Gå til innhold

Dere som nettopp har byttet fra ios til Android, dele erfaringer.


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Fikk problemer med å få min iPhone 5 til å lade for ca 1 måned siden, så måtte fikse meg en telefon så jeg ikke var fri mens jeg ventet på swap. Bestemte meg så for å selge iPhone 5 for 3000kr. Solgt på sekundet, utrolig hvor kjapt og lett de blir solgt.

Uansett, kjøpte Sony Xperia Z1 og er fornøyd, men ennå skuffet over Google, Android.

 

telefonen:

Batteriet: sony har vært flink og jeg har væet fornøyd med batteriet. Bedre en på iPhone 5.

Vanntett er også en kjempegrei feature.

Pent design, noe stor for meg, men satte pris på noe større skjerm. Kanskje 4,5" med bedre areal utnyttelse hadde vært perfekt.

 

Android: for mye kræsjer ennå, Chrome som av å til får problemer. Problemer med æ spille av videoer på f.eks. Vgnett og andre sider jeg er vant med å bruke på ios.

Ennå apps som ikke er kommet til Android....

 

Telefonen er meget bra, Android er ok, men etter 1 måned så savner jeg ios igjen.

Men beholder den til iPhone 6 kommer, så håper jeg de øker skjermstørrelsen til da.

 

Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var en androidfan i mange år, og iPhone 5 ble min først apple-telefon. Jeg har vært storfornøyd med denne telefonen, og jeg var storfornøyd da jeg brukte android. Noe mer crash og bugs, men ganske liten forskjell synes jeg. Begge gjør jobben veldig fint.

 

Nå fikk jeg tak i en Xperia Z Ultra på finn billig, og skal gi android en sjanse igjen. Jeg liker begge OS så godt at jeg kan fokusere på hardware når jeg velger håndsett, og denne gangen vil jeg ha en (mye) større telefon.

 

Neste år kan det godt være at jeg skifter tilbake. En større iphone hadde vært fantastisk.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke byttet nylig, men gikk fra iOS til Android. Jeg har nå min andre Android og lite trolig at jeg noen gang går tilbake til iOS.

 

Det jeg ikke likte med iOS var det lukkete systemet. Mye av brukergrensesnitt var topp.

Jeg liker derfor Android mye bedre, og synes vel egentlig at jeg alltid manglet noe med iOS.

Lenke til kommentar

Bytta også nylig fra iPhone 5 til en Xperia Z1. Flere ting jeg liker, og det er deilig å ha en større skjerm (selv om selve telefonen kanskje er litt for stor). Men merker at det er en del ting jeg savner, og mange av appene fungerer bedre på iPhone (Facebook, Twitter, Instagram f.eks).

 

Men skal gi telefonen og Android en sjanse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...