Gå til innhold

Spill som egner seg på tur


Anbefalte innlegg

Heroes of Might and Magic 3 Complete med den uoffisielle expansion pakken WoG som skaper nytt liv i serien

 

http://www.strategyplanet.com/homm/wog/download.shtml

 

Might and Magic 7-8 er veldig bra om du liker disse type spill.

 

Civilization 4-5

 

Game Dev Tycoon

 

Ds, Snes, Nes, N64 Emulator å de diverse spill som følger med.

 

http://www.emulator-zone.com/

http://coolrom.com/roms/

 

Long Live The Queen er et veldig avhengighetsskapende spill

 

Dungeon Keeper er en klassiker

 

The Witcher serien

 

Black and White 1-2

 

Empire Earth 1-2

 

Age of Empires 2 HD

 

Er det jeg kommer på sånn i farten... Kommer til å legge til nye spill etterhvert som jeg kommer på flere :)

Endret av Snusbox88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som har nevnt Civilization ennå? Det er turbasert, så det er ikke noe problem å legge det fra seg når som helst. I tillegg kan man jo velge de største kartene og få spill som varer i dagevis.

 

Fallen Enchantress: Legendary Heroes er også svært bra. Det er en god blanding av Civilization og Heroes of Might & Magic, med litt av det beste fra begge.

 

Ellers har vi jo Galactic Civilization 2, om romfart er noe for deg. Her snakker vi Civilization i rommet, kanskje med litt mer fokus på kamp og selve romskipene. Romskipene kan man bygge selg, og med "gratis" dekorasjoner (dvs det koster poeng å slenge på en ekstra motor osv, men dekor er gratis) kan man gjøre stort sett hva som helst. Har sett romskip formet som støvsugere, drager og (selvsagt) nakne damer, for å ta noen eksempler. GalCiv 3 kommer for øvrig neste år. Gleder meg som en unge. :)

Fallen chantress: Legendary Heroes så veldig bra ut, skal absolutt prøve det ut!

 

Kjøpte akkurat en humble bundle for 30kr, Magicka så veldig spennende ut, noen har noen erfaringer med dette spillet?

 

Lenke til kommentar

Det er jo fremdeles et lass av single player spill som blir gitt ut.

Jeg ser folk nevner veldig mange gamle spill, men det er da mange gode nyere spill også, om en har PC til å kjøre dem.

Skyrim
FarCry 3
Fallout serien
Batman serien
Assassins creed
Mass Effect
BioShock
GTA serien
Dragon Age
Dishonored
Darksiders
etc.

(Litt mange til å skrive noe om hver, men ville bare få frem at det ikke er eksklusivt gamle spill som fungerer uten internett)

Dette er alle spill som har fått gode anmeldelser på f.eks gamer.no, kanskje greit å ta en titt innom anmeldelseseksjonen for å finne hva som passer deg spesifikt.

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar

Det er jo fremdeles et lass av single player spill som blir gitt ut.

 

Jeg ser folk nevner veldig mange gamle spill, men det er da mange gode nyere spill også, om en har PC til å kjøre dem.

 

Skyrim

FarCry 3

Fallout serien

Batman serien

Assassins creed

Mass Effect

BioShock

GTA serien

Dragon Age

Dishonored

Darksiders

etc.

 

(Litt mange til å skrive noe om hver, men ville bare få frem at det ikke er eksklusivt gamle spill som fungerer uten internett)

 

Dette er alle spill som har fått gode anmeldelser på f.eks gamer.no, kanskje greit å ta en titt innom anmeldelseseksjonen for å finne hva som passer deg spesifikt.

Mange gode titler der :)

 

Godt poeng, de trenger ikke nødvendigvis å være gamle nei, men som sagt så er jeg ute etter "perlene".

 

Jeg har prøvd ca halvparten av de du nevnte, men ingen av de har helt fengslet meg, men det er nå etter mine preferanser.

Lenke til kommentar

Er det einaste kravet til eit "reisespel" at det skal kunne brukast off-line?

 

Dersom eg skulle ha laga nokre kriterier for spel som egner seg når du er ute å reiser så ville eg ha tatt med fleire kriterier. F.eks så ville eg ha unngått spel som krever mus då dette er upraktisk å sette opp. Mousepad eller liknande fungerer heilt fint, så mange turbaserte strategispel vil fungere bra, men FPS spel som krever hurtige og nøyaktige musebevegelser vil ikkje være noke særlig når du er ute på reise.

Eg vil også prioritert høgt å ha spel der ein raskt kan lagre og avslutte spelet når det trengst, eit godt reisespel bør være slik at du kan spele heilt fram til du må klappe saman laptoppen og bevege deg utanfor. Du skal ikkje trenge å vurdere om du har tid til å starte på neste brett eller ikkje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal selv ut å reise i jula, og har investert i:

 

XCOM

Papers Please

The Walking Dead

 

Klarer jeg ikke å underholde meg selv uten nett med de spillene, bør jeg vurdere om jeg kanskje har vokst fra det å spille spill på PC.

 

Fin tråd forresten. Irriterer meg iver at mye må være koblet til nett. "Nei, før i tida altså..."

Lenke til kommentar

Kan forøvrig anbefale Unity of Command, http://www.metacritic.com/game/pc/unity-of-command .

 

Veldig likt brettspillet RISK, passer perfekt når man ikke har noe annet enn toutchpad :)

 

(Er på salg idag på STEAM)

 

This!

 

Fant denne perlen litt tilfeldig her om dagen og kan nesten ikke fatte at dette hadde gått meg hus forbi.

 

Smart WW2 turn based strategispill man fort blir hekta på.

 

Koster 50,- på Steam fram til 2 januar samt første DLC (Red Turn) til 25,-. Røverkjøp :)

Lenke til kommentar

Alt av Adventure spill er jo kjempe fint på tur. Spill som sam & max, Indiana jones, Syberia osv. Ta en titt på Lucasart sine klassikere. Samt broken sword som tidligere nevnt i tråden.

 

Men jeg ler litt av førstepostene til trådstarter, hehe du ordlegger deg faktisk slik at man skulle tro du ikke viste at det finnes spill som overhode ikke trenger eller en gang har mulighet til å spilles over internett. Så ikke så rart du ble missforstått.

Lenke til kommentar

Alt av Adventure spill er jo kjempe fint på tur. Spill som sam & max, Indiana jones, Syberia osv. Ta en titt på Lucasart sine klassikere. Samt broken sword som tidligere nevnt i tråden.

 

Men jeg ler litt av førstepostene til trådstarter, hehe du ordlegger deg faktisk slik at man skulle tro du ikke viste at det finnes spill som overhode ikke trenger eller en gang har mulighet til å spilles over internett. Så ikke så rart du ble missforstått.

Så bare ikke poenget i å forklare noe som er selvforklarende.

 

Men uansett, takk for innspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...