd siden gikk jeg på expert å skulle kjøpe meg en datamaskin.fikk hjelp av en bak kassen å han spurte meg hva jeg krevde. jeg sa jeg ville ha en slank og fin bærbar (helst samsung) .det jeg skal bruke pcen til er å kunne streame filmer og fotballkamper i hd + kjøre filmer i 1080P gjennom hdmi kabel til tven. han rådet meg fram til en samsung ativ pc som jeg kjøpte for 7000 kr.Under denne tiden har jeg drevet å flyttet osv dermed har jeg ikke hatt tilgang til internett og dermed har jeg ikke kunne testet pcen for det jeg vil den skal klare.for 2 uker siden fikk jeg fibernett fra altibox (60 mbit) dermed har jeg mer en nok til å klare å streame hd filmer og den slags.720 p klarer pcen å kjøpe.1080 p klarer den ikke å kjøre.jeg gikk til expert å lurte på hvorfor dette skjer, og om de har lurt meg.fikk snakke med sjefen på expert og han sa denne pcen fint skulle klare 1080p så lenge jeg brukte riktig program.jeg er ikke noe dataexpert så jeg gikk hjem å testet dette.da klarte pcen å kjøre filmen men klarer ikke lyden og dette hjalp jo ikke når jeg skal streame på internett.prøvde tv2 sumo å streame en fotball kamp men den klarte ikke mer en 1500 kbit i sekundet (tror de fint skal klare å gi deg hd med 5000) dette er da altså ikke internettet men datamaskinen.

spørsmålet mitt er da. jeg er jo blitt lurt til de grader, men har jeg rett på å få levere inn dette her? jeg jobber som rørlegger og hvis en kunde spør meg om å få et svart møbel på badet så gir jeg ikke han et rosa møbel.dette er rett og slett at expert ikke har peiling på datamaskiner.å jeg mener de burde ta fullt ansvar selvom det er gått mer en 30 dager.håper noen vet mer om dette og hva jeg har rett på ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror de fint skal klare å gi deg hd med 5000

Tror er nøkkelordet her.

 

dette er da altså ikke internettet men datamaskinen.

Det er sannsynligvis en instilling på siden, eller så har tv2 sumo rett og slett hatt kapasitetsproblemer. Eller akkurat den kampen ble ikke sendt i HD.

 

Prøv denne videoen på YouTube:

Klikk tannhjulet og velg quality 1080p. Det er mulig du må pause og så starte igjen, men til slutt skal du få HD.

 

Tillegg: Forbannede diskusjon no må absolutt lage youtube-linken om til en liten rute som ikke kan vise HD. Klikk youtube-ikonet nederst til høyre ("play on youtube"). Så prøver du å få HD. Klikk fullskjerm for å se bedre.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Tillegg: Forbannede diskusjon no må absolutt lage youtube-linken om til en liten rute som ikke kan vise HD. Klikk youtube-ikonet nederst til høyre ("play on youtube"). Så prøver du å få HD. Klikk fullskjerm for å se bedre.

Trur det må være nettleseren din. Her fungerer linken din.

Lenke til kommentar

Om du kjøpte en ny PC for 2 mnd siden og betalte 7000, kan jeg nesten garantere at problemet ligger et helt annet sted. Til og med en gammel Dell jeg har fra 2006 klarer 1080p helt fint dersom bitrate ikke er astronomisk høy.

You said it!

 

Last ned VLC eller Media player classic for avspilling av HD materiale så fikser nok alt seg.

Lenke til kommentar

takk for mye svar.har prøvd 10 filmer som jeg fikk av en kompis .alle funker på hans 3 år gamle data 8 kostet 6000 den gang) ingen av filmene funket.har prøvd vlc, wmp og xbmc.xbmc klarer å kjøre filmen men lyden men når jeg velger hdmi på lyden hakker det. alle 720p filmer funker helt fint.når det gjelder hva jeg har testet på internett har jeg prøvd å streame fotball gjennom acetorrent og sopcast.alt over 1500 kbit hakker.jeg har prøvd mange kamper og muligheter å når det gjelder tv2sumo så prøvde kompisen min med samme kampen å han fikk 5000 kbit med en gang.samme nettet.

når det gjelder speedtest på nettet varierer det mellom 20-30 mbit både på opplast og nedlast.aldrig under.

har også sett hva pcen min scorer på windows å skjermkortet får ikke mer en 4.3.lest om flere som klager på samme problemet så tviler det er sofware som gjør dette.

pcen heter

SAMSUNG NP915S3G-K01SE ATIV LAPTOP
Lenke til kommentar

Hei. Det du må gjøre veit du er at du ikke bare går til Expert og lurer på om de har lurt deg. Det du selvfølgelig gjør er at du tar med deg PC`en og Laderen til Expert også får du de til å se på den. Kan hende de har en Servicemann også som kan se på den for deg.

 

Også en ting til. Du må gå over instillingene dine og sjekke at de er riktige. Så må du selvfølgelig ha installert ting som gjør at du kan få kjørt filmene til Nettleseren, altså, Flash og Silverlight (For Sumo). Så kan du gjerne se over at du har nyeste drivere og nyeste oppdateringene fra Windows Update.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei. Det du må gjøre veit du er at du ikke bare går til Expert og lurer på om de har lurt deg. Det du selvfølgelig gjør er at du tar med deg PC`en og Laderen til Expert også får du de til å se på den. Kan hende de har en Servicemann også som kan se på den for deg.

 

Også en ting til. Du må gå over instillingene dine og sjekke at de er riktige. Så må du selvfølgelig ha installert ting som gjør at du kan få kjørt filmene til Nettleseren, altså, Flash og Silverlight (For Sumo). Så kan du gjerne se over at du har nyeste drivere og nyeste oppdateringene fra Windows Update.

 

Lykke til.

jeg har lastet ned silverlight flash og alt dette her.har også lastet ned mange programmer som skal finne drivere osv men ingen av programmene finner noe..så jeg har alt av det nyeste av drivere.lastet også ned windows 8,1 bare for å se om det hjalp.men jeg skal gjøre som du sier å gå på expert med den å vise de men jeg ville bare ha litt info om hvilke krav jeg har osv for de pleier å være ganske slue selvom de vet at de har tabbet seg ut.

Lenke til kommentar

jeg har lastet ned silverlight flash og alt dette her.har også lastet ned mange programmer som skal finne drivere osv men ingen av programmene finner noe..så jeg har alt av det nyeste av drivere.lastet også ned windows 8,1 bare for å se om det hjalp.men jeg skal gjøre som du sier å gå på expert med den å vise de men jeg ville bare ha litt info om hvilke krav jeg har osv for de pleier å være ganske slue selvom de vet at de har tabbet seg ut.

Det er enten noe galt med deg, eller så er det noe galt med PCen. Hvilken prosessor har PC'en? (Last ned CPU-Z hvis du ikke vet det.)

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Tenk på at de små lette pcen ikke har like mye kraft per krone som de litt tyngre. For det koster ekstra å lage ting ørsmå.

var litt bak dass det svaret der då.du vet jo like godt som meg atv de kan lage små pcer som er kjapp.det er ikke prisen som er prinsippet her.då måtte han fortalt meg at det ikke finnes små kjappe pcer

Lenke til kommentar

samsung som har laget dden.heter bare quad core x4

1.4 ghz

Det er akkurat som å si at Merchedes lagde bila, 1.4 liter motor. Forstår du hvilken bil og motor jeg snakker om?

 

Trykk på ctrl + alt + delete, også trykker du på "Start oppgavebehandling". Dra til vinduet som heter "prosesser", for å sjekke om det er noen prosesser som bruker noen prosent maskinkraft.

 

Vedder halve testikkelen min på at du har en AMD-prosessor. http://www.ebay.com/itm/New-Samsung-ATIV-Book-9-Lite-13-3-128-GB-1-4-GHz-4-GB-Ultrabook-Black-/321291639449?pt=Laptops_Nov05&hash=item4ace795a99

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Det er akkurat som å si at Merchedes lagde bila, 1.4 liter motor. Forstår du hvilken bil og motor jeg snakker om?

 

Trykk på ctrl + alt + delete, også trykker du på "Start oppgavebehandling". Dra til vinduet som heter "prosesser", for å sjekke om det er noen prosesser som bruker noen prosent maskinkraft.

 

Vedder halve testikkelen min på at du har en AMD-prosessor. http://www.ebay.com/itm/New-Samsung-ATIV-Book-9-Lite-13-3-128-GB-1-4-GHz-4-GB-Ultrabook-Black-/321291639449?pt=Laptops_Nov05&hash=item4ace795a99

da var det oppgavebehandling som spratt opp på 3 % av og til.. om det er amd vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...