Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal/Skal ikke?


Anbefalte innlegg

Hei, eg sitter her og lurer på noe, her for en stund siden tok eg mot til meg og fortalete jenta eg liker at eg likte henne, men det kunne gått betre, fikk vite at hun hadde noe på gang med en annen, men hun syntes eg var tøff som sa det, for vi er kolegaer og venner og hun ville at vi forsatt skulle være venner.

 

Og no kommer eg til det eg tenker på hun har bursdag no i januar, og eg er jo forsatt noe forelsket i henne så har lyst til og gi henne litt ekstra oppmersomhet og minne henne litt på at eg liker henne, ikke det at eg tror at eg kommer noen vei med det ingen store forhåpninger, men føler det kan være greit og gjøre.

 

Så tenkte litt på og gi henne et koselig bursdagkort og ei rose, hva tror dere er det en god ide eller blir det bare rart?

og viss det er greit og gjøre det hva rose og alt det, er jo så mangen betydninger i farger og antal og alt det.

 

Rød: Jeg lengter etter deg
Mørkerød: Jeg venter på deg
Rosa: Jeg er forelsket i deg og lover deg troskap
Orange: Jeg er din venn
Gul: Du er solen i mitt liv
Hvit: Jeg tror på din kjærlighet og jomfruelighet
Lilla: Jeg ønsker deg lykke og hell
Blå: Jeg lover å bli ved din side til døden skiller oss
Bukett: Rød, hvite og blå blomster betyr å fri

Rød rose: "Jeg elsker deg"
Hvit rose: Uskyldig, platonisk kjærlighet, men også jomfruelighet og renhet
Lilla rose: Symboliserer mistenksomhet og misunnelse
Fersken: "Unnskyld"
Gul rose: "Jeg håper..."
Nyperose (taggete): "Jeg forsvarer deg"
Små røde: "Alt er nytt for meg, gi meg litt tid"

 

Antall blomster

1 Du er alt for meg
2 Jeg vil reise bort med deg
3 Jeg vil treffe deg igjen og ha en fremtid sammen med deg
4 Jeg respekterer deg og takker deg
5 Jeg vil gjøre alt for deg
6 Jeg tror ikke på dine løfter
7 Jeg elsker deg
8 Jeg er din inntil døden skiller oss
9 Jeg vil være alene med deg
10 Vil du gifte deg med meg?

Rosenes språk

1 rød rose: Jeg begjærer deg
3 røde roser: Jeg elsker deg
7 røde roser: Jeg er din for evig

12 røde roser: Sterkere kan jeg ikke uttrykke min kjærlighet
1 rød rose + 2 røde knopper: Dette må holdes hemmelig
1 hvit rose: Jeg vil heller dø enn å bli sveket, eller; Jeg kan ikke
1 krans med roser: Dyd har sin belønning
7 gule roser: Styrke og utholdenhet
1 rose m/torner: Jeg dør av lengsel etter deg
1 ferskenfarvet rose: Bluferdighet og uskyld
1 Rosenkvist: Jeg er ulykkelig (fordi du ikke er her)

Endret av MrRenefo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Herrremin... etter lista over å dømme har jeg bomma stygt med roser tidligere skjønner jeg. Ja, ja...

 

@TS;

Umulig å si om det blir rart. Det spørs hvordan "sjargongen" i forholdet/vennskapet mellom dere er ellers, men jeg betviler at dama blir lei seg over å få en rose. Du har jo fortalt hva du synes om henne så det kommer vel neppe som en bombe på henne.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det kommer så veldig an på.. hvordan kjemien er, utseendet, det som er på gang med en annen fyr osv.. Men alltid en mulighet for å klatre seg oppover, om du virkelig liker henne, og flørten hennes kan slå feil fort.

 

Har en følelse på 1 gul rose, som virker oppmuntrende og forfriskende. "Du gjør meg glad", virker som den mest rolige, om jeg først skulle valgt en blomst

Lenke til kommentar

I følge hans liste betyr det visstnok "Du er solen i mitt liv". Sikkert noen universielle betydninger, men viktigste er vel følelsen man selv assosierer med fargen, altså folk flest og ikke en tilfeldig dum liste på nettet. Vet ikke om innlegget var sarkastisk, men utroskap er jo bare bullshit :p

Lenke til kommentar

Hvis du vil gi henne en oppmerksomhet på bursdagen så må du jo gjerne gjøre det, men ikke gi henne en ting for å "minne henne om at du er interessert" - jeg er ganske sikker på at hun ikke har glemt det. At du prøver å minne henne på det til tross for at dere allerede har pratet om det og avklart at hun er med noen andre ville jeg ha følt var ubehagelig om jeg var i hennes sko - som at du ikke kan ta et hint. Jeg skjønner at du sikkert bare vil være hyggelig og ikke legger noe forhåpninger bak det, men når hun har sagt i fra om at hun ikke er interessert så synes jeg at du bør respektere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir rart det her. Hun holder på med en annen, det vil si at de står i og har sex.

 

Hun og typen hun holder på med vil antageligvis le av oppmerksomheten fra deg sammen, før de har skikkelig hard sex på sofaen.

Brutale sannheten det her!

 

Og utifra den listen har jeg visst vært litt selvmotsigende, ser jeg. "Alt er nytt for meg, gi meg litt tid. Og jo, forresten, vil du reise bort med meg?"

Endret av aspirev5
Lenke til kommentar

Er det noen som husker på hva farger og antall betyr? Jeg tror at ytterst få gjør det. Folk flest tenker nok "Å, jeg fikk en rose, så hyggelig" eller liknende og da er det kanskje dumt å anstrenge seg for å sende et bestemt budskap. Så uansett hva du går for, må du huske å legge ved den lista, så hun tolker fargen og antallet riktig. Eventuelt kan du skrive "jeg lengter etter deg" eller "du er solen i mitt liv" eller annet i bursdagskortet, så du er sikker på at hun vet hva du vil si.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at du burde droppe det. Det blir helt sikkert kleint for henne. At hun assosierer deg med den følelsen vil ikke akkurat hjelpe deg i din quest. Du risikerer å tape mer enn du kan tjene på det. Finn deg ei aen jente og hvis ting går skeis med den andre typen, så får du heller være klar med en erfaring mer i sekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...