Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kvinne som voldtar mann/gutt - tanker


Anbefalte innlegg

For hver jente som lyver om falsk voldtekt blir ei jente voldtatt. Slik er det anno 2014.

 

Tja. Nå vet vi jo strengt tatt ikke hvordan det er i 2014, siden året knapt har begynt. Jeg tviler ellers på at det finnes noen statistikk på forholdet mellom faktiske voldtekter og falske anklager for tidligere år heller. Det nærmeste man eventuelt kunne komme var en oversikt over hvor mange anmeldelser som førte til domfelleles, kontra hvor mange som endte med frifinnelse. Men siden mange ender med henleggelse og noen aldri anmeldes, er ikke det noen god målestokk heller.

 

Det vi helst sikkert vet er at jenter blir voldtatt, og at jenter i likhet med gutter lyver. Det siste bør ikke overskygge det første, og omvendt, alvoret i en mulig voldtekt bør ikke unnskylde løgn.

 

Har selv vært med på flere tilfeller hvor jeg har naken og rotet med ei jente (naken i sengen), og hun ikke har villet hatt sex. Da stopper jeg selvfølgelig fremrykket og går tilbake til rotingen. Prøver jeg igjen 20min senere er det plutselig helt greit. "Et nei er et nei, så får du heller gå glipp av et par ligg". Joda en fantastisk regel, men den funker dårlig for en beruset person som har ei naken jente som ligger å gnukker seg mot han.

 

Men da har du jo nettopp tatt et nei for et nei. (Forutsatt selvsagt at du også gir deg med "rotingen" hvis hun sier nei til det også.) Sier hun ja 20 minutter senere så har hun jo sagt ja, og alt er greit. (Forutsatt at presset ikke har vært utilbørlig.)

 

Det er jo klart at det da er mye bedre/tryggere for jenta å faktisk slutte å rote/forlate rommet å finne seg ei annen seng. - Nei jeg har ingen voldtektssaker mot meg, og det ender alltid i en ny runde neste morgen. Jeg mener heller ikke at ei jente har ansvaret for sin egen voldtekt, men det er jo lurt å tenke litt prevantivt også.

 

 

Problemet er gjerne at i den settingen du beskriver så er jenta beruset også. Hun er neppe så mye mer klartenkt enn deg i den situasjonen. At du er beruset er en forklaring, ikke en unnskyldning. Den som tar initiativet har ansvaret for egen og partnerens dømmekraft.

 

..., og det ender alltid i en ny runde neste morgen.

 

 

Imponerende...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ALLE som gjør det da, noen blir faktisk voldtatt. Jeg er helt enig i at man ikke skal anmelde fordi man vil hevne seg eller fordi man angrer. Om du leser lenger opp, så ser du at jeg skriver om det :)

 

Selvsagt. Men straffeloven legger opp til dette. Ved f.eks beskytte anklagere som har §208 som beskyttelse for anklagen. Man dømmer også menn på ene og alene "troverdighet". Dette må opphøre!

 

 

Lenke til kommentar

En voldtekt er definert som en seksuell handling hvor kun den ene parten er frivillig deltakende. Så når gutta sier "hadde ikke hatt noe imot å bli voldtatt av en kvinne" så hadde de ikke blitt voldtatt fordi de hadde villet være med på det, ergo er det ikke en voldtekt.

 

Jeg tror at en voldtekt vil påvirke et menneske uavhengig av kjønn. Kvinner har riktignok større sjanse for komplikasjoner i forbindelse med graviditet osv men like traumatiserende er det nok for en gutt/mann.



Anonymous poster hash: fcd7c...1b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...