Gå til innhold

Dumping av smågodtpriser?


Gjest Bruker-182691

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-182691

Noen som vet hvorfor mange kjeder dumper smågodtprisene for tiden? I Trondheim har Rema 1000 og Bunnpris hatt Candy King til 6'90/hg i flere uker. Dette er ikke sunt for meg! Når tar det slutt ? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smågodt er såpass farlig at det burde vært strenge avgifter på det. Hvis noen fortsatt tror at det kun er farlig for tennene bør de lese seg litt opp. Jeg kan nevne overvekt, hjerte-karsykdommer, diabetes, mange kreftformer, tidlig alzheimers og mer til. Spiser jo selv smågodt innimellom men det er vel verd å kjenne til farene for å unngå å spise for mye.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Poenget er å få deg hekta i mørketiden. Det er ikke for å være grei, men for å innarbeide en vane i deg slik at du fortsetter å kjøpe det etter at prisen har gått opp igjen. 6,90 pr Hg er vel temmelig nært innkjøpsprisen. Normalprisen for Candy King på Bunnpris er vel 13,90. Dvs at de har en god bruttomargin. Er ikke sikker på om det er produsenten eller kjedene som kjører disse tilbudene, men kjenner jeg bransjen rett er det nok produsenten som tar det meste av kostnaden.

Lenke til kommentar

Ja det er sikkert for å få folk hekta, har ikke noe med at det kjøpes mer godter til påske og jul, fordi folk har fri og slapper av sammen, med julebakst og marsipan.....

 

Dette gjør sef hele familier hektet på sukker, merkelig da at man ikke handler like mye godt resten av året. Jeg kjøper aldri omtrent inn marsipan utenom jul.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe spesielt med smågodt kontra annet godteri, robertaksland?

Nei, alt som inneholder store mengder sukker er like farlig. Smågodt inneholder stort sett 99% sukker og har store skadevirkninger. Ikke på kort sikt, men jevnlig konsum er en 100% garanti for at du vil tilbringe pensjonstilværelsen din døende på sykehjem i stedet for å kunne bruke denne tiden til å leve livet som sprek og frisk pensjonist i mange glade år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, alt som inneholder store mengder sukker er like farlig. Smågodt inneholder stort sett 99% sukker og har store skadevirkninger. Ikke på kort sikt, men jevnlig konsum er en 100% garanti for at du vil tilbringe pensjonstilværelsen din døende på sykehjem i stedet for å kunne bruke denne tiden til å leve livet som sprek og frisk pensjonist i mange glade år.

Sukker i seg selv er ikke så ille før det blir raffinert. Det meste av naturlig mat er vi egentlig forbausende godt tilpasset. Det er når vi begynner å herje industrielt med den at vi lager trøbbel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...