Gå til innhold

Er du glad i nasjonen Norge?


Gjest medlem-141789

  

127 stemmer

  1. 1. Kva er dine følelser om landet Noreg?

    • Elsker landet mitt / Veldig patriotisk
      29
    • Er glad i mitt land / Patriot
      60
    • Nøytral
      28
    • Missliker landet mitt / upatriotisk
      9
    • Hater mitt land / Veldig upatriotisk
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge har stedvis fin natur, men der stopper nok det positive for min del. Jeg passer ikke inn her i det hele tatt, og er definitivt upatriotisk (utover det at jeg holder med norske utøvere i sport på TV). Norge er nok bra for dem som liker selve konseptet, men det gjør definitivt ikke jeg. Ikke forstår jeg meg på nordmenn heller.

Endret av Dellers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

  Jeg kjenner ingen som har vansker med å finne ut hvor det er best å bo for vedkommende.

 

Det som er vanskelig er å komme med oppbakking av påstander om at ett visst sted er best for alle.

 

 

Det er ikke sikkert at Norge er ett bedre land for akkurat deg, avhengig av din situasjon, men alt tilsier at 90% av alle andre mennesker i verden hadde hatt bedre forutsetninger hadde de blitt født i Norge enn noe annet sted.

 

Fant på 90%, men tallet er høyt. Så derfor kan man vel si at Norge er et av verdens beste land å bo i. Eller er du uenig?

Lenke til kommentar

  Jeg kjenner ingen som har vansker med å finne ut hvor det er best å bo for vedkommende.

 

Det som er vanskelig er å komme med oppbakking av påstander om at ett visst sted er best for alle.

 

Det er vanskelig å måle lykke, eller velstand mente jeg. Men at Norge er veldig bra for ett stort antall mennesker i forhold til hvordan det er i resten av verden er åpenlyst.

Lenke til kommentar

 

 

Det er vanskelig å måle lykke, eller velstand mente jeg.

Tja, nå mener jeg ikke at det er så vanskelig for den enkelte å måle sin lykke, mens det er umulig for noen å måle andres lykke.

 

Men at Norge er veldig bra for ett stort antall mennesker i forhold til hvordan det er i resten av verden er åpenlyst.

Er nordmenn mye mer lykkeligere enn andre? Og hvordan klarer du å sammenligne det?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...