Gå til innhold

Youtube klarer ikke bufre


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har merket dette selv i det siste. Og skjer som oftest mellom kl. 15 til kl. 23 hver dag. Opplever det både via Mac og XBMC. Spesielt XBMC som opplever problemet mest.

Har Telenor som ISP.

 

Skjedd noe som gjør at dette fortsatt er ett problem? Restartet router mange ganger. Men mistenker at dette skyldes Telenor eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må først få takke for mange gode, konstruktive og nyttige innspill i tråden her. Jeg er teknisk ansvarlig for Internett tjenesten til Canal Digital, og fikk denne saken inn til meg i morges.

 

Basert på all infoen fra dere, så mistenker vi at det kan være et problem hos hosting-partneren til Youtube. Problemet ser ut til å komme i tiden på kvelden hvor det er størst belastning på Youtube utspillingen, som gjør at dere opplever at probleme kommer og går. Det kan også være at noen rutes til et alternativt utspillingssenter, og kan ha en god opplevelse uansett tid.

Vi jobber med å undersøke saken, og skal legge ut info her så snart vi har noe mer.

 

Ser at det er mange kreative forslag til løsninger, men vi ser dessverre ingen workaround per nå som kan brukes frem til feilen er rettet.

 

-----------------------

Thomas A. Larsen

Teknisk ansvarlig Internett aksessnett

Canal Digital Kabel TV AS

 

Da sitter vi her noen uker senere.

Det er framdeles bingo om man klarer å laste en youtube video overhodet klokka halv åtte på en mandags kveld.

Noen håp om at det i nær framtid blir mulig å se youtube på canaldigital sitt nett?

 

En ting er å bruke VPN for å omgå problemet på PC, men det hjelper lite på smart-tv og playstation som ikke har denne muligheten uten å sette opp en egen gateway for dem med VPN.

Lenke til kommentar

Med mindre telenor/cdi har helt elendig routing, evt nekter å samarbeide med andre content delivery networks slik de gjør med Netflix, så har jeg mest tro på at det er traffic shaping som er hovedproblemet.

Så snart jeg fyrer opp VPN mot uninett eller homenet eller andre skandinaviske land så er det ingen problemer med youtube. Og det er ikke linjen det er noe galt med heller da jeg har _mer_ enn hastigheten jeg betaler for mot alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...