Gå til innhold

Er du glad i nasjonen Norge?


Gjest medlem-141789

  

127 stemmer

  1. 1. Kva er dine følelser om landet Noreg?

    • Elsker landet mitt / Veldig patriotisk
      29
    • Er glad i mitt land / Patriot
      60
    • Nøytral
      28
    • Missliker landet mitt / upatriotisk
      9
    • Hater mitt land / Veldig upatriotisk
      1


Anbefalte innlegg

Tyskland eller Østerrike. :p

Okei. :)

Likte meg veldig godt i Tyskland. Opplevde det som tøft.. Veldig fint der.

Dessuten kommer verdens beste biler derifra: Mercedes Benz (Far har alltid hatt én, i dag har han noe av det feteste som er å få kjøpt), Volkswagen (Jeg har en Golf selv)

så har de Audi, BMW, Opel (min bror har Opel Ascona), og de har Porsche.

 

Verdens beste biler, er Mercedes Benz, og selvfølgelig Porsche. Slik alle de jeg kjenner som har virkelig peiling på bil (bilmekanikere osv. kjører det, fordi det er jævlig holdbart)

 

---------------------------------------

 

Hva får deg til å ha lyst til å bli født i Østerike?

Samme spørsmålet: Tyskland? :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei. :)

Likte meg veldig godt i Tyskland. Opplevde det som tøft.. Veldig fint der.

Dessuten kommer verdens beste biler derifra: Mercedes Benz (Far har alltid hatt én, i dag har han noe av det feteste som er å få kjøpt), Volkswagen (Jeg har en Golf selv)

så har de Audi, BMW, Opel (min bror har Opel Ascona), og de har Porsche.

 

Verdens beste biler, er Mercedes Benz, slik jeg ser det. Slik alle de jeg kjenner som har virkelig peiling på bil (bilmekanikere osv. kjører det, fordi det er jævlig holdbart)

 

---------------------------------------

 

Hva får deg til å ha lyst til å bli født i Østerike?

Samme spørsmålet: Tyskland? :)

Fordi det er midt i Europa, noe som gjør det enklere å reise rundt. Flere store byer i krinsene rundt. Liker også språket veldig godt. n____n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Øøøh man kan jo være glad i landet sitt uten å være patriotisk

 

Er det bare meg, eller er vi Nordmenn ganske narsissistiske og arrogante om landet vårt?

 

Jeg skal ikke benekte muligheten for at jeg ville hatt det hyggelig i andre land også,

 

Så klart kan man ha det bra i andre land også, men vi har i Norge i dag goder de har i veldig få land i verden og det burde man være takknemmelig for etter min mening. At livet hadde vært så mye lettere i andre tror jeg heller at man skal passe seg for å si.

Lenke til kommentar

 

Så klart kan man ha det bra i andre land også, men vi har i Norge i dag goder de har i veldig få land i verden og det burde man være takknemmelig for etter min mening. At livet hadde vært så mye lettere i andre tror jeg heller at man skal passe seg for å si.

 

United Kingdom, Japan, Tyskland og Østerrike tenkte jeg mer på.

 

UK har gratis sykepleie slik som her i Norge, og Japan er et av de rikeste landene så da er vel sykehusene der trygge også vil jeg tro. For meg, er sykehusene og medesin det viktigste om man skal flytte til et land. kall meg rar men.....

Lenke til kommentar

Å du mener at å reise rundt som turist med masse penger gjør at du kan si noe om hvor det er best å bo?

Ja, og med guide så hører man jo om hvordan de lever og sånt, og hvordan befolkningen har det, av folk som har levd tett innpå...

 

Og jeg masse penger? Nei. Jeg er uføretrygdet, og når jeg er utenlands så bruker jeg så lite som overhodet mulig. Men bruker mye på mat.. Restaurant hver dag. :)

 

Egypt er i Afrika, men representerer overhodet ikke hele Afrika.

Selvsagt. Jeg hadde ingen følelse av å være i Afrika heller for den sakens skyld. =P

Men jeg elsker Afrika, og kunne gjerne bodd der som fattig, sammen med hele min familie inni jungelen. Jeg tror det faktisk kunne gitt meg meget stor livskvalitet, kanskje større enn den jeg har boende her.. Da ville jeg blant annet sluppet å gå på skolen, som var tortur fra jeg sto opp om morgenen til jeg gikk til kvelds, som så og si har okkupert halve livet mitt. Jeg ble jo mobbet daglig (selv om jeg hadde noen fine stunder også, med mobberne og de andre) gjennom hele barneskolen. Og det første året på ungdomskolen. Jeg har jo ADHD, og jeg har store konsentrasjonsproblemer som naturtilstand, og skolen bare brøyt meg ned. Jeg følte meg dum, og da jeg har søvnproblemer ble det å gå (statlig tvang) på skolen bare et ork, ja, jeg vil kalle det tortur...

 

Dette hadde jeg sluppet i Kenja, eller andre steder i Afrika....

 

Jeg har vært i Uganda, Kenya, Rwanda, Burundi og Tanzania, men jeg tviler på at det å reise rundt i disse landene egentlig gir meg noen innsikt i hvordan det er for den generelle befolkningen.

Heldiggris er du! Jeg har så lyst til å besøke disse stedene jeg også!

*Missunnelig* :) Jeg tror at folk kanskje er lykkeligere der enn her i Norge. Tviler på at de klager så mye som det vi gjør her hjemme...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

United Kingdom, Japan, Tyskland og Østerrike tenkte jeg mer på.

 

UK har gratis sykepleie slik som her i Norge, og Japan er et av de rikeste landene så da er vel sykehusene der trygge også vil jeg tro. For meg, er sykehusene og medesin det viktigste om man skal flytte til et land. kall meg rar men.....

Rar? At du tenker på sikkerhet først, gjør deg alt annet enn rar... :)
Lenke til kommentar

Ja, og med guide så hører man jo om hvordan de lever og sånt, og hvordan befolkningen har det, av folk som har levd tett innpå...

 

Og jeg masse penger? Nei. Jeg er uføretrygdet, og når jeg er utenlands så bruker jeg så lite som overhodet mulig. Men bruker mye på mat.. Restaurant hver dag. :)

 

Selvsagt. Jeg hadde ingen følelse av å være i Afrika heller for den sakens skyld. =P

Men jeg elsker Afrika, og kunne gjerne bodd der som fattig, sammen med hele min familie inni jungelen. Jeg tror det faktisk kunne gitt meg meget stor livskvalitet, kanskje større enn den jeg har boende her.. Da ville jeg blant annet sluppet å gå på skolen, som var tortur fra jeg sto opp om morgenen til jeg gikk til kvelds, som så og si har okkupert halve livet mitt. Jeg ble jo mobbet daglig (selv om jeg hadde noen fine stunder også, med mobberne og de andre) gjennom hele barneskolen. Og det første året på ungdomskolen. Jeg har jo ADHD, og jeg har store konsentrasjonsproblemer som naturtilstand, og skolen bare brøyt meg ned. Jeg følte meg dum, og da jeg har søvnproblemer ble det å gå (statlig tvang) på skolen bare et ork, ja, jeg vil kalle det tortur...

 

Dette hadde jeg sluppet i Kenja, eller andre steder i Afrika....

 

Heldiggris er du! Jeg har så lyst til å besøke disse stedene jeg også!

*Missunnelig* :) Jeg tror at folk kanskje er lykkeligere der enn her i Norge. Tviler på at de klager så mye som det vi gjør her hjemme...

 

Man lærer så klart noe om lokalbefolkningen med guide, men man kan ikke forstå hvordan lokalbefolkningen har det.

 

Flesteparten av afrikanere sør for Sahara lever i byer, eller i slumområder utenfor byene. For stor befolkningsvekst og klimaendringer har ført til at det er vanskelig å klare seg av de tradisjonelle inntektskildene. Du hadde lite sannsynlig endt opp i jungelen dessverre.Selv om det så klart er forferdelig at du ble mobbet, er det ikke sikkert at du hadde hatt det bedre andre steder. Uten noen plass å gå om man ikke har nok mat, om man er syk osv. Mobbing er også utbredt blant afrikanske barn også dessverre.

 

Det er veldig fine land å reise i, om man tar sine forhåndsregler :)

Lenke til kommentar

Man lærer så klart noe om lokalbefolkningen med guide, men man kan ikke forstå hvordan lokalbefolkningen har det.

 

Flesteparten av afrikanere sør for Sahara lever i byer, eller i slumområder utenfor byene. For stor befolkningsvekst og klimaendringer har ført til at det er vanskelig å klare seg av de tradisjonelle inntektskildene. Du hadde lite sannsynlig endt opp i jungelen dessverre.Selv om det så klart er forferdelig at du ble mobbet, er det ikke sikkert at du hadde hatt det bedre andre steder. Uten noen plass å gå om man ikke har nok mat, om man er syk osv. Mobbing er også utbredt blant afrikanske barn også dessverre.

 

Det er veldig fine land å reise i, om man tar sine forhåndsregler :)

Jau. Man vet jo ikke... =)

Ja, håper jeg kan få oppleve real Africa en eller annen gang. :)

Lenke til kommentar

 

Alle land, om man ser vekk fra det materielle.

 

Ok, så om man ser vekk fra det materielle:

Du mener Somalia, som har hatt en ekstremt blodig borgerkrig i flere tiår er bedre å bo enn i Norge? Eller kanskje Burundi hvor over halvparten av befolkningen lever i ekstrem fattigdom? Eller tenker du på Nord Korea? Hvor du blir fengslet for den minste ting.

 

Du vet ingenting om hvordan det er ute i verden tydeligvis.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Ok, så om man ser vekk fra det materielle:

Du mener Somalia, som har hatt en ekstremt blodig borgerkrig i flere tiår er bedre å bo enn i Norge? Eller kanskje Burundi hvor over halvparten av befolkningen lever i ekstrem fattigdom? Eller tenker du på Nord Korea? Hvor du blir fengslet for den minste ting.

 

Du vet ingenting om hvordan det er ute i verden tydeligvis.

 

Ok, kanskje utenom de ekstreme tilfellene. Om vi ser vekk fra dei som ikkje har lov og orden, og nok mat til å overleve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...