Gå til innhold

Staten beskytter deg mot melk


Privat risiko eller statlig sikkerhet  

72 stemmer

  1. 1. Anser du at Staten bør bestemme hvilken mat og drikke du får lov til spise/drikke?

    • Ja
      12
    • Nei
      57
    • Vet ikke
      3


Anbefalte innlegg

 

Jeg har ikke anledning, utdanning eller ressurser til å selv forske på alle tema som berører meg. Skal jeg starte et personlig program for å studere konsekvensene av vaksinering, stråling fra wifi på mennesker, upasteurisert melk, m.m.? Skal jeg betale store summer for å få fri tilgang på de beste journalene innen f.eks medisin?

 

-k

Er det noe i veien for at du leier inn noen som vet mer enn deg om det tema som du ønsker å løse?

 

MÅ du utdanne deg til bilmekaniker om du har ett problem med bilen din?

 

 

Iblandt innebærer det å "tenke selv" å komme til konklusjonen at det er bedre å leie inn andre, fordi de kan mer enn en selv.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  Er det noe i veien for at du leier inn noen som vet mer enn deg om det tema som du ønsker å løse?

 

MÅ du utdanne deg til bilmekaniker om du har ett problem med bilen din?

 

 

Iblandt innebærer det å "tenke selv" å komme til konklusjonen at det er bedre å leie inn andre, fordi de kan mer enn en selv.

 

Så du mener alle burde leie inn sine egne eksperter for å finne ut av alt? Høres dyrt ut. Og svært lite samfunnsnyttig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  Er det noe i veien for at du leier inn noen som vet mer enn deg om det tema som du ønsker å løse?

 

MÅ du utdanne deg til bilmekaniker om du har ett problem med bilen din?

 

 

Iblandt innebærer det å "tenke selv" å komme til konklusjonen at det er bedre å leie inn andre, fordi de kan mer enn en selv.

Dersom staten hadde et gratis tilbud om god bilmekaniker (betalt av fellesskapet) så ville jeg ha benyttet meg av denne tjenesten.

 

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom staten hadde et gratis tilbud om god bilmekaniker (betalt av fellesskapet) så ville jeg ha benyttet meg av denne tjenesten.

 

-k

 

Videregående skoler med bilmekk klasser.

 

Det er dog ikke helt gratis, men litt egenandel må man tåle.

 

Jeg aldri sluppet de i nærheten av en av mine biler.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

 

 

Så du mener alle burde leie inn sine egne eksperter for å finne ut av alt?

Nei, kun for å finne ut av ting du faktisk ønsker og er villig til å betale for.

 

Høres dyrt ut.

Det er ikke dyrere å ha en privat bilmekaniker, enn å ha en offentlig ansatt bilmekaniker ettersom effektiviteten til sistnevnte er lavere.

 

Og svært lite samfunnsnyttig.

Offentlig bilmekaniker derimot er vel svært samfunnsnyttig, ettersom man har "skapt" en arbeidsplass, og man får reparert bilen "gratis"?
Lenke til kommentar

 

Den manglende effektiviteten innen offentlige tjenester er ett såvidt velkjent problem at jeg ikke ser noen grunn til å fremlegge noen bevis for at det også ville bli tilfellet med offentlige bilmekanikere.

 

Syns bilmekanikerene vi hadde i Forsvaret var eminente og fikset stort sett det som var nødvendig på stedet. Så påstanden din faller litt igjennom siden det faktisk eksisterer offentlig ansatte bilmekanikere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det er ikke naturlig og drikke melk. Folk flest på verdensbasis tåler ikke melk, fordøyelsesystemet tåler det ikke.

Folk som har ett overdrevet inntak av kumelk lukter surt. Ekkelt.

Lenke til kommentar

Syns bilmekanikerene vi hadde i Forsvaret var eminente og fikset stort sett det som var nødvendig på stedet. Så påstanden din faller litt igjennom siden det faktisk eksisterer offentlig ansatte bilmekanikere.

Påstanden er at alle offentlige tjenester er mindre effektive enn private tjenester.

 

Om det er så (hvilket du selvfølgelig kan bestride, og Marx hevdet at det var omvendt) så følger det at offentlig ansatte bilmekanikere vil være mindre effektive (ie dyrere) enn private bilmekanikere.

 

Diskusjonen omkring hvorvidt offentlige eller private tjenester generelt er mer eller mindre effektive er ganske innfløkt, og ettersom den generelle oppfattning er at offentlige tjenester er adskjillig mindre effektive hopper jeg over den.

 

En annet, relatert, spørsmål er selvfølgelig om offentlige kan være mer effektive for noen tjenester (veier, sykehus, skoler, etc), mens private er mer effektive på andre tjenester (Kino, Mat, Drikke, etc).

 

Begrunnelsen for de offentlige tjenestene er, per idag, ikke lenger at det offentlige er "flinkere", men at det er ett massivt system for sosialstønad slik at alle de som "ikke har råd" likevel kan motta disse varene/tjenestene.

 

Det økonomiske argumentet har Staten allerede tapt, nå er spørsmålet omkring "rettferdighet" og forståelsen av dette konseptet.

Lenke til kommentar

Å så fint at de beskytter meg da, jeg har Laktoseintoleranse. Føler meg litt som et misfoster siden oss Nordmenn er blant de som tåler melk best. Menmen jeg fikk ikke problemene og heller ikke beviset før nå når jeg er 20 år gammel. Så jeg er såfall glad for at jeg har hvertfall fått i meg melk her i livet

 

Men nei, staten skal overhodet ikke bestemme kostholdet

Lenke til kommentar

 

Så jeg er såfall glad for at jeg har hvertfall fått i meg melk her i livet

 

Pussig at du er "glad" for det ettersom melk er skadelig for deg.

 

Statens "melk er sundt" propaganda-kampanje på vegne av melkebøndene er vel det som har gjort at du tror at du har nytt godt av melken.

 

Om du hadde drukket (mer) vann isteden hadde du trolig hatt ett sunnere liv.

Lenke til kommentar

Det er ikke naturlig og drikke melk. Folk flest på verdensbasis tåler ikke melk, fordøyelsesystemet tåler det ikke.

Folk som har ett overdrevet inntak av kumelk lukter surt. Ekkelt.

 

Tåler ikke pasteurisert/homogenisert melk heter det. Sett dem på rå melk, og de tåler det helt fint.

Lenke til kommentar

Er det ikke sundt da?

Er det ikke bra for beinbygninga og sånt? =)

Det er bra for beinbyggingen når du er ett spebarn å får morsmelk.

Etter du kommer over en viss alder så virker det mot sinn hensikt.

Kroppen klarer ikke få dra nytte av kalsiumet i melken.

Bare spør legen din, det er i pensum for de som studerer medisin.

 

I følge reklame så er melk bra for beinbyggingen, Norge er ett av de landene som drikker mest melk i verden. Norge er det landet med mest benskjørhet per innbygger...

Her er det noe som skurrer spør du meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...