Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Uføretrygdet og tjener minimalt. Hvordan låne til bolig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det lurer jeg også på, en person trenger sjeldent mer en en etasje, og jeg regner med du skal bo alene?
Om du skal bo med noen kan dere jo låne samme.

 

PS: Hvor gammel er du siden du ikke får lov å bruke så mye penger du vil på bolig?

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mamma sier forresten at de må finne ut og søke på nettet etter en god løsning og at det kan ta flere måneder. Men jeg ønsker jo å flytte før sommeren.

 

Da må du jo bare være litt mer tålmodig. Høres ut som du har en snill og omtenksom mor, og da er du i hvert fall heldig med den biten.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Fordi da kan jeg ha kjellerstue med hjemmekinoanlegg og et kontor og vaskerom.

 

 

Hvis du har det veldig travelt, kan du vel gå for en mindre løsning, og bruke tid på å bygge deg opp til ønsket standard - eller er det uaktuelt?

Lenke til kommentar

Hvis du har det veldig travelt, kan du vel gå for en mindre løsning, og bruke tid på å bygge deg opp til ønsket standard - eller er det uaktuelt?

Mamma sier at der jeg skal flytte må jeg bo permanent til jeg har vunnet i Lotto, så jeg tror ikke jeg får lov å verken bygge eller kjøpe etter at jeg allerede har kjøpt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mamma sier at der jeg skal flytte må jeg bo permanent til jeg har vunnet i Lotto, så jeg tror ikke jeg får lov å verken bygge eller kjøpe etter at jeg allerede har kjøpt.

 

Vel, hvis mamma sier det så er hun kanskje synsk? Fordi, det å vinne i Lotteriet, er det jo ingen som har garanti for. Og det er heller ikke mor som bestemmer over "bygningsloven", så den kan du slappe helt av med.

 

Men du svarer ikke på det jeg spør om: Kan du ta noe mindre, og bruke tid på å bygge deg opp til din ønskede standard?

Lenke til kommentar

Vel, hvis mamma sier det så er hun kanskje synsk? Fordi, det å vinne i Lotteriet, er det jo ingen som har garanti for. Og det er heller ikke mor som bestemmer over "bygningsloven", så den kan du slappe helt av med.

 

Men du svarer ikke på det jeg spør om: Kan du ta noe mindre, og bruke tid på å bygge deg opp til din ønskede standard?

Jeg svarte nettop på det du spurte om. Det er vanskelig for meg å forstå sånne spørsmål, og jeg blir ofte misforstått.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg svarte nettop på det du spurte om. Det er vanskelig for meg å forstå sånne spørsmål, og jeg blir ofte misforstått.

 

Begynne med å kjøpe en mindre bolig - spar penger - og kjøp noe større når du får råd til det, eller bygg ut den boligen du har

 

Forstår du hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Begynne med å kjøpe en mindre bolig - spar penger - og kjøp noe større når du får råd til det, eller bygg ut den boligen du har

 

Forstår du hva jeg mener?

Ok. Jeg har ikke råd til å spare til å kjøpe ny bolig om jeg flytter i en bolig. Jeg har heller ikke råd til å bygge ut på boligen jeg eventuelt skal flytte til.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ok. Jeg har ikke råd til å spare til å kjøpe ny bolig om jeg flytter i en bolig. Jeg har heller ikke råd til å bygge ut på boligen jeg eventuelt skal flytte til.

 

Du har råd hvis du velger bort noe annet, som er mindre viktig enn det å få seg "drømmehuset". Hva tror du andre vanlige folk må gjøre, jo de må spare og være tålmodige. Du er enda ung, så jeg ser ikke at du ikke skulle klare det samme.

 

Sånn som du skriver, forstår jeg det sånn at du har bestemt deg for å ikke få det til, og vil ha alt gratis

 

:)

Lenke til kommentar

Hvor vil du kjøpe da? Finnes mange til under 2 millioner, men oftest usentralt og/eller slitt/gammelt...

Antar det er i Oslo du vil ha det?

Btw, "kjellerstue", vaskerom og kontor er ikke noe du må ha i en kjeller...

Jeg bor på haugalandet og det er på haugalandet jeg skal ha det. Og jeg må ha kjellerstue for der skal jeg ha hjemmekinoannlegg og invitere venner på filmkveld. Endret av Velosiraptor7
Lenke til kommentar

Du kan ikke vente å få lån utover det som din betjeningsevne tilsier, og du må også ha spart opp en egenkapital før du kan tenke på å kjøpe bolig. Du må nok gjøre som oss andre: Spare så mye vi kan, jobbe så mye vi orker, og etter maaaaange år få muligheten til å ta opp lån for å kunne kjøpe det huset vi drømmer om.

Lenke til kommentar

Jeg bor på haugalandet og det er på haugalandet jeg skal ha det. Og jeg må ha kjellerstue for der skal jeg ha hjemmekinoannlegg og invitere venner på filmkveld.

Hjemmekinoanlegget er umulig å sette opp i en vanlig stue?

Nekter vennene dine se på film i noe annet enn kjeller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg bor på haugalandet og det er på haugalandet jeg skal ha det. Og jeg må ha kjellerstue for der skal jeg ha hjemmekinoannlegg og invitere venner på filmkveld.

 

I stedet for at du planlegger filmkvelder med venner, kan du heller bruke den unyttige tiden på en betalt jobb, hvor du som uføretrygdet kan spe på inntekten, og dermed bli i stand til å spare enda mer, og få det du ønsker deg etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...