Gå til innhold

[Løst] Lær deg å kjenne


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

liker du Roger Waters dvs. Pink Floyd ?

 

Ja, spesielt "Waters" - han har bestandig lagd store lydmalende kolosser, ledsaget av meningsfulle tekster.

 

Får ofte en "sakral" følelse når jeg lytter til den musikken

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg er nok i nærheten av altetende når det kommer til "Roger", men har vel spesielt sans for den platen som kanskje fikk minst oppmerksomhet, nemlig "Animals"

 

Men nå er det vel like før en moderator kommer med slegga - kanskje på tide å gi seg ..

Lenke til kommentar

1: Hvordan vet du at det finnes en gud?

 

2: Dersom du ikke har lest bibelen fra A til Å, hvordan i alle dager kan du tro på den.

 

3: Hva mener du om Ateister? Er de for lite opplyste? Hvorfor velger de ikke kristendom.

 

4: Hvorfor tror du brorparten av de smarteste* menneskene i verden alt annet enn religiøse?

 

*Ganske vagt sagt, also gidder ikke finne kilde

Lenke til kommentar

Jeg er nok i nærheten av altetende når det kommer til "Roger", men har vel spesielt sans for den platen som kanskje fikk minst oppmerksomhet, nemlig "Animals"

 

Men nå er det vel like før en moderator kommer med slegga - kanskje på tide å gi seg ..

Nja, Roger Waters filosofi er lov å diskutere, men akkurat "Animals" er vel det mest "kristne" albumet, med direkte bibel sitater "The Lord is my shepherd, I shall not want..." (psalm 23) og de bibelske metaforene pigs, dogs, sheeps ?

Lenke til kommentar

Jeg er nok i nærheten av altetende når det kommer til "Roger", men har vel spesielt sans for den platen som kanskje fikk minst oppmerksomhet, nemlig "Animals"

 

Men nå er det vel like før en moderator kommer med slegga - kanskje på tide å gi seg ..

Favoritt albumet mitt er Pulse Live. Mørk og ekkel stemning, men flytende og drømmende også

 

1: Hvordan vet du at det finnes en gud?

 

2: Dersom du ikke har lest bibelen fra A til Å, hvordan i alle dager kan du tro på den.

 

3: Hva mener du om Ateister? Er de for lite opplyste? Hvorfor velger de ikke kristendom.

 

4: Hvorfor tror du brorparten av de smarteste* menneskene i verden alt annet enn religiøse?

 

*Ganske vagt sagt, also gidder ikke finne kilde

 

1: Det kan, igjen, ikke forklares for ateister. Det kan ikke forstås.

 

2: Det henger sammen med nummer 1. Jeg kan ikke forklare grunnen til at jeg ble Kristen og grunnen til at jeg er sikker på at der er en gud. Jeg vil heller ikke ta sjangsen, det blir for......skummelt for meg

 

3: Det er ikke min sak, de får gjøre som de vil. Jeg misliker kun folk som misliker meg, uavhengi tro. Mine bestevenner er ateister btw.

 

4: Hæ?? Bruk litt andre ord takk.

Lenke til kommentar

1: Hvordan vet du at det finnes en gud?

 

2: Dersom du ikke har lest bibelen fra A til Å, hvordan i alle dager kan du tro på den.

 

3: Hva mener du om Ateister? Er de for lite opplyste? Hvorfor velger de ikke kristendom.

 

4: Hvorfor tror du brorparten av de smarteste* menneskene i verden alt annet enn religiøse?

 

*Ganske vagt sagt, also gidder ikke finne kilde

 

Jeg tror det finnes en gud, for min del så vet jeg det. Det er ikke noe jeg har valgt, jeg klarer rett å slett ikke å se for meg at det ikke er noe mer.

 

Jeg har lest hele bibelen, eller noen deler er blitt lest til meg.

 

Ateister tror på det de gjør, hvorfor de ikke velger kristendommen vet ikke jeg, ikke min oppgave å dømme dem eller mene noe om hvordan de lever livet sitt.

 

Det kan godt hende at religiøse er mindre intelligente, ikke vet jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nja, Roger Waters filosofi er lov å diskutere, men akkurat "Animals" er vel det mest "kristne" albumet, med direkte bibel sitater "The Lord is my shepherd, I shall not want..." (psalm 23) og de bibelske metaforene pigs, dogs, sheeps ?

 

 

 

"I’m not a huge practicing Christian myself, but it just staggers me that people who claim to be can stand up and spout – like your president George Bush – can stand up and spout this bullshit about God supporting one side over another in war, which is why I wrote the lyrics of the song "What God Wants": “God wants crusade/God wants Jihad.” Well it may well be that God doesn’t want either of those things. They’re manifestations of the insecurities of the Muslim and Christian communities. I hate when someone uses religion to bolster war in the world: it's extremely disgusting and offensive for me, and for all christians, because that was not what Christ was trying to teach."

 

Han er veldig tydelig, og sånt liker jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Favoritt albumet mitt er Pulse Live. Mørk og ekkel stemning, men flytende og drømmende også

 

Forsøk gjerne "final Cut"!

 

 

 

"Earlier this year we went skiing and I was in a shop, paying a bill and there was a woman standing there whom I knew slightly. I was waiting for my bill and she was buying something, a tea strainer. Quite suddenly she said to me, 'Where was your Father killed?'. I was very surprised and blurted out 'Oh Anzio'. Now this is a woman of about my age, so she's 40-ish. She said, 'My Father was killed in the war'. Apparently somebody lent her a copy of 'The Final Cut' and she had listened to the whole thing and she had found it very moving. In fact she said it had moved her to tears. She told me this, standing in the shop, with some effort I suspect, and I remember thinking: That's enough really. It doesn't matter if the Americans don't buy it."
Lenke til kommentar

Ingen mennesker er født som kristen. Man må før eller siden bli fortalt, eventuelt lurt til å tru.

 

Samt det står vell i boka deres at dere faktisk skal prøve så godt dere kan, så på dette punktet så gjør du vell ikke akkurat guden din noen tjeneste. Og det finnes da flere folk som tidligere har trudd, men som har snudd seg vekk fra dette gjennom livserfaring og logikk og skjønt at det man levde for og etter bare var tull.

 

Ja, mennesker må lære og bli fortalt det er riktig. Om noen ønsker å lære om min tro skal jeg med glede fortelle de om det. Men om folk ikke har noen interesse for det, så skal jeg ikke trykke den nedover ørene deres og respektere deres livssyn.

Lenke til kommentar

 

Ja, mennesker må lære og bli fortalt det er riktig. Om noen ønsker å lære om min tro skal jeg med glede fortelle de om det. Men om folk ikke har noen interesse for det, så skal jeg ikke trykke den nedover ørene deres og respektere deres livssyn.

Det er vell din plikt som kristen å fortelle dem om det, så da blir det galt når du sier at du ikke bryr deg - noe du gjør til støtt og stadig.

 

Jeg syns det blir litt merkelig hvis jeg må "lære" deg å være kristen. Men det er vell kanskje dette som er problemet, at du rett og slett ikke kan nok om emnet og kun er kristen pga noen andre ville at du skulle bli det da du vokste opp.

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Det er vell din plikt som kristen å fortelle dem om det, så da blir det galt når du sier at du ikke bryr deg - noe du gjør til støtt og stadig.

 

Jeg syns det blir litt merkelig hvis jeg må "lære" deg å være kristen. Men det er vell kanskje dette som er problemet, at du rett og slett ikke kan nok om emnet og kun er kristen pga noen andre ville at du skulle bli det da du vokste opp.

 

Hva du mener er min plikt som kristen er fullstendig irrelevant. Det er ikke deg jeg skal høre på. Du trenger ikke å lære meg din oppfattelse av kristendommen, jeg har min egen og det er ikke deg jeg skal svare til. Hva du antar at jeg kan eller ikke er heller ikke veldig relevant, ettersom du ikke vet noe om det.

 

At du krangler på at jeg ikke vil presse troen min over hodet til mennesker som ikke vil høre om den er ganske sprøtt.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

 

Om noen ønsker å lære om min tro skal jeg med glede fortelle de om det. Men om folk ikke har noen interesse for det, så skal jeg ikke trykke den nedover ørene deres og respektere deres livssyn.

 

Hør hør.....eller les les! x)

Slik funker min moral også. Jeg ærklerer herved at jeg er verdens minst profeterende kristen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva du mener er min plikt som kristen er fullstendig irrelevant. Det er ikke deg jeg skal høre på. Du trenger ikke å lære meg din oppfattelse av kristendommen, jeg har min egen og det er ikke deg jeg skal svare til. Hva du antar at jeg kan eller ikke er heller ikke veldig relevant, ettersom du ikke vet noe om det.

 

At du krangler på at jeg ikke vil presse troen min over hodet til mennesker som ikke vil høre om den er ganske sprøtt.

Nei, jeg har heller aldri sakt at det er meg du skal høre på, det står i den boken du liker så godt, og det er derfor du egentlig skal gjøre det, hvis ikke er du jo bare en leke-kristen.

 

Krangler? Din logiske sans og måten å tyde tekst på er ganske sprøtt.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har heller aldri sakt at det er meg du skal høre på, det står i den boken du liker så godt, og det er derfor du egentlig skal gjøre det, hvis ikke er du jo bare en leke-kristen.

 

Krangler? Din logiske sans og måten å tyde tekst på er ganske sprøtt.

 

Du skrev at det var merkelig hvis du måtte "lære meg" å være kristen. Du mener tydeligvis at jeg skal høre på deg, hvis ikke hadde du ikke forsatt å diskutere. Om du mener jeg er en leke-kristen eller ikke er heller ikke relevant, jeg skal ikke svare til deg og du må for all del mene at jeg er en leke-kristen om du mener det.

 

Ja, du krangler på om jeg skal fortelle andre om min tro, du mener at det står i bibelen at jeg skal gjøre det. Jeg tolker det ikke slik. Hva er det du kverulerer på?

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...