Gå til innhold

Test: Microsoft Surface 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du virkelig ikke behov for å åpne mere en 2 programmer samtidig ?

 

Som windows bruker gjennom flere år så synes jeg ikke noe om å være begrenset til kun 2 programmer på samme tid

 

Nå vet jeg ikke hvor man applikasjoner man kan kjøre i android , for jeg har aldri prøv det , men mit inntrykk er at man kan bruke mange på samme tid . det samme gjelder IOS

 

Du har mulegeins skjønt dette allereie, men eg syns ikkje dei andre svara har klargjort alt rundt dette med å køyre fleire program (apps) på Windows RT, så berre for å ha det heilt klart:

Du kan køyre mange appar samtidig, nøyaktig kor mange veit eg ikkje, men eg vil tru iallfall 6-7 stk. Du kan ha inntil 3 appar framme på same skjermen samtidig (3-delt skjerm) og jobbe i dei parallelt, og viss du koplar til ein ekstern skjerm kan du ha enda fleire. Dei resterande opne appane ligg i bakgrunnen. og kan kjapt hentast fram ved å dra fingeren inn frå venstre skjermkant. Da får du ei liste med miniaturbilde av alle opne appar, litt som ei loddrett oppgåvelinje.

Dei fleste appane blir satt på "pause" når dei ligg i bakgrunnen for å ikkje trekke ekstra straum og prosessorkraft, mens appar som må køyre uansett (som f.eks. musikk) får "lov" av Windows å køyre også når dei ligg i bakgrunnen.

Mulegheita til å vise 3 appar samtidig er såvidt eg veit unik for Windows RT. Android trur eg kan vise 2, mens iOS kun kan vise ein app om gongen. Viss ein samanliknar med Windows på PC bør ikkje dette vere eit problem. Eg har iallfall aldri hatt meir enn tre vindu framme på skjermen samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Regner ikke med at du rekker å få andre svar før du skal handle i morgen, derfor svarer jeg selv om jeg ikke er en ekspert på Surface 2. Lese og google er jeg derimot flink til...

 

IE 11 på Win RT støtter ikke Java, og man kan ikke installere andre nettlesere:

http://answers.microsoft.com/en-us/surface/forum/surf2-surfgetstart/does-the-surface-2-support-java-and-flash/41980c51-cb4e-487e-a4e4-a6bd4794cbb5

 

Regner ikke med at man kan lagre app på minnekort i Win RT, selv ikke i vanlig Win 8.0 eller 8.1 kan man velge lagringsplass for app.

 

Testen denne tråden er basert på sier at SIM-kort ikke er støttet i Surface, man må bruke en utvendig 3G/4G-dongle med WiFi-interface.

 

Forøvrig bør du kikke på denne guiden:

http://www.amobil.no/artikler/guide-microsoft-surface-rt-eller-pro/133892/2

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

At den ikke har mulighet for simkort passer meg ypperlig siden jeg ønsker bruke det offshore:-)

 

Vedrørende nettbank så er det i hovedsak DNB jeg ønsker å bruke, og antar at de ikke har klart å lage en brukbar app for Windows RT. Fant ett innlegg her på diskusjon om at det skal gå å logge inn via kodebrikken uten å bruke java, så da får jeg gjøre det på den måten frem til de klarer å få ut en app.

 

Dere som har Surface 2, er dere fornøyd og brukes den til vanlig, eller blir det prioritert andre nettbrett eller vanlig laptop kontra surface under daglig bruk som surfing osv?

Lenke til kommentar

At den ikke har mulighet for simkort passer meg ypperlig siden jeg ønsker bruke det offshore:-)

 

Vedrørende nettbank så er det i hovedsak DNB jeg ønsker å bruke, og antar at de ikke har klart å lage en brukbar app for Windows RT. Fant ett innlegg her på diskusjon om at det skal gå å logge inn via kodebrikken uten å bruke java, så da får jeg gjøre det på den måten frem til de klarer å få ut en app.

 

Dere som har Surface 2, er dere fornøyd og brukes den til vanlig, eller blir det prioritert andre nettbrett eller vanlig laptop kontra surface under daglig bruk som surfing osv?

Har ikke DNB bank ID på mobil ? Da er jo behovet for app og java helt ute av bildet.

 

Bruker Surface 2 daglig, og har ikke behov for verken pc eller annen tab. Den fyller i 90% av tilfellene alle minebehov.

 

Største minuset for min del med RT er mangelen på silverlight, da det er mange som bruker dette tillegget.

Lenke til kommentar

Vedrørende nettbank så er det i hovedsak DNB jeg ønsker å bruke, og antar at de ikke har klart å lage en brukbar app for Windows RT. Fant ett innlegg her på diskusjon om at det skal gå å logge inn via kodebrikken uten å bruke java, så da får jeg gjøre det på den måten frem til de klarer å få ut en app.

 

Det stemmer, du kan bruke kodebrikke og den firesifrede kontofonkoden.
Lenke til kommentar

Jo de har bank id på mobil, men siden brettet skal brukes mye på reise offshore så kan jeg kan ikke ha med meg mobil på jobb.

 

Vedrørende silverlight, hva som ikke kan benyttes der av tjenester? Sumo, netflix

 

Noen som har erfaringer med RT og sitrix receiver?

Netflix og Sumo har egen app, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Silverlight brukes f.eks av gisline til kommune kart. Men silverlight er etter jeg forstår et døende produkt, så er ikke mye jeg ville bekymret meg for angående det

Lenke til kommentar

Jo de har bank id på mobil, men siden brettet skal brukes mye på reise offshore så kan jeg kan ikke ha med meg mobil på jobb.

 

Vedrørende silverlight, hva som ikke kan benyttes der av tjenester? Sumo, netflix

 

Noen som har erfaringer med RT og sitrix receiver?

Både sumo og netflix har app. :)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...