Gå til innhold

Dumping av smågodtpriser?


Gjest Bruker-182691

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke la dette bli Off Topic. Man diskuterer ikke om sukker osv er farlig, men hvorfor de dumper prisene som TS var ute etter.

Jeg skal holde meg ontopic. Grunnen til at de dumper prisene på sukker er at jo mer folk spiser jo mer får de lyst på. Sukker er avhengighetsskapende og blokkerer metthetsfølelsen slik at man får lyst på mer og mer. Dette er velkjent fra amerikanske matvareprodusenter. Jo større beholdere med brus de selger jo mer spiser folk. Nå begynner utviklingen her i Norge og, om man får kunder til å kjøpe mest mulig sukkerholdige varer så kjøper folk mer av andre typer søppelmat, og butikkene tjener mer og mer penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Vet ikke helt hvordan det er oppe hos deg, men hos meg så er Europris de eneste som har et nokså godt utvalg i tillegg til at de er konstant billigst.

 

Vel, har ikke prøvd euroen i Trondheim men på Lillehammer og i Farsund er det heller labert. Greit nok, mange mange sorter, men kvaliteten er etter min mening svært tam. Candyking på rema har jo mellom 20-30 sorter, og da liker jeg nesten alle :)

Lenke til kommentar

 

Vel, har ikke prøvd euroen i Trondheim men på Lillehammer og i Farsund er det heller labert. Greit nok, mange mange sorter, men kvaliteten er etter min mening svært tam. Candyking på rema har jo mellom 20-30 sorter, og da liker jeg nesten alle :)

Det er sant. De andre butikkene pleier vel å ha mer av det "vanlige" smågodtet som de aller fleste liker, mens europris har litt mer svenskegodteri-ish. Nå synes jeg at det fort blir litt for kjedelig med det vanlige, og når prisen i tillegg er dobbelt så høy, så blir Europris en favoritt for min del. Men alt dette her går jo så klart på personlige preferanser som du også nevner.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen som vet hvorfor mange kjeder dumper smågodtprisene for tiden? I Trondheim har Rema 1000 og Bunnpris hatt Candy King til 6'90/hg i flere uker. Dette er ikke sunt for meg! Når tar det slutt ? :D

Vet ikke om noen har nevnt dette tidligere, men må bare si det. Det er jo Påske snart og de setter ned prisene før slik at alle kjøper inn masse snop for å ha i påsken :D Påsken er ikke den samme uten ett påskeegg ;) Eller hva?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Noen som vet hvorfor mange kjeder dumper smågodtprisene for tiden? I Trondheim har Rema 1000 og Bunnpris hatt Candy King til 6'90/hg i flere uker. Dette er ikke sunt for meg! Når tar det slutt ? :D

Vet ikke om noen har nevnt dette tidligere, men må bare si det. Det er jo Påske snart og de setter ned prisene før slik at alle kjøper inn masse snop for å ha i påsken :D Påsken er ikke den samme uten ett påskeegg ;) Eller hva?

 

 

Igrunn sant, men i påsken skjønner jeg det, men utenfor påsken, hvorfor ha priskrig da? Tror nok avhengighetsteorien stemmer i det tilfellet. Påsken er mer tradisjon, og de har ikke andre valg :)

Lenke til kommentar

Dra til Sverige, der kan man bli avhengig av godt. Men etter en stund blir de fleste fornuftige og styrer seg selv.

 

Norge er et idiottipottitland der alt er forbudt og det er avgifter på alt, så når undertrykte avgiftbelagte nordmenn drar til Sverige eller Syden så klikker de helt.

 

På samme måte som Kuer som slippes fri på beite om våren....

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke butikkeiere tenker bevisst.. ÅHOHOHOHOHO Nå skal jeg få folk narkoavhengige av smågodt, ---OND LATTER.....

 

Jeg tror heller det er sånn.... Hmmm kanskje jeg kan trekke noen folk inn i butikken med litt billig smågodt til barna deres?

 

Europris er en genial tilbudsbutikk i Norge, det skal de vel heller ha ros for istedenfor at undertrykte nordmenn som ikke vet hva frihet er kritserer de.

 

Det er slett ikke bare smågodt Europris trekker med, selvom det virker som om folk her inne bare er opptatt av det. Man kan også finne sjokklave priser på feks såpe, Dusjsåpe fra Palmolive, Shampo, Tannkrem og store pakker toalettpapir.

 

Det kan faktisk spare inn endel i en husholdning om et par feks kjøper 10 stk Palmolive dusjsåpe for menn for 100kr og 10 pakker Elvital shampo eller hva det heter for henne for 150kr. Det er faktisk 10kr og 15kr stk for ting som koster 35 og 40kr pakken andre steder.....

 

Det er endel å spare i en husholdning på å følge med på Europris tilbudene man får i posten......

 

Alt handler ikke om smågodt....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Igrunn sant, men i påsken skjønner jeg det, men utenfor påsken, hvorfor ha priskrig da? Tror nok avhengighetsteorien stemmer i det tilfellet. Påsken er mer tradisjon, og de har ikke andre valg :)

påskesnopet dukker opp laaang tid før påsken. Har inntrykk av at de setter frem påskesnopet dagen etter de har avsluttet restesalget av julesnop. Etter påske fortsetter restesalg i en periode. Så vi har kanskje et par mnd på sommeren der vi slipper unna høytidssnopet før julesnop er på plass i september.

Lenke til kommentar

Matvarebransjen tenker ikke ondskapsfullt. De tenker profitt. Når lavere smågodtpriser beviselig fører til at folk flest handler mer av både smågodt og andre varer så er det dette regnestykket som styrer. Nøyaktig hvorfor folk konsumerer mer totalt når sukker er billigere og lettere tilgjengelig er det ingen i matvarebransjen som snakker om, de lar bare pengene styre og da blir det sånn. De som prøver seg på å forklare hvorfor blir hetset for å svartmale matvarebransjens geniale strategi for å tjene mer penger. Men bevares, jeg spiser da snop i blant, men da er det slett ikke pengene som styrer, da setter jeg smak skyhøyt foran pris. Nå kommer jo den knallgode påskemarsipanen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...