Gå til innhold

Illegal streetracing er barnslig!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

illegal streetracing :D hva er legal da? at man kjører fortest mulig fra et sted til et annet men man skal holde alle trafikkregler? du behøver ikek skrive inn en post på at du irriterer deg over at folk, IKKE BARE UNGE, kjører som gale på sterkt traffikerte veier, det sier seg selv. de verste jeg er borti ekke ungdom, men eldre menn i sine firmakjøpte audier som driter i alle andre trafikanter fordi de har råd til å betale bota.

 

vet du hva et highway roll er? den tryggeste formen for racing på gata, hvor man ligger ved siden av hverandre på motorveien og trår peddal etter tre tut. de færreste drar bilen sin no særlig over 200 og bremser fort ned igjen. har fortsatt ikke sett elelr hørt om ETT roll som har endt i ulykke. hadde et roll en gang, på motorveien før tusenfrydtunellen, på vei mot oslo, kappa en ukjent dame med en st.vgn turbodiesel 4 eller 5 ganger etter hverandre. vi dro opp til 170-180, og vi lo nesten hele veien, plutselig ser jeg at hun har unger i baksetet! hun var minst 40 år gammel, så ikke kom her å legg all blamen på ungdom, jeg hadde ALDRI gjort det med unger i bilen, og det var heller ikke sted jeg kunne fysisk skadet noen andre enn meg selv.

 

og for å kritisere headlinen din i samme slengen, barnslig? bør vel heller skrive uansvarlig eller farlig?

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

Greit - det finnes ikke baner til slikt i Norge - men hva faen gir "BE_4_U" eller andre rett til å leke med andre menneskers liv på den måten?

De kjører AKKURAT samme linje som terrorister.

Ved streetracing kan det oppstå utallige farlige situasjoner som med stor sannsynlighet kan ta livet av andre mennesker, uavhengig av hvor lenge du har hatt lappen, hvor sprek bil du har, hvor bra dekk du har, hvor bra bremser du har, etc.

Jeg kjører praktisk talt aldri i fartsgrensa, men 200km/t har ingenting på Norske veier å gjøre - til nød på firefelts motorvei midt på svarteste natta, men tilogmed da utsetter man andre for fare.

Hvis man vet hva man gjør, så kjører man ikke streetracing på offentlig vei! Så enkelt er det!

 

Er du dum og skutt i huet og trur at du er en verdensmester som har full kontroll over bilen din, andre trafikanter, villdyr, veigrep, etc, håper jeg du kjører deg ihjæl før du skader noen andre.

 

Streetracing har ikke hovedskylden for at mennesker dør i trafikken! Uhell skjer! Men uaktsom, uvettig idiotkjøring/racing utsetter andre mennesker for en stor unødvendig!! risiko!

 

 

Uansett hvor stor kontroll dere har over dødsmaskinen deres, har dere pokkermeg ikke kontroll over andre trafikanter!! Det finnes dårlige sjåfører der ute som ikke streetracer óg..

 

 

BRENN, dere som tillater dere selv å leke med andre menneskers liv!

Lenke til kommentar
,20/03-2006 : 18:01]Greit - det finnes ikke baner til slikt i Norge - men hva faen gir "BE_4_U" eller andre rett til å leke med andre menneskers liv på den måten?

De kjører AKKURAT samme linje som terrorister.

Ved streetracing kan det oppstå utallige farlige situasjoner som med stor sannsynlighet kan ta livet av andre mennesker, uavhengig av hvor lenge du har hatt lappen, hvor sprek bil du har, hvor bra dekk du har, hvor bra bremser du har, etc.

Jeg kjører praktisk talt aldri i fartsgrensa, men 200km/t har ingenting på Norske veier å gjøre - til nød på firefelts motorvei midt på svarteste natta, men tilogmed da utsetter man andre for fare.

Hvis man vet hva man gjør, så kjører man ikke streetracing på offentlig vei! Så enkelt er det!

 

Er du dum og skutt i huet og trur at du er en verdensmester som har full kontroll over bilen din, andre trafikanter, villdyr, veigrep, etc, håper jeg du kjører deg ihjæl før du skader noen andre.

 

Streetracing har ikke hovedskylden for at mennesker dør i trafikken! Uhell skjer! Men uaktsom, uvettig idiotkjøring/racing utsetter andre mennesker for en stor unødvendig!! risiko!

 

 

Uansett hvor stor kontroll dere har over dødsmaskinen deres, har dere pokkermeg ikke kontroll over andre trafikanter!! Det finnes dårlige sjåfører der ute som ikke streetracer óg..

 

 

BRENN, dere som tillater dere selv å leke med andre menneskers liv!

5783162[/snapback]

 

Tildels enig med deg... Men å sammeligne råkjørere med terrorister blir f**n meg for drøyt asså! :nei:

Endret av Nordz
Lenke til kommentar

Bin Laden forsvarer drap på sivile:

Amerikanerne invaderer landene deres og de har ikke resurser til å slå tilbake militært. De går etter sivile mål for å nå frem.

 

Streetracerne som forsvarer uvettig kjøring med at det ikke finnes baner;

Streetracerne har ikke resurser til å lage egne bilbaner og setter derfor sivile liv i fare for å nå frem.

 

Ikke samme forbrytelse, men samme idiotiske ideologi.

Lenke til kommentar

Vil da huske at teks Våler banen er mulig å leie for privatpersoner!

 

 

Mulig at streetracerne ikke vil kjøre der fordi de setter krav til sikkkerheten?? men hva vet jeg...Penger koster det også...men har de råd til toptrimmede biler så har de råd til å leie en bane i tillegg!

 

Sin egen sikkerhet er en ting, men barnet, kvinnen eller mannen i gata har ikke på seg sikkerhetsbelte eller hjelm da de er ute å går tur!

 

Synes selv det er drittøft med raske stylede biler. Men ikke til enhver pris...

 

Ciao

Lenke til kommentar
Vil da huske at teks Våler banen er mulig å leie for privatpersoner!

 

 

Mulig at streetracerne ikke vil kjøre der fordi de setter krav til sikkkerheten?? men hva vet jeg...Penger koster det også...men har de råd til toptrimmede biler så har de råd til å leie en bane i tillegg!

 

Sin egen sikkerhet er en ting, men barnet, kvinnen eller mannen i gata har ikke på seg sikkerhetsbelte eller hjelm da de er ute å går tur!

 

Synes selv det er drittøft med raske stylede biler. Men ikke til enhver pris...

 

Ciao

5816848[/snapback]

 

Hvis jeg ikke husker helt feil, så koster det 15-16 000 å leie vålerbana... Hadde det vært flere slike baner rundt om i norge, og såkalte "Trackdays" 1 gang i uka eller no, så tror jeg flere hadde holdt seg litt i nakken ellers.

Lenke til kommentar

Med så få baner det er i Norge, og med så mye penger det er blandt folk vil det ALLTD være meir eller mindre organisert gateracing. I Rogaland er det ein bane der dei raskeste klarer litt over 100 på langsida, men med en vei på utsida der det lett går å komme opp i 200 med en god bil. Da blir det ofte at folk racer fra seg på veien og ikkje på banen.

 

Derfor oppfordrer eg alle som driver med inspirert kjøring på landeveien å ta hensyn, tenk sikkerhet med henhold til gode bilbelter, ingen løse gjenstander, klart hode, gode sko osv.

 

Kjør fort og sikkert.

Lenke til kommentar

mye fornuftig her, men også veldig mye fjortiss snakk om at streetracing er kult osv. det blir for dumt å prøve å forsvare noe som det, selv om alle liker litt fart av og til.. de som mener at street-racing er fett, burde seriøst ta seg en tur i Gatebil-taxien.. da skjønner du hvorfor folk kjører på bane og ikke vei.. ville ikke møtt stian hafsengen i gatebil-taxien på en landevei tror jeg ;)

Lenke til kommentar
mye fornuftig her, men også veldig mye fjortiss snakk om at streetracing er kult osv. det blir for dumt å prøve å forsvare noe som det, selv om alle liker litt fart av og til.. de som mener at street-racing er fett, burde seriøst ta seg en tur i Gatebil-taxien.. da skjønner du hvorfor folk kjører på bane og ikke vei.. ville ikke møtt stian hafsengen i gatebil-taxien på en landevei tror jeg  ;)

5892730[/snapback]

 

Nå er det jo ikke "bare å ta seg en tur" i Gatebil-Taxien heller da... Og hvis du er så heldig så du får være med en tur, så sittter du jo bare på. Adrenalinet pumper nok dobbelt så bra hvis du kjører selv! ;)

Endret av Nordz
Lenke til kommentar
mye fornuftig her, men også veldig mye fjortiss snakk om at streetracing er kult osv. det blir for dumt å prøve å forsvare noe som det, selv om alle liker litt fart av og til.. de som mener at street-racing er fett, burde seriøst ta seg en tur i Gatebil-taxien.. da skjønner du hvorfor folk kjører på bane og ikke vei.. ville ikke møtt stian hafsengen i gatebil-taxien på en landevei tror jeg  ;)

5892730[/snapback]

 

Nå er det jo ikke "bare å ta seg en tur" i Gatebil-Taxien heller da... Og hvis du er så heldig så du får være med en tur, så sittter du jo bare på. Adrenalinet pumper nok dobbelt så bra hvis du kjører selv! ;)

5895040[/snapback]

 

hehe vet jo selvfølgelig det, men det var mer ment som en talemåte bare, det å ta seg en tur i den :p tingen var at eventuelle folk skulle forstå forskjellen mellom kjøringa på vei og bane, og at det ikke nytter å kjøre slik som f.eks gatebil-taxien gjør, på veien.

Lenke til kommentar
mye fornuftig her, men også veldig mye fjortiss snakk om at streetracing er kult osv. det blir for dumt å prøve å forsvare noe som det, selv om alle liker litt fart av og til.. de som mener at street-racing er fett, burde seriøst ta seg en tur i Gatebil-taxien.. da skjønner du hvorfor folk kjører på bane og ikke vei.. ville ikke møtt stian hafsengen i gatebil-taxien på en landevei tror jeg  ;)

5892730[/snapback]

 

Nå er det jo ikke "bare å ta seg en tur" i Gatebil-Taxien heller da... Og hvis du er så heldig så du får være med en tur, så sittter du jo bare på. Adrenalinet pumper nok dobbelt så bra hvis du kjører selv! ;)

5895040[/snapback]

 

hehe vet jo selvfølgelig det, men det var mer ment som en talemåte bare, det å ta seg en tur i den :p tingen var at eventuelle folk skulle forstå forskjellen mellom kjøringa på vei og bane, og at det ikke nytter å kjøre slik som f.eks gatebil-taxien gjør, på veien.

5897612[/snapback]

 

Skjønner;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Isteden for og rakke ned på ungdommer som har bil, og til tider kjører fort. Så se heller å få fingen ut av den altfor store ræva deres og hjelp dem til å forebygge dette som dere maser om hele tiden.

Å? Kommer alle drittunger med lappen automagisk til å slutte å kjøre fort, så snart det kommer et par baner i det ganske land? Jaja.. bedre at de dør alene på en bane, enn at de risikerer andres liv og helse.

1315690[/snapback]

 

 

Nei, dem / vi gjør ikke det, men vi vil idet minste få mer kontroll over kjøretøyet etter å ha kjørt på bane, evnt erfaring etter kræsj osv. uten og miste armer og bein.

 

 

Han har faktisk et poeng, hvis staten kan få fingern ut av ræva, og lage "betong i midten " som skiller motgående trafikk fra hverandre, så kan liv reddes, evnt. flere veier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...