Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpte uvitende stjålet telefon


Toppris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er man ikke en del av løsningen er man en del av problemet.

 

Ser ut som dere vil frem til at det er greit og handle tyvegods så lenge man ikke blir dømt.

 

Det er jo ikke det det er snakk om her. Personlig gidder jeg ikke å sjekke alt jeg kjøper. Så sant prisen ikke er helt på trynet, går jeg ut fra at det ikke er tyvegods.

Lenke til kommentar

Nei det er klart, og jeg forstår selgeren, det er kjøperen som skaper det illegale markedet. Om ingen kjøpte stjålne mobiltelefoner ville folk sluttet rane folk for å stjele dem, noe som er et økende problem i dag.

 

Er vel egentlig ikke så stor forskjell på og kjøpe en stjålet telefon enn og gå ut rane noen selv. Utfallet blir jo det same. :)

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Nei det er klart, og jeg forstår selgeren, det er kjøperen som skaper det illegale markedet. Om ingen kjøpte stjålne mobiltelefoner ville folk sluttet rane folk for å stjele dem, noe som er et økende problem i dag.

 

Er vel egentlig ikke så stor forskjell på og kjøpe en stjålet telefon enn og gå ut rane noen selv. Utfallet blir jo det same. :)

 

Joda, jeg skjønner tankegangen din. Nå foregår det vel kanskje mer salg av tyvegods helt andre steder enn Finn.no. Mer i det kriminelle markedet av folk som vil ha en mer anonym tlf osv. Og der er det jo umulig å få stoppet dette. For 6-7 år siden kjørte jeg lastebil i Oslo, og skulle ha av noen pakker på Majorstua. Da kommer det en fyr bort og faktisk ville selge meg en 42" for 3000 kr. Noe som var billig den gangen. Så det er nok like mye sånt på gatenivå som på nettet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...