Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

som Calichino sa tidligere i tråden:

 

"For dere som lurer på hvorfor Bethesda ikke går ut å avkrefter dette hvis det er trolling, så er det en logisk forklaring bak det. Hvis de skulle avkreftet hver gang det var en hoax, ville folk skjønt når det var ekte, siden de da ikke ville sagt noe. Ville ødelagt hele spenningen. :)"

 

så ro ned, dette er nok fake

 

Og fasiten får vi heldigvis vite om 5 dager og 6 timer. :xmas:

Lenke til kommentar

som Calichino sa tidligere i tråden:

 

"For dere som lurer på hvorfor Bethesda ikke går ut å avkrefter dette hvis det er trolling, så er det en logisk forklaring bak det. Hvis de skulle avkreftet hver gang det var en hoax, ville folk skjønt når det var ekte, siden de da ikke ville sagt noe. Ville ødelagt hele spenningen. :)"

 

så ro ned, dette er nok fake

Og når det for en gangs skyld er ekte er det ingen som tror det, fordi det er så mange fake teasere fra før.

Lenke til kommentar

Uansett om det er ekte denne gangen, eller om det er trolling, så kommer Bethesda til å annonsere noe i nær fremtid. De sa "adjø" til Skyrim tidligere i vår, og begrunnelsen var at de skulle flytte alle de ansatte over til det nye prosjektet som nå er i sluttfasen og trenger intensiv-jobbing. Et spill som er i sluttfasen. Et stooort spill, det sa det også. Det største de noen sinne har laget.

 

Hvor lenge er et spill i sluttfasen? De må på ett tidspunkt annonsere noe, for det kommer jo noe derfra snart. Pleier vel å annonsere ca et år før lansering.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS

Uansett om det er ekte denne gangen, eller om det er trolling, så kommer Bethesda til å annonsere noe i nær fremtid. De sa "adjø" til Skyrim tidligere i vår, og begrunnelsen var at de skulle flytte alle de ansatte over til det nye prosjektet som nå er i sluttfasen og trenger intensiv-jobbing. Et spill som er i sluttfasen. Et stooort spill, det sa det også. Det største de noen sinne har laget.

 

Hvor lenge er et spill i sluttfasen? De må på ett tidspunkt annonsere noe, for det kommer jo noe derfra snart. Pleier vel å annonsere ca et år før lansering.

 

Uansett om denne siden er ekte eller ikke, vil vi høre noe om Fallout snart. Det kan også være grunnen til at de ikke sier noe. Bethesda har kanskje planlagt annonsering snart, og har tatt kontakt med de som står bak og gitt de tillatelse for å ikke ødelegge all hypen som har kommet pga siden.. Eller så står Bethesda selv, bak :ph34r:

Lenke til kommentar

Uansett om det er ekte denne gangen, eller om det er trolling, så kommer Bethesda til å annonsere noe i nær fremtid. De sa "adjø" til Skyrim tidligere i vår, og begrunnelsen var at de skulle flytte alle de ansatte over til det nye prosjektet som nå er i sluttfasen og trenger intensiv-jobbing. Et spill som er i sluttfasen. Et stooort spill, det sa det også. Det største de noen sinne har laget.

 

Hvor lenge er et spill i sluttfasen? De må på ett tidspunkt annonsere noe, for det kommer jo noe derfra snart. Pleier vel å annonsere ca et år før lansering.

det største de har laget høres dessverre ut som et mmo...

 

SWTOR i reprise?

Lenke til kommentar

Men skal for eksempel et ulvebitt ta like mye liv fra en som er lvl 80 som den som er på lvl 10? Forstod jeg det du mente riktig nå? Isåfall, jo dyktigere man er og jo bedre armor man har, jo mindre tar man vel skade av slike angrep? Hvis ikke vil vel det å lvl opp være ganske nyttesløst med mindre man også utvikler bedre beskyttelse? Man må jo føle en slags progresjon i evnene til karakteren? Skal ikke spore av helt altså, dette gjelder vel forsåvidt Fallout også. Jeg er enig i at de burde utvikle en bedre skalering.. Bare lurer på hvordan det burde bli.

 

Jeg liker ikke den vanskelighetsgraden man får når man rett og slett skrur opp hvor mye skade motstanderne gir og hvor mye de tåler, og dermed bikker gameplayet i ditt disfavør. Det er på en måte fortsatt like enkelt, men du dør oftere, og du må bruke ørten piler på å drepe en rotte istedet for én. Boring!

 

Og så skjønner jeg godt at motstanderne må skaleres på et vis, slik at det faktisk er mulig å vende nesa i en himmelretning og oppleve alt mulig rart. Dette er det Bethesda har tuftet sin suksess på i nesten 20 år.

 

Problemet med Skyrim og forsåvidt alle Bethesda-spillene i disse to seriene, er at når du selv har skaffet deg full Dwarven armor og et tøft sverd, så finner du tilsvarende i alle kister og hver en lutfattig landeveisbanditt går rundt med det samme. Noen levels til så har du et sett i Ebony og en Ebony Claymore og hele pakka, så raider du en random hule og kommer ut lesset ned med Ebony alt mulig, og må reise rundt til alle traders i alle byene for å bli kvitt dem. Spørsmålet jeg står igjen med er; hvis man har et komplett sett med Ebony armor og ryggsekken full av Ebony våpen, hvorfor i alle dager bor du ute i bushen og overfaller forbifarende folk for 10 gullpenger i slengen? Du kunne jo ha solgt det og levd et liv i luksus resten av dine dager!?

 

Med andre ord må landeveisrøvere fortsatt gå rundt med billig, dårlig utstyr selv på level 60. Det samme gjelder Raiders/whatever i Fallout. Hvor mye Jet hadde de ikke kunne fått om de solgte plasmarifla si? De får dem jo etterhvert, for å holde tritt. Og det ødelegger mye, syns jeg.

 

Istedet må leveling foregå på en annen måte. De må bli dyktigere ved å benytte seg av bedre combat AI. De ser du går der med utstyr verdt tusenvis av bottlecaps, følger etter deg på avstand og overfaller deg i flokk. Samarbeider om å ta deg. To stk i nærkamp, de fem andre plaffer på deg fra distanse. De presser/leder deg inn i en felle. De sinker deg med et nett - eller hvis du har powerarmor/metal armor, blymagneter så du ikke kan bevege deg. Sniper bakholdsangrep. Det er SÅ mye de kunne ha fått AI'en til å gjøre som ikke gjør det nødvendig at random narkiser plaffer på deg med våpen som er så sjeldne at de ikke engang finnes i spillverdenen når du starter spillet.

 

Hva med rivaliserende lootere som du kan støte på? NPC'er som er på level cap når du er på level 1 og som også har lyst til å besøke alle vaultene og finne kule ting? Slik det er nå, er alle "adventurers" døde allerede når spillet starter, men noen av dem kan jo vandre rundt og leve eller dø samtidig som deg. Støter du på en mens du er level 5 så -kan- du få tilgang på meget godt utstyr veldig tidlig, så derfor bør de sørge for at AI'en er så smart at du rett og slett ikke har sjans til det. Det hadde vært en fin måte å balansere spillet på. At en NPC på level cap (feks lvl40) er merkbart mye bedre enn deg selv på 35. Du skal rett og slett ikke klare å få til et sneak headshot og drepe han på den måten - muligens ved hjelp av spesielle AI perks som feks Perception Penalty og No Criticals. Det vil også gjøre NPC'er mer unike istedet for damage sponges (som er irriterende).

 

Jaja, nå er slike ting for seint å gi tilbakemelding på. Kanskje Fallout 5 :p

Endret av BiggusD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smarter he AI's. Jeg er med på den. Jeg tenker det hadde vært kult om jo høyere lvl fienden er på, jo smartere angriper de.. Altså de kan flere "knep", beveger seg mer rundt og har flere triks oppi ermet. Det er det jo på en måte litt i Skyrim. For eksempel er det vanskelig å få igjennom et slag på en fiende som har høy lvl på blokk og som bruker skjold eller tohånds. Men å gjøre dette enda mer avansert hadde vært kult. Og ja, som du sier, at de bruker taktikk når de angriper deg. Men du må jo ha en sjanse også da.. Det må jo være fysisk mulig å slå en som er høyere lvl enn deg.. Det trenger ikke være lett, men det bør være mulig. Hvis ikke blir det jo veldig forutsigbart hvem du kan ta og hvem du ikke kan ta. Mer individuell variasjon hos fienden er jo også kult da. Personlige egenskaper som også avgjør.. Men det blir kanskje litt for innviklet for dagens teknologi, jeg vet ikke.

 

Det hadde også vært artig om følgere du har med deg kan lvl'e opp de og. Blir LITT kjedelig å ha med seg Lydia etter et visst nivå ettersom hun ikke utvikler seg.

 

Men skal ikke spore av noe mer nå.

Lenke til kommentar

Uansett om det er ekte denne gangen, eller om det er trolling, så kommer Bethesda til å annonsere noe i nær fremtid. De sa "adjø" til Skyrim tidligere i vår, og begrunnelsen var at de skulle flytte alle de ansatte over til det nye prosjektet som nå er i sluttfasen og trenger intensiv-jobbing. Et spill som er i sluttfasen. Et stooort spill, det sa det også. Det største de noen sinne har laget.

 

Hvor lenge er et spill i sluttfasen? De må på ett tidspunkt annonsere noe, for det kommer jo noe derfra snart. Pleier vel å annonsere ca et år før lansering.

Ganske sikker på at de hadde et team som jobbet med noe mens resten drev på med Skyrim. Uansett har dette spillet vært i utvikling lenge, så det er realistisk å tro det er i sluttfasen. At de nå jobber intenst med å få det ferdig kan bety at de har jobbet med en ren PC-versjon siden starten (eventuelt med en XB360 og PS3-port i tillegg), mens de nå kjører på for fullt for å porte det til PS4 og XBone (og kanskje Wii U). Det vil i så fall være genialt av dem. Ikke bare har de det potensielt beste spillet sitt noensinne klart ganske snart, men de vil også ha det til neste generasjons konsoller. Folk trenger noe å spille på dem, og vi sitter plutselig med Fallout 4 - og ikke minst, med svært få konkurrenter. Win-win. :)

 

 

det største de har laget høres dessverre ut som et mmo...

 

SWTOR i reprise?

Mr Negativ, formoder jeg? :p De jobber allerede med Elder Scrolls Online, så de jobber garantert ikke med enda ett samtidig. Vi ser ikke et Fallout Online eller Dishonored Online før om minst fire, fem år.

 

Og så skjønner jeg godt at motstanderne må skaleres på et vis, slik at det faktisk er mulig å vende nesa i en himmelretning og oppleve alt mulig rart. Dette er det Bethesda har tuftet sin suksess på i nesten 20 år.

Kanskje teit spørsmål, men... hvorfor? Hvorfor må fiendene skaleres? En ulv i område A og en ulv i område B er like sterke i virkeligheten, så hvorfor skal ulven i område B være dobbelt så sterk som ulven i område A, bare fordi vi har blitt sterkere? Det gir ikke mening. Det er mer logisk å si det er større fare for å bli angrepet av ulver i område B, om vi starter i område A. Dermed kan vi gå rundt i område A og sloss mot en og annen ulv, mens når vi beveger oss inn i område B risikerer vi å bli angrepet av en hel flokk med ulver på en gang.

 

Videre kan de da ha fiender fra level 1 til max level spredt over hele kartet, med diverse mer eller mindre direkte hint om hvor sterke de er. Om en bonde klager over et farlig monster i en hule, trenger vi knapt bry oss noe særlig om det. Vi er en ridder, han er en ussel bonde. Klart han er redd en stor rotte. :p Men om en hardbarket kriger sier vi bær være forsiktige, gjør vi best i å høre etter. Det gjør det også langt morsommere å utforske. Vi vet aldri helt hva vi kan møte, og vi risikerer å møte ekstremt farlige fiender om vi går inn i feil område. Men da kan vi til gjengjeld dra andre steder, bli sterkere og komme tilbake og ta hevn senere. :) Det har funket siden tidenes morgen (vel, 80-tallet), og ble strengt tatt ikke endret før i nyere tid. Elder Scrolls var vel så vidt jeg vet ett av de første som skalerte fiendene over hele verden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje teit spørsmål, men... hvorfor? Hvorfor må fiendene skaleres? En ulv i område A og en ulv i område B er like sterke i virkeligheten, så hvorfor skal ulven i område B være dobbelt så sterk som ulven i område A, bare fordi vi har blitt sterkere? Det gir ikke mening. Det er mer logisk å si det er større fare for å bli angrepet av ulver i område B, om vi starter i område A. Dermed kan vi gå rundt i område A og sloss mot en og annen ulv, mens når vi beveger oss inn i område B risikerer vi å bli angrepet av en hel flokk med ulver på en gang.

 

Videre kan de da ha fiender fra level 1 til max level spredt over hele kartet, med diverse mer eller mindre direkte hint om hvor sterke de er. Om en bonde klager over et farlig monster i en hule, trenger vi knapt bry oss noe særlig om det. Vi er en ridder, han er en ussel bonde. Klart han er redd en stor rotte. :p Men om en hardbarket kriger sier vi bær være forsiktige, gjør vi best i å høre etter. Det gjør det også langt morsommere å utforske. Vi vet aldri helt hva vi kan møte, og vi risikerer å møte ekstremt farlige fiender om vi går inn i feil område. Men da kan vi til gjengjeld dra andre steder, bli sterkere og komme tilbake og ta hevn senere. :) Det har funket siden tidenes morgen (vel, 80-tallet), og ble strengt tatt ikke endret før i nyere tid. Elder Scrolls var vel så vidt jeg vet ett av de første som skalerte fiendene over hele verden?

 

Ja det finnes andre måter å gjøre det på og jeg er helt enig i at en ulv er en ulv og en drage en drage (btw dragene i Skyrim var patetiske). Jeg er tilhenger av at enkelte områder (feks visse typer bygninger, som Dwarven Ruins etc) er vanskeligere enn andre. Så hvis du ser en haug med knokler utenfor en hule, eller gjenkjenner en bygning som bebodd av vampyrer, kan du gjennom erfaring avgjøre om det er noe særlig lurt å gå inn der. Slik var det i Morrowind - dremora var noen steder fra begynnelsen av. Ikke alle typer men jeg stjal fra en Golden Saint i en spesiell hule oppe i nord som level 3 eller noe. Jeg gikk inn for å gjøre det så tidlig som mulig, og fløy dit og brukte invisibility og open lock spells og hele pakka. Kjempegøy :)

 

Det som jeg ikke ønsker er at du blir gående rundt som level 1-10 og hoppe over den ene location etter den andre fordi du vet hva som venter deg der, og ender opp med å grinde for å gå opp såpass i level at du kan gå der du vil. Det må være en balanse.

 

I Fallout 3 var Downtown Washington full av super mutants og ikke å anbefale veldig tidlig. Jeg pleier å gå rett ut av Megaton og løpe strake veien til Rivet City straks jeg har litt caps å bruke, og det går bra så lenge man ikke stopper for noe. I New Vegas var det lurest å gå til høyre etter at man kommer seg til hovedveien... Så i Fallout er det annerledes og det vil sikkert ikke bli mer levlet i firern.

 

Det er alt for lett å være skarpskytter i alle disse Bethesda-spillene, mye pga at hvis du har en gruppe enemies som ikke ser deg, og du plaffer ned en av dem fra lang nok distanse, så vil ingenting skje. I verste fall "caution" som går over etter en liten stund. Rinse and repeat. Det var derfor ganske lett å ta deathclaw-pukkverket straks man fikk tak i en anti-materiel rifle; man plasserer seg bare så langt unna at kun én av dem kommer etter deg når du skyter på den (live). Da har du hatt en sneak attack critical, og skyter så med VATS når du har tilstrekkelig sjanse til å treffe. Ute av VATS igjen rekker du ett skudd til, og det overlever de sjelden. Ellers lønner det seg så klart å cripple føttene dens men det er en risikosport uten nailguns og slikt (og ofte selv da...) Ikke rart jeg ender opp med hundrevis av stimpaks...

Lenke til kommentar

 

Ja det finnes andre måter å gjøre det på og jeg er helt enig i at en ulv er en ulv og en drage en drage (btw dragene i Skyrim var patetiske). Jeg er tilhenger av at enkelte områder (feks visse typer bygninger, som Dwarven Ruins etc) er vanskeligere enn andre. Så hvis du ser en haug med knokler utenfor en hule, eller gjenkjenner en bygning som bebodd av vampyrer, kan du gjennom erfaring avgjøre om det er noe særlig lurt å gå inn der. Slik var det i Morrowind - dremora var noen steder fra begynnelsen av. Ikke alle typer men jeg stjal fra en Golden Saint i en spesiell hule oppe i nord som level 3 eller noe. Jeg gikk inn for å gjøre det så tidlig som mulig, og fløy dit og brukte invisibility og open lock spells og hele pakka. Kjempegøy :)

 

Det som jeg ikke ønsker er at du blir gående rundt som level 1-10 og hoppe over den ene location etter den andre fordi du vet hva som venter deg der, og ender opp med å grinde for å gå opp såpass i level at du kan gå der du vil. Det må være en balanse.

 

Jeg liker dragene jeg. De var hvertfall vanskelig i starten. Da jeg drev og snek meg rundt i skogen alene var jeg faktisk "redd" for at det skulle komme en drage. Jeg hadde ikke sjans i det hele tatt! Jeg syns det var kjempespennende. Etter hvert blir du litt for flink ift de, da blir det mer vanlig. Skulle gjerne hatt noen svære "superdrager". Jeg liker det at noen ting er helt sykt vanskelig, og andre ting lett. Da blir spillet mer dynamisk.

 

Og Dwermer-ruiner: ELSKER de! Kan bruke en hel dag på en ruin, helt fantastisk! Spesielt Blackreach. Herregud så skummelt jeg syns det var de første gangene. Så jo nesten ingen ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS

Ny morsekode nå i kveld også! :w00t:

 

"Calling all stations, calling all stations, calling all stations, this is vault tec 2510730 one six emergency vault tec shelters for survivors in quabbin, no.119, repeat, emergency vault tec shelters for survivors in quabbin, no.119"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS

Hvis alt dette er trolling så er det noen med store fritidsproblemer der ute! :p

 

Amen! Må i så fall fall være en sinnsykt dedikert trollegruppe av noe slag...

Endret av Slettet-0BI3DS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...