Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Si det til commander Shepard. ;) Shepard sier ganske mye i Mass Effect 1, og er helt klart en bestemt karakter i spillet. Det hindrer oss ikke i å utvikle ham/henne selv, og Mass Effect 1 er ett av de beste rollespillene gjennom tidene. Jeg er ikke spesielt bekymret om Fallout 4 bestemmer seg for å kreve at vi er en bestemt person. Alt avhenger av hvordan de gjør det.

 

Er ikke spesielt fan av å være en bestemt karakter som i f.eks Witcher, da jeg mener det tar bort alt for mye frihet. (at vi får et trofé for hver dame man har sex meg gjorde for øvrig at jeg slettet spillet umiddelbart, og har boikottet serien helt siden da. Men det er en annen sak.) Gothic krever også at vi er en spesiell karakter, men det funker (nesten) for meg likevel. Hadde vi kunnet være en dame hadde jeg likt de spillene mye bedre. Som sagt, alt avhenger av hvordan de gjør det.

 

Jeg bare tenker det gjør det mindre sannsynlig at det er ekte.. Altså at spilleren har en "definert stemme". Hver gang jeg ser/leser intervjuer med de som jobber på Bethesda Game Studios snakker de om hvordan "the player defines the character" og at det er viktig at spillstudioet selv definerer karakteren så lite som mulig. Så derfor tenker jeg at dette skriptet virker litt "off". Hvis det er ekte har de isåfall endret strategien sin. Og det håper jeg ikke. Spill med definerte karakterer syns jeg ofte fort blir kjedelig. Kan jo tenkes de har lagt til en sånn feature at man tilpasser en stemme til den karakteren man velger.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg bare tenker det gjør det mindre sannsynlig at det er ekte.. Altså at spilleren har en "definert stemme". Hver gang jeg ser/leser intervjuer med de som jobber på Bethesda Game Studios snakker de om hvordan "the player defines the character" og at det er viktig at spillstudioet selv definerer karakteren så lite som mulig. Så derfor tenker jeg at dette skriptet virker litt "off". Hvis det er ekte har de isåfall endret strategien sin. Og det håper jeg ikke. Spill med definerte karakterer syns jeg ofte fort blir kjedelig. Kan jo tenkes de har lagt til en sånn feature at man tilpasser en stemme til den karakteren man velger.

Enig med deg, men nå var karakteren i Fallout 3 definert til å være en ungdom pga forhistorien,

men karakterens stemme er noe jeg aldri har savnet, ikke engang tenkt på at mangler, bruk heller resursjene på å legge inn mer dialog.

Lenke til kommentar

Ja, vi lette etter faren vår i Fallout 3. Å gi oss en stemme som f.eks Shepard er bare et logisk steg videre. Det betyr ikke at vi ikke får definere karakteren selv. Det gjør bare at historien blir mer personlig og målbevist, uten at det trenger å hindre resten av karakteren eller spillet på noen som helst måte. Vi trenger ikke engang å ha et fastsatt navn. Det holder å kalle oss vault dveller, survivor eller noe sånt. Eller bare droppe navnet fulsltendig, som de gjør i mange andre rollespill med voice over. (VO sier hele setningen, men overser navnet.)

Lenke til kommentar

Ja man får jo definert settingen rundt karakteren. Det må man jo. Det får man i Elder Scrolls også. Men akkurat det med å høre stemmen har de aldri gjort før. Det er å ta et stort steg vekk fra tankegangen om at spilleren skal definere sin egen karakter. Jeg håper hvertfall det ikke blir sånn nå.

Lenke til kommentar

Noen sett survivor 2299?

 

Står bare 12.27.13

 

Har alltid hatt en følelse at det er Bethesta som står bak siden.

 

Herregud! Det vil ingen ende ta! Nå skjønner jeg virkelig ingen ting! Han har jo stått frem og sakt det er juks og "fuck you" til alle som ønsker han død. Er han så dum at han prøver å lure folk igjen? Ville ikke det vært lettere å lage en ny side som ikke allerede er avslørt som juks?

 

Kanskje Bethesda kjøpte seg inn etter alt oppstyret fordi de så en mulighet....

 

 

Neeeeh... Cho cho train.

 

Detta blir rett og slett for mye for en stakkars Fallout-fan. Jeg imploderer snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...