Gå til innhold

Er du glad i nasjonen Norge?


Gjest medlem-141789

  

127 stemmer

  1. 1. Kva er dine følelser om landet Noreg?

    • Elsker landet mitt / Veldig patriotisk
      29
    • Er glad i mitt land / Patriot
      60
    • Nøytral
      28
    • Missliker landet mitt / upatriotisk
      9
    • Hater mitt land / Veldig upatriotisk
      1


Anbefalte innlegg

Tull. Uten olje hadde Norge vært på nivå med Sverige, og det er veldig mange nivå over Hellas.

Tja, på den annen side så fører oljepengene til ett offentlig overforbruk som det vil bli vanskelig å opprettholde når oljeflommen dabber av uten å begynne å låne penger.

 

At politikerne vil begynne å låne penger for å opprettholde de offentlige goder (utgifter) når de har brukt opp oljefondet (eller før) er det neppe noen tvil om, ettersom demokratiet medfører at poltikere som gjør seg upopulære (ved å kutte "godene") fort blir forkastet (noe politikerne vet og derfor skyr som pesten).

 

Hvor lenge det er igjen til våre barn eller barnebarn sitter igjen med svarteper er ussikkert, men at de kommer til å ende opp som Hellas nå er det liten tvil om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følger tommelfingerregelen for katastrofespådommer, nært nok til å gjøre folk urolige, langt nok ute til å ikke få bekreftet spådommen i min livstid, og såvidt ubestemt at det aldri kan sies at nå er tidsfristen over.

 

Se ellers klimadebatten, eller diverse religiøse spådommer om dommedag for lignende spådommer.

 

Eksempel på å bryte regelen se Y2K. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Norge er et bra land å (for-)bli fattig i, men ikke noe sted man kan bli rik for da kommer futen og rister deg til lommene er tømt.

 

nix, er du rik nok så betaler du nesten ikke skatt i norge:

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/de-rikeste-burde-skamme-seg/a/503467/

 

Norge er mao. som andre land, men forskjellene mellom rike og fattige er enda noe mindre og jevnere fordelt her enn enkelte andre steder, noe du sikkert synes er forferdelig:

 

Ja hvis man er rik nok, dvs veldig rik. Men hvis man bare er sånn passe rik må man betale mye skatt. Og så har vi alle avgiftene, de rammer fattige hardest.

 

Hvis man klarer å legge til side nok inntekter til at det blir formue av det, så må man betale skatt på de gamle inntektene år etter år i form av formueskatt. Jeg ville heller betalt høyere skatt på inntekt og ingen formueskatt.

Endret av Helm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...