Gå til innhold

Enda mer Google-mobbing fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et velkjent amerikansk fenomen, der er det langt vanligere at firmaer slenger dritt om konkurrentenes produkter og fremstiller sine egne produkter som bedre, enn det vi er vant til her i Norge.

 

Se f.eks. på Samsungs amerikanske reklamer mot iPhone, evt Verizons reklamer som fremstilte Verizons 3G-dekning som langt bedre enn AT&Ts.

 

Også de velkjente "I'm a mac, and I'm a PC"-reklamene fra Apple blir jo mye av det samme.

 

Alle disse tre selskapene jeg nevner som eksempler her er jo forøvrig giganter i bransjen.

 

Samsung:

 

Verizon:

 

Apple: http://www.youtube.com/watch?v=BpOvzGiheOM

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er et velkjent amerikansk fenomen, der er det langt vanligere at firmaer slenger dritt om konkurrentenes produkter og fremstiller sine egne produkter som bedre, enn det vi er vant til her i Norge.

 

*

 

Godt poeng. Selv syntes jeg ofte slike mobbe reklamer kan være morsomme, men syntes MS drar det litt lengere enn en enkelt morsom reklame film, de pøser ut videoer og oppretter egene nettsider med blogger som kun handler om å sverte konkurentene, nettbutikker som sammenligner konkurerende produker med deres i deres egen favør selvsagt, osv osv, da begynner det bli litt mye og man får mere følelse av desperasjon enn humor. Og beskylder andre for å stjele informasjon om brukerne sine, er jo noe MS like ofte blir beskylt for selv, så de er sikkert ikke så mye bedre der de heller.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Er definitivt ingen MS tilhenger, men når det gjelder Chromebook, så må jeg si det stemmer det de her sier!

Utdyp gjerne hva du er enig i.. At en Chromebook ikke har Windows? Noen annet ville vel hvert merklig. At enkelte syntes at et produkt laget kun for å bruke Google's netttjenester krever nett er rart, syntes jeg i seg selv er litt rart, får meg til og lure på om noen har missforstått produktet helt. :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er definitivt ingen MS tilhenger, men når det gjelder Chromebook, så må jeg si det stemmer det de her sier!

 

Morsomt at det meste de sier her ikke stemmer i det hele tatt da.

 

Det er blitt utrolig mange apper på Chromebooks nå fortiden som kan brukes uten Internett tilgang.

I dag kan jeg redigere både videoer og bilder, tekst og power point's uten å ha tilgang til nett. Tro meg! Kan spille også nå.

 

Jeg bare spør sånn helt uten videre, men hvem føler ikke at de absolutt må ha nett i dag på sine laptops?

Legger også til at de fleste chromebooks har alternativ for 3g/4g. Noe jeg nesten aldri finner i noen Win laptops i dag.

 

Jeg har troa på Chromebook. Det selger godt, og selv Microsoft synes den er skummel når de må bruk millioner på å endre folkets meninger om den.

 

Microsfot synker så sykt dypt fortiden. Er en skam at jeg kjøpte meg win8.1 for litt siden. Selger snart hele denne nye utdaterte PC min for å skaffe meg Chrombook. Mye bedre etter min smak. (Sier en Google fan vell og merke). :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsfot synker så sykt dypt fortiden.

 

Microsoft har definitivt hatt sin storhetstid. Det har tapt seg på stort sett alle arenaene, og den oppførselen de viser nå bevitner bare at de er desperate. For IT-folk og andre med et par hjerneceller virker dette bare patetisk. Begynner å lure på om markedsavdelingen i Dilbert er modellert etter den i Microsoft.

Lenke til kommentar

 

Er definitivt ingen MS tilhenger, men når det gjelder Chromebook, så må jeg si det stemmer det de her sier!

Morsomt at det meste de sier her ikke stemmer i det hele tatt da.

 

Det er blitt utrolig mange apper på Chromebooks nå fortiden som kan brukes uten Internett tilgang.

I dag kan jeg redigere både videoer og bilder, tekst og power point's uten å ha tilgang til nett. Tro meg! Kan spille også nå.

 

Jeg bare spør sånn helt uten videre, men hvem føler ikke at de absolutt må ha nett i dag på sine laptops?

Legger også til at de fleste chromebooks har alternativ for 3g/4g. Noe jeg nesten aldri finner i noen Win laptops i dag.

 

Jeg har troa på Chromebook. Det selger godt, og selv Microsoft synes den er skummel når de må bruk millioner på å endre folkets meninger om den.

 

Microsfot synker så sykt dypt fortiden. Er en skam at jeg kjøpte meg win8.1 for litt siden. Selger snart hele denne nye utdaterte PC min for å skaffe meg Chrombook. Mye bedre etter min smak. (Sier en Google fan vell og merke). :)

Nå skal det sies at selv om ikke alt i videoen stemmer så har Chrome OS noen seriøse begrensinger. Det er alltids muligheten for å forbedre de med tiden da ingen av de er permanente. Likevel så er Laptops med Chrome OS begrenset innenfor de grenser som eksisterer innenfor systemet, det setter en stopper for virkelig avanserte programmer, men som jeg sa det kan forandres med tiden. Hardware i "Chromebooks" er også ikke i stand til å dra så veldig tunge programmer, så det i seg selv setter en stopper.

 

Now for the positive:

"Chromebooks" passer derimot veldig godt som en rimelig laptop grunnet den lave prisen, samt at de svake prosessorene (kombinert med et lett OS) gir god batteritid på et forholdsvis responsivt system.

 

PS: de fleste Windows PCer fra seriøse forhandlere leveres også med 3g/4g kort integrert. Du må bare sikte litt høyere i prisklassen, noe som i seg selv ikke er noe problem da PC-er har et annet mer krevende bruksområde.

Endret av Rainmaker91
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...