Gå til innhold

Jeg stod i kø 29.11.2013 og var heldig som fikk en PS4 tråden


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg dukket opp på elkjøp på lade(Trondheim) klokken 02.45.. dem hadde 26 konsoller inne.. Dem første som dukket opp hadde begynt å laga en liste der man skrev seg på når man kom. Jeg ble nummer 17. han som kom som nr 26 kom 04.45... Og etter det ble folk fortalt at alle 26 plassene var tatt (så dem skulle slippe å stå der i mange timer å fryse uten grunn)... ELkjøp tok hensyn til lista og ropte opp navnene på oss 26 som sto der.. boller og gløgg ble servert.. og en masse regn....Tror dem 2-3 første i køen fikk gratis spill også. kom en fortvila pappa med 2 barn klokken 09.45 og virket helt desp i å få tak i en ps4 til dem. han ba ungene gå rundt og høre hvor mye vi ville selge "beviset" for^^ men alt i alt.. koslig natt.

havnet her og http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article8707727.ece

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Ålesund køen på elkjøp ble full (12 konsoller) rundt 08:00. møtte selv opp rundt 07:15. fikk utdelt kølapper i 9 tiden. Etter det imponerte det meg virkelig hvor mange som kom løpende å stilte seg i kø å trodde de var første i køen , da vi 12 utvalgte som hadde fått kølappene trekte oss unna til litt benker rundt omkring. Fikk og gleden av å fortelle et par av dem at alle konsollene var ute , var ikke alle som tok dette like godt , men hva forventer vel folk ? :shrug: Var og en inne på elkjøp som gikk rundt å spurte betjeningen om det var noen som ikke hadde klart å betalt for PS4en sin, folk blir desperate :grin2:

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom en ganske stor og røslig kar på 16-18 år sånn i 9 tida gå til morran og skulle stille seg i kø. Han trodde seriøst det var tidlig nok til og få en konsoll.

Da han ble fortalt at han var noen timer for sent ute så tilta det for han. Huga og skreik, Tok kvelertak på seg sjøl og sto og skalla i en søppeldunk før han på nytt tok kvelertak med begge henda og klemte til det han var kar for. Mens han selvfølgelig huga og skreik.... :wallbash:

 

Trodde jeg skulle le meg halvt i hjel. Enkelte folk elså. :hrm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var også en som var på expert forus i går. Klokka 0900 rev han seg forbi alle i køen og skulle ha ps4. Vi hadde da allerede fått kølapper og alle var delt ut. Oppførte seg helt idiotisk for å være 40 år.

 

Begynte å skrike til ansatte. Så var han på vei ut. Og så smilte jeg til han og sa at du må være her litt tidligere neste gang. Med verdens mest douchy smil

 

Føltes godt

Endret av henrikrox
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Wow, at folk gidder. Skulle faen meg gjort det selv, tatt med meg og min bror også tjent 6 raske.

 

det kommer jo ann på økonomien en har. Jeg personlig tjener greit og har råd til å bruke penger på noe jeg virkelig har lyst på. I student tida så hadde jeg ikke giddet å betale for mye men nå som jeg har råd, why not?

Lenke til kommentar

Credd til alle som satt ute rundt om. Men det er jo latterlig att kjedene bare får inn 5-10stk og slikt.

Skulle jo hatt 50-100 minst per butikk. Skulle bestillt seg flere ps'r og xbox'r fra utlandet. Hadde lett tjent inn igjenn dette virker det som.

 

 

Og gi 6300 for en Light pc er mye. Du kunne fått en pc som er raskere å yter bedre med bedre grafikk for denne prisen. Er jo tester ute hvor dem sjekker ps mot xbox mot pc dem får sammen til ca samme pris som en av konsollene koster.

 

Håper folk blir fornøyde. Og det går vel ann å bruke ratt og pedaler man hadde fra før og på ps4'n?

Var det slik att 360 kontroller med ledning og ville fungere på den?

Lenke til kommentar

Credd til alle som satt ute rundt om. Men det er jo latterlig att kjedene bare får inn 5-10stk og slikt.

Skulle jo hatt 50-100 minst per butikk. Skulle bestillt seg flere ps'r og xbox'r fra utlandet. Hadde lett tjent inn igjenn dette virker det som.

 

 

Og gi 6300 for en Light pc er mye. Du kunne fått en pc som er raskere å yter bedre med bedre grafikk for denne prisen. Er jo tester ute hvor dem sjekker ps mot xbox mot pc dem får sammen til ca samme pris som en av konsollene koster.

 

Håper folk blir fornøyde. Og det går vel ann å bruke ratt og pedaler man hadde fra før og på ps4'n?

Var det slik att 360 kontroller med ledning og ville fungere på den?

 

Elkjøp i Tromsø tok inn 30-40 konsoller.

Lenke til kommentar

Hvor mange er det på Alna nå? Tenkte å ta turen innom, men mulig det er for sent?

 

Tror mer at folk ønsker å tilfredsstille nysgjerrigheten sin. Forhåndsbestilte konsollen, men solgte den til noen fordi pågangen var såpass stor. De eneste eksklusive "storspillene" er Knack og Killzone. Førstnevnte er veldig dårlig, og sistnevnte er middels. Ellers får man stort sett alt på dagens generasjon, bare med litt dårligere grafikk.

Lenke til kommentar

Credd til alle som satt ute rundt om. Men det er jo latterlig att kjedene bare får inn 5-10stk og slikt.

Skulle jo hatt 50-100 minst per butikk. Skulle bestillt seg flere ps'r og xbox'r fra utlandet. Hadde lett tjent inn igjenn dette virker det som.

 

 

Og gi 6300 for en Light pc er mye. Du kunne fått en pc som er raskere å yter bedre med bedre grafikk for denne prisen. Er jo tester ute hvor dem sjekker ps mot xbox mot pc dem får sammen til ca samme pris som en av konsollene koster.

 

Håper folk blir fornøyde. Og det går vel ann å bruke ratt og pedaler man hadde fra før og på ps4'n?

Var det slik att 360 kontroller med ledning og ville fungere på den?

Ehm.

Nordisk film er importør av PS4 i Norge. De får X antall konsoller av Sony og fordeler disse rundt om i Norge. De har ikke hatt mulighet til å få mer, fordi dette er antallet som de har fått av Sony. Og igjen, folk må ikke tro Norge er viktig for Sony. Sony vinner uansett i Norge. Og de konsentrerer seg heller om andre steder.

Se på japan fks, de får konsoll en gang på nyåret. Hvorfor? Vel fordi Sony har stor andel i Japan, og MS selger dritt der. Derfor konsentrer de seg om områder som er mye viktigere for dem.

Lenke til kommentar

Dem får bare ett anntall, å bestemmer ikke hvor mye dem vil ta inn selv i det hele tatt?

 

 

Nei jeg vet godt Norge ikke er viktig for noen som har med slikt å gjøre. Vi er jo ikke mer enn 5mill sies det..

 

Selv om det M$ hadde vært bra i Japan tror jeg ikke dem hadde kjøpt det. Ikke om det var bedre å rimeligere.

Sony kommer vel først. Litt innprinnta å det er vel mer Japansk. Om du skjønner.

 

Samme så norsker spiser lam\gris til jul, istede for noe utenlandske retter etc etc

Lenke til kommentar

Dem får bare ett anntall, å bestemmer ikke hvor mye dem vil ta inn selv i det hele tatt?

 

 

Nei jeg vet godt Norge ikke er viktig for noen som har med slikt å gjøre. Vi er jo ikke mer enn 5mill sies det..

 

Selv om det M$ hadde vært bra i Japan tror jeg ikke dem hadde kjøpt det. Ikke om det var bedre å rimeligere.

Sony kommer vel først. Litt innprinnta å det er vel mer Japansk. Om du skjønner.

 

Samme så norsker spiser lam\gris til jul, istede for noe utenlandske retter etc etc

 

Hvorfor tror du alt gikk til helvete med at Komplett fikk 3500 mindre enn de hadde først fått beskjed om at de skulle få? I tillegg til flere aktører, som spillsjappa, digital impuls og ludo plutselig ikke fikk noen?

Jeg tipper Nordisk film fikk et antall fra Sony tidlig i år om hor mange Sony planla å levere til dem. La oss si det beløpet var 70 000. Så skjer det noe i August (microsoft kutter ut Xbox One til flere land, deriblant Norge). Sett fra et stort selskap som Sony, som tenker frem i tid og ha størst kundebase ) så er det naturlig for dem å relansere planene til PS4. Hadde X1 kommer til Norge, blant annet, så hadde nok det hele sett annerledes ut med tanke på hvor mange vi fikk, men nå som Sony så muligheten til å faktisk gi USA, England og sentrale land (som også X1 lanseres i) ville man i tillegg konkurrere med å knuse X1 i de landene.

 

Noe Sony for så vidt klarte. Bare de første 24 timene klarte Sony å selge 1 mill eksemplarer i 2 land (USA og Canada), mens Xbox One klarte "bare" å selge 1 million de første 24 timene i alle landene (13 land). Så når det var gjort så kunne man også sende ut PS4 til de resterende 30 landene som skulle få det den 29 November. Det er nok ingen hemmelighet at de store landene får flere, men når de øyner muligheten til å gi mer til landene hvor Xbox One også konkurrere så er det helt klart bedre, sett fra en konkurrerende bedrifts perspektiv.

 

For kundene i de landene som blir preget er det kjedelig, men sånn er markedet. I tillegg så er ikke Xbox One lansert i Norge engang, så man må importere for å få tak i den. Sony vil ha stabil tilgang på sin PS4 i Norge før Xbox One i det hele tatt er lansert.

 

Så det Sony har gjort er fult forstålig.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar
Dagen min: Sto opp kl. 06:30. Dro ut kl.07:00, var på Coop OBS 07:10 og var selvfølgelig først i køen! Noen minutter senere kom det to karer som også hadde tenkt det samme som meg - at ingen tenker på Coop som et mulig sted å få tak i PS4.


Så når jeg 08.10 sto med en PS4 i hånda, en ekstra kontroller og Fifa 14 var jeg rimelig glad. Både fordi jeg såpass enkelt fikk tak i konsollen, og fordi at jeg viste at noen hundre meter lenger ned i veien hadde folk overnattet på Elkjøp for å få tak i et eksemplar :)


Sov hjemme og stod 50.min i "kø". Deilig!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Dagen min: Sto opp kl. 06:30. Dro ut kl.07:00, var på Coop OBS 07:10 og var selvfølgelig først i køen! Noen minutter senere kom det to karer som også hadde tenkt det samme som meg - at ingen tenker på Coop som et mulig sted å få tak i PS4.

 

Så når jeg 08.10 sto med en PS4 i hånda, en ekstra kontroller og Fifa 14 var jeg rimelig glad. Både fordi jeg såpass enkelt fikk tak i konsollen, og fordi at jeg viste at noen hundre meter lenger ned i veien hadde folk overnattet på Elkjøp for å få tak i et eksemplar :)

 

Sov hjemme og stod 50.min i "kø". Deilig!

Det kommer jo an på hvilken by/sted det er snakk om. Tviler sterkt på at man kunne spasere seg til en PS4 på Obs Løren eller Obs Lillestrøm feks. :)

Lenke til kommentar

 

Dagen min: Sto opp kl. 06:30. Dro ut kl.07:00, var på Coop OBS 07:10 og var selvfølgelig først i køen! Noen minutter senere kom det to karer som også hadde tenkt det samme som meg - at ingen tenker på Coop som et mulig sted å få tak i PS4.
Så når jeg 08.10 sto med en PS4 i hånda, en ekstra kontroller og Fifa 14 var jeg rimelig glad. Både fordi jeg såpass enkelt fikk tak i konsollen, og fordi at jeg viste at noen hundre meter lenger ned i veien hadde folk overnattet på Elkjøp for å få tak i et eksemplar :)
Sov hjemme og stod 50.min i "kø". Deilig!

 

Hehe, samme tenke jeg. Stakk innom OBS Tromsø på vei til jobb før 7. Var kun en bil i "køa" utenfor, ventet i bilen til 07.00 og stilte meg i kø. 08.00 var det inn å hente en av de 7 PS4 de hadde inne. Føler likevel med de 20 bak meg i køa som ikke fikk, men når man kommer en halvtime før det åpner så kan man ikke regne med å få.

 

Vurderer å forhåndsbestille PS5 allerede nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...