Gå til innhold

Sigma 50-150mm F/2.8 APO EX DC II HSM et godt objektiv til APS-C?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det er snakk om en til reise, vet jeg ikke om en skulderveske er optimalt. Har kikket litt på Lowepro Fastpack 200 til 450 kroner. Den veier 200 gram mindre, har en nyttig mekanisme for å ta ut kamera uten å åpne hele sekken, og passer med tripod-stativer festet på siden. I tillegg kan den altså brukes til oppbevaring av ting i topplokket. Bøker, mat, pass osv. Ganske tyverisikker og. :)

Lowepro-FastPack-200-28728.jpg

 

Bestilt utstyr:

- Nikon D7000 (3900,-)

- Sigma 17-50mm F/2.8 OS (2500,-)

- Sigma 50-150mm F/2.8 non-OS (2400,-)

- Velbon Sherpa 600R (500,-)

- Lowepro Fastpack 200 (450,-)

- Sandisk Extreme 45mb/s 16GB 2-pack (350,-)

 

Totalt: 10 100,-

 

Uff, kjenner jeg blir helt dårlig av å bruke så mye penger. Jeg er av natur ytterst sparsom. Kan i det minste trøste meg selv med at det faktisk er helt utrolig god verdi for pengene i samtlige ledd, og at dersom jeg noensinne skulle solgt videre, at det ville blitt med minimalt tap. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden det er snakk om en til reise, vet jeg ikke om en skulderveske er optimalt. Har kikket litt på Lowepro Fastpack 200 til 450 kroner. Den veier 200 gram mindre, har en nyttig mekanisme for å ta ut kamera uten å åpne hele sekken, og passer med tripod-stativer festet på siden. I tillegg kan den altså brukes til oppbevaring av ting i topplokket. Bøker, mat, pass osv. Ganske tyverisikker og. :)

Jeg har en litt større utgave (FB250) , og er rimelig fornøyd. Det eneste jeg savner er egen PC-lomme. På den andre siden, så er sekken mer kompakt, nettop fordi PC-lommen mangler :)

 

Den støste PC-en som jeg har fått plass til i topplokket er en Samsung 11.6"; så det er ikke galt i det hele tatt.

 

Denne utgaven er noe mindre; jeg tror jeg ville gått opp til FB250, da jeg tror det blir trangt med FB200.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg har en litt større utgave (FB250) , og er rimelig fornøyd. Det eneste jeg savner er egen PC-lomme. På den andre siden, så er sekken mer kompakt, nettop fordi PC-lommen mangler :)

 

Den støste PC-en som jeg har fått plass til i topplokket er en Samsung 11.6"; så det er ikke galt i det hele tatt.

 

Denne utgaven er noe mindre; jeg tror jeg ville gått opp til FB250, da jeg tror det blir trangt med FB200.

 

Det er vel Fastpack 200 du har, Tom? :)

 

Fastpack 250 og 350 har egen PC-lomme.

 

Lowepro FastBack 200 er en fin tursekk av passelig størrelse for dagsturer.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Jeg har en litt større utgave (FB250) , og er rimelig fornøyd. Det eneste jeg savner er egen PC-lomme. På den andre siden, så er sekken mer kompakt, nettop fordi PC-lommen mangler :)

 

Den støste PC-en som jeg har fått plass til i topplokket er en Samsung 11.6"; så det er ikke galt i det hele tatt.

 

Denne utgaven er noe mindre; jeg tror jeg ville gått opp til FB250, da jeg tror det blir trangt med FB200.

FB 250 har da rom til 15-tommer PC? Den er 400 gram tyngre, som er bittelitt. Om objektivene passer i FB200, er jeg egentlig fornøyd. Sigma 50-150mm er bare 14 cm lang faktisk, så ikke så ille. Kan være bittelitt trangt i topplokket bare.

 

Hvordan vil du si det er å gå rundt med sekken over tid? :)

 

Gratulerer :) husk å stille a3 i menyen til "off" når du får kamerahuset...

Takk, det skal jeg! Og også takk til alle som har hjulpet meg masse i denne tråden. Flageborg, ORLY, Trondster, Simen1 (over PM), Andreasfe, Nautica, Tomsi42. Dere er herlige!

Lenke til kommentar

Kjenner godt til den følelsen. I perioden 2008-2012 anbefalte jeg komponenter til PC her på diskusjon, med litt i overkant av 250,000 besøkende totalt. Det faste bygget mitt var i tillegg det mest leste på den nye Prisguiden de årene jeg var aktiv. Blir nesten litt svimmel over å tenke på omsetningen den tråden må ha operert med tilslutt. :laugh:

 

Kommer tilbake når jeg har fått produktene! Da skal de stables opp og tas bilde av!

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

 

Det er vel Fastpack 200 du har, Tom? :)

 

Fastpack 250 og 350 har egen PC-lomme.

 

Lowepro FastBack 200 er en fin tursekk av passelig størrelse for dagsturer.

I stand corrected. Da er FB200 rett sekk - jeg hadde EOS 30D, Tamron 17-50omm f/2.8, Sigma 50-150mm f/2.8 II, Canon EF-S 10-22mm i den. Og en Olympus E-420 + 25mm f/2.8. Og en Sigma 1.4x convert. Og minnekort. Og batterier. + noe mer ...

 

ok....

 

nikon-d7000-custom-setting-menu-a3-focus

Og da kommer neste spørsmål ;)

 

Hvorfor?

Lenke til kommentar

I stand corrected. Da er FB200 rett sekk - jeg hadde EOS 30D, Tamron 17-50omm f/2.8, Sigma 50-150mm f/2.8 II, Canon EF-S 10-22mm i den. Og en Olympus E-420 + 25mm f/2.8. Og en Sigma 1.4x convert. Og minnekort. Og batterier. + noe mer ...

 

Jeg bruker en "DSLR Video Pack 350 AW". Da har jeg plass til en 17" PC og godt med utstyr, og en matpakke i tillegg. Den er ikke for stor på noen måte. Ville ikke valgt noe mindre, det er alltid mer som vil være med. Den er litt bredere og en del tykkere enn FP200. Mye av tykkelsesforskjellen går med til PC-rommet, så om PC (eller papirer) ikke er viktig er det kanskje like greit med FP200.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvorfor. Mitt poeng er at når man skal gi et råd, så hadde det vært fint med en liten forklaring. For en nybegynner, så gir ikke screendumpen noe mening.

Det er jeg helt enig i. Råd som kun består av hva man selv har og hva man selv gjør, uten videre forklaring, kontekst eller informasjon kan man egentlig nesten la være å komme med.

 

Enkelte har en sterk tendens til akkurat dette.

 

Hadde jeg selv hatt Nikon ville jeg til mitt bruk ikke hatt denne innstillingen til "off" - ville eksperimentert og sannsynligvis beholdt den på 3 (normal).

 

 

Og flageborg - hvis du tilfeldigvis av og til har et problem med at autofokus noen ganger henger seg opp i trær, busker, gjerder og annet foran eller bak det du prøver å holde autofokus på, så er det i så fall fordi du har satt denne til "off". ;)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...