Gå til innhold

[Løst] Hvor kan jeg kjøpe en pizzastein?


Frekvens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

 

Hvordan føler du pizzastålet fungerer? Har brukt stein i noen år nå, men er nysgjerrig på pizzastål.

Pizzastål er briljant. Jeg sprakk min stein da jeg skrudde opp temperaturen. Stålet lager glimrende sprø bunn med god tyggemotstand. Hvis du kjenner noen som driver i metallbransjen så er det ikke noe annet en enn bit med stål 1cm tykk. Ellers er bakingsteel og jetcarrier like billig som sousvide norge . (Jeg er litt motstander av den butikken, de overpriser alt de har der.)

 

 

K

 

Helt enig der, sousvide norge overpriser så til de grader. Tenkte å prøve meg å lage et pzzastål, har en kjenning som kan få tak i stål for meg. Har du noe erfaring med dette selv?

Lenke til kommentar

Jeg importerte fra bakingsteel.com, så jeg har ikke erfaring med egenproduskjon. Jeg vil tro at det meste av stål vil virke.

 

K

Ki, takk! Men tenker jeg bør behandle selve overflaten, stål har jo som regel en ganske rusten overflate. Har tydd til nettet, ser ut til at disse folkene http://chillmat.no/hjemmelaget-pizzastal/ (og disse http://www.kozknowshomes.com/2013/07/diy-baking-steel.html) prøver å lage et pizzastål, ser ut til at det blir gode greier. Ikke ser det så himla vanskelig ut heller.

Endret av patatasbravas
Lenke til kommentar

Haha, jeg smakte bare ettersom det var papsen som satt dem i ovnen, men det som var at det ble kjøpt inn to stk. grandiser, den ene ble lagt på rist, og den andre ble lagt på rist med pizzasteinen under seg. Den som ble stekt uten gikk det helt fint med, mens den andre var blaut tværs gjennom.. Burde vel ha lagt til litt ekstra steketid pga den steinen som ligger under, men dæven så bås det var å skjære i den!! :p

 

Vent litt, skal pizzasteinen varmes opp før det blir satt pizza på?!? vel, der har du svaret på hvorfor det ble drit..!

Endret av Frekvens
Lenke til kommentar

Haha, jeg smakte bare ettersom det var papsen som satt dem i ovnen, men det som var at det ble kjøpt inn to stk. grandiser, den ene ble lagt på rist, og den andre ble lagt på rist med pizzasteinen under seg. Den som ble stekt uten gikk det helt fint med, mens den andre var blaut tværs gjennom.. Burde vel ha lagt til litt ekstra steketid pga den steinen som ligger under, men dæven så bås det var å skjære i den!! :p

 

Vent litt, skal pizzasteinen varmes opp før det blir satt pizza på?!? vel, der har du svaret på hvorfor det ble drit..!

Får vel bare slenge meg på hylekoret, men ja, steinen må forvarmes for at det skal ha noe for seg ;) Er i gang med mekking av pizzastål nå, gleder meg til å se hvordan pizza'n blir. Har en seriøs tro på at det skal bli bedre en stein! Og latterlig tro på at det skal bli bedre enn rist (og grændis :p )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1cm tykk stålplate er på ingen måte ferdig oppvarmet på ti minutter. Litt av poenget med å bruke en stein eller stålplate er jo å lage et magasin med varme som kan overføres til pizzaen. Hvis du ikke forvarmer den kan du like gjerne bruke en vanlig langpanne.

 

Dette kan man selvsagt regne på, men uten at jeg har gjort det så ser jeg at bakingsteel og andre anbefaler 45minutter.

 

K

Lenke til kommentar

1cm tykk stålplate er på ingen måte ferdig oppvarmet på ti minutter. Litt av poenget med å bruke en stein eller stålplate er jo å lage et magasin med varme som kan overføres til pizzaen. Hvis du ikke forvarmer den kan du like gjerne bruke en vanlig langpanne.

Helt enig. Har lekt litt med mitt eget stål som nå er ferdig, og det tar tid før stålet holder samme temperatur som ovnen.

 

 

Bakingsteel.no har en pizzaspade som ser ut til å ha den perfekte størrelsen. Trur jeg må få godkjenning av kjærringa til å bestille en.

Man trenger ikke bestille derfra, det er mulig å finne rimeligere på ebay også!

Lenke til kommentar

 

Man trenger ikke bestille derfra, det er mulig å finne rimeligere på ebay også!

Neitakk. Da betaler jeg heller noen kroner mer. Ebay er nok fint for noen. Selv foretrekker jeg å holde meg langt unna. Venner av meg har blitt svindlet på ebay, og da velger jeg å ikke støtte den siden.

 

Da har i så fall dine venner vært svært uheldige. Jeg har over årenes løp bestilt ~100 ting på ebay. Alt har blitt levert innen de tidsrammer selgeren lover, og med de nøyaktige spesifikasjonene selgeren ga.

 

Trikset ligger nok å være selektiv i hvem man kjøper fra. "Premium Seller" og selgere med svært høy grad av fornøyde kunder er minst like trygge som andre alternativer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...