Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, ser her i det nye nummeret av Car at 991 GT3 bare vil bli solgt med pdk kasse. Hva er tankegangen til Porsche her? De lager en syvtrinns manuell til sin nye 911, men unnlater å levere denne til modellen der den kanskje passer best.. Jeg oppfatter det slik at det er de mest hardcore folka som kjøper GT3 og som samtidig foretrekker manuell?

 

Må være mange skuffa rike helgeracere nå.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige generasjons GT3 skulle også ha PDK, men ble omgjort i siste liten. Den nye kassa er mye lettere enn vanlige PDK-kasser, samtidig som den skifter langt raskere. Skal etter sigende oppleves som en racingkasse.

Skrevet

En bekjent med en 997 GT3 RS har testet nye 991 GT3 - han foretrekker PDK-kassen i 991, rett og slett fordi den lar han fokusere mer på kjøringen. Den er raskere, og har til og med clutch-slipp.

Skrevet

Jeg skjønner det ikke selv, men noen føler visst at det kun er manuell som gjelder. Trodde det var derfor Porsche lagde den nye syvtrinns kassa i første omgang..

Skrevet

Jeg har kanskje tidligere nevnt at 8-trinnskassa til BMW er min favorittautomat, men det er ikke helt riktig. PDK-kassa er langt bedre. Men jeg har ikke kjørt 911 med manuell.

 

BMW-kassa er fortsatt min favoritt blant ikke-dobbelkløtsjkassene, ritkignok.

Skrevet

Den evige manuell VS autolat diskusjonen...

 

Jeg var å kikket på, og prøvesatt en brz i dag.

 

Første som slo meg var at den var for høy, andre var som jeg sa til selgeren; det mangler en pedal her..

Skrevet

Brz må være en trist bil å eie. Oppjazza utvendig, nitrist interiør og en strikkmotor. Nei, i det prissjiktet hadde jeg heller valgt E46 M3.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Den evige manuell VS autolat diskusjonen...

 

Jeg var å kikket på, og prøvesatt en brz i dag.

 

Første som slo meg var at den var for høy, andre var som jeg sa til selgeren; det mangler en pedal her..

 

Skulle ha fått knota meg innom en subaruforhandler, eller ty til GT-86'en og titta litt samme selv. Hvordan synes du bilen var ellers da?

Endret av Hansien
Skrevet

Utrolig tøff å se på, sykt deilige seter, fin kjørestilling, bra høyde på førerposisjon, ja. Kunne hatt en.

Baksetene må du amputere beina for å sitte i. Fikk ikke prøvd den da den sto studd inn i butikken :p

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Enig med Akse. 200hk og 200nm (spesielt sistnevnte) er lite i en bil på 1200-1300kg. Å hatt samme antall hestekrefter men 300nm ved hjelp av en liten turbo hadde forandret bilen totalt. En så liten turbo vil ikke gi noe utslag for noen, da den lett kan få maks ladetrykk allerede ved 2000rpm

Skrevet

Tar man utgangspunktet i hvordan effektkurva ser ut, så er det mye som kunne vært bedre. Har lest at flere på ft86club har irritert seg over at den ikke er så spennende å kjøre før man er på høye turtall.

Skrevet

Litt av greia med bilen er jo at den skal dras på girene.

 

Var ute og lekte litt med 850n når jeg var hjemme i påska.. Åh gud, jeg har savnet den. Bunndraget er helt magisk.

Skrevet (endret)

Jeg vet hva jeg hadde gjort med en BRZ/GT86 i første omgang.

 

Hadde gått for option kammene som gjør at den flytter sperra og blir litt hissigere, så hadde jeg satt på brembo sti bremser, Perrin swaybar foran og bak, kanskje droppa den ned litt (så den består skotesten) og etterhvert investert i et kompressorkit fra hks etc.

 

Edit: Alle sugeboxerene jeg har kjørt må dras ut på girene for å bli morsomme, det er turtallsmaskiner som liker seg mye bedre over 3000 enn under. Og det liker jeg :D

Imprezaen min var jo dritmoro å kjøre på svingete landeveier, så kan se for meg BRZ/GT86 kan være veldig mye mer moro

Endret av Hardboiled Rice
Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Det er nesten så det er mer gøy å kjøre min Volvo S60 2.5T med 210hk enn min MAzda RX7 med 270hk, rett og slett fordi Mazdaen har null dreiemoment før 4000rpm. Volvoen drar likt ved 1500 som 6000rpm, og drar likt fra 0 til 170.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...