Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener det har med fotgjengersikkerhet å gjøre ja. Min E39 løfter opp grillen sammen med panseret, og var vel den siste 5-serien (sammen med E46 3-serie) som gjorde det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mercedes har dessverre gjort noe liknende med panseret på faceliftutgaven av 212 også, og på flere andre modeller også..

Endret av Snylter
Gjest Slettet+5132
Skrevet

20150315_110651_zpsfczissrc.jpg

Ser denne kjent ut? Cf-skilter. Fikk ikke noe bra bilde i forbifarten.

Skrevet

Mener det har med fotgjengersikkerhet å gjøre ja. Min E39 løfter opp grillen sammen med panseret, og var vel den siste 5-serien (sammen med E46 3-serie) som gjorde det.

Når det kommer til BMW mistenker jeg faktisk at det er design/økonomi - stammer ikke denne linja helt tilbake fra Z4? og samtidig ser vi jo f.eks på Audi at det er fullt mulig å ha en høy, rak linje uten at den trenger å skjære sånn i øyet - det handler da om å tilpasse resten av designet, ikke bare kappe med vinkelsliper.

05-2015-audi-a6-paris-1.jpg

Tesla klarer det også:

tesla-model-e-to-be-unveiled-at-2015-det

Samtidig ser jeg etter mer research at både Volvo og Mazda kapper, så det kan definitivt være noe i det - da er spørsmålet; Ignorerer Audi og Tesla fotgjengersikkerhet, eller har de løst det på et penere vis?

Skrevet

Mercedes har dessverre gjort noe liknende med panseret på faceliftutgaven av 212 også, og på flere andre modeller også..

Men Mercedes fullfører i det minste linjen langs lyktene:

2015-mercedes-benz-c-class-front-three-q

Skrevet

Ja, Mercedes har gjort det på et akseptabelt vis, selv om jeg vel mener at det burde gått an å trekke den linja til toppen av grillen og på den måten sluppet en synlig linje i det hele tatt.

Skrevet

Det er helt klart det ideelle, som vi ser Audi og Tesla klarer. Som nevnt er da spørsmålet om det er på bekostning av sikkerhet eller ikke..

Gjest Slettet+5132
Skrevet

*Snip*

Aha :)

Skrevet

Her er en artikkel om sjappa.

http://www.aftenposten.no/bil/Nar-drommen-er-en-jappebil-496655_1.snd

Jeg ville merket varsellampene blinke etter et lite søk på navnet:

En artikkel om han:

http://www.nettavisen.no/na24/--jeg-er-landets-dummeste-bilselger/823212.html

Enda en:

http://www.dn.no/privat/dnBil/2011/05/09/solgte-590-biler-svart

Øystein Karlsen som i dag er styremedlem i Bil Invest var også varamedlem til styret i Bryn Bilforretning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...