Gå til innhold

Illegal streetracing er barnslig!!


Anbefalte innlegg

Jeg mener at det hadde vært bedre om disse streetracerne hadde brukt spenna sine på å lage en simulator. Det ville ikke ha vært flere utgifter enn strømmen og alt annen slitasje.

 

Om noen få år har vel teknologien kommet såpass langt til at realismen hadde vært realistisk nok.

Dårligste forslag hittill. Funker ikke slik i det hele tatt. Du har sikkert sett/spilt Flight Simulator. Forestill deg det samme bare i bil. Sikkert gøy og alt det der, men ikke f om det kan kompensere for real life experience.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Jeg vil iallfall ha vett nok til å holde ungen borte fra lek ved veien. Det tar jeg som en selvfølge. Hvis det nå skulle komme for en dag at min unge blir påkjørt og dør, vil jeg uten tvil bli lei meg, men det betyr ikke at jeg tror mange mennesker kjører tulling i trafikken.

 

Av så mange millioner sædceller, så var du den raskeste?

 

Du TROR du kan holde ungen din borte var veien 100% av tiden? En UNGE?

Og du blir lei deg, men du tror ikke mange kjører som idioter? Våkn opp. Dette er en tråd om streetracing, hvis du ikke tror det forekommer, skjønner jeg ikke hvorfor du svarer?

 

Naturligvis. Poenget var at mange kjører for fort fordi det er frustrerende å ligge bak en fyr som kjører i under 70 km/t i 70-sonen. Derfor er det fristende å kjøre forbi. Ikke kom å si at du ikke har ergret deg over folk som trøkker i 30 km/t i 50-sonen en sommerdag med tørt og fint føre. Vet ikke om du har lappen heller, men du skjønner sikkert likevel. En umodifisert bil skal ha understell, bremser og aerodynamikk som skal takle uansett hastighet bilen kommer opp i. Dette gjelder da ikke føreren.

 

Tydlig at du ikke har fått det inn i hodet ditt, men som nevnt ovenfor er dette en tråd om STREETRACING, og har INGENTING med å kjøre forbi folk som ligger under fartsgrensa? Hvorfor drar du inn dette?

 

Ja, jeg har lappen. Jeg er brannmann på Gardemonen når det er dragracing både for top-fuel og vanlige biler. Har kjørt i Oslo i mange år, vokst opp i et miljø med grisekjørere, og kjørt flere ganger på Rudskogen. Kjørt en rekke sportsbiler, og har vært tåplig nære døden flere ganger... Så jeg VET hva som skjer når det virkelig går galt. Hvis du virkelig tror at biler er bygd for alle hastigheter den kommer opp i, så begynner jeg virkelig å lure på deg. ALLE biler har sine begrensinger, og siden du tydligvis har begrenset kunskap på dette området anbefaler jeg deg til å ikke utale deg på dette punktet før du har prøvd en ekte sportsbil, helst i skrens i over 200km/t. Så skal vi snakke understell og bremser..

 

3. Greit nok, en liten glipp der.

 

4. Man kan faktisk tilpasse hastigheten etter hvert, man må ikke kjøre etter fartsgrensen hele tiden. Vanligvis tar man det med ro i svingene og gasser på litt ekstra på rettstrekningene.

 

Håper virkelig du tar den linja til UP når de stor med lappen din i hånda. Selv om jeg er noe enig med deg på akkurat det punktet. Allikevel har dette INGENTING med Topic å gjøre!

 

5. Ikke akkurat poenget mitt. Tilpass farten etter føre og forhold, naturligvis. Poenget mitt var at fartsgrensene ofte er satt lavere enn hva som er hensiktsmessig. Setter man 80, betyr det ikke at man må kjøre i 80. Greit nok at mange tror de er flinke til å kjøre bil.

 

Veldig mange som tror de er flinke til å kjøre bil ja. De som mener de er flinkest er merklig nok de mellom 18-25år. Fartsgrensene er satt for du skal ha en viss mulighet til å reagere/handle innfor et visst gitt tidspunkt. Vet du for eksempel hvor mye lengre bremselengden din blir hvis du øker farten fra 80 til 100? Spiller vel liten rolle når du har en elg på 0,6tonn i fanget.. eller kanskje en unge... Uansett har dette fortsatt ikke noe med streetracing å gjøre.

 

Greit mr. perfekt. Går ut ifra at du aldri har kjørt for fort eller noe i den duren. Men tenk på at du skaper en trafikkfare selv når du luffer rundt i 60 i 90-sonen og biler bak ønsker å kjøre forbi, da er DU trafikkfaren. Du setter andre bilister i fare fordi de vil holde en høyere hastighet enn deg. Jeg er enig i at villmannskjøring som 200km/t er utrolig teit, men på den andre side mener jeg det er helt greit å ligge litt over fartsgrensen. Det er ikke farten som dreper, det er fartsreduksjonen.

 

Mr.Perfekt er jeg vel neppe fordi jeg prøver å bruke hodet LITT. Hvor i all verden har du det fra at jeg luffer rundt i 60 i 90-sonen fordi jeg sier at Streetracing med pappas sierra i 200km/t blant folk er livsfarlig? Utrolig hvor mye folk sporer av... Hvis du ikke kan komme med mer fornuftige kommentarer enn det, så kan du spare deg. Kjører i Oslo daglig, og vet MEGET godt hvor irriterende det er når noen ikke følger trafikken. "Det er ikke farten som dreper, det er fartsreduksjonen".... Akkurat ja... :roll: Lykke til i trafikken....

 

Og helt på slutten; i ekte julestemning som du selv er flink til å spre: Håper du også får en langsom og smertefull død.

 

Som jeg også var nødvendig å forklare moderator, var det en skrivefeil i den siste linja. Hvis du ser litt nøye på gramatikken er det noe som ikke stemmer. Bytt ut KAN med BARE så blir det kanskje litt klarere. Beklager dette. At jeg forteller min meninger om drittunger bak rattet, som leker 2 Fast 2 fourius, har vel neppe noe med dårlig julestemning å gjøre....

 

Lang og smertefull død får du når du ligger i et bilvrak, med samtlige bein i overkroppen knust pga bilbeltet, punktert lunge, og leveren din sakte tømmer blodet ditt, mens mesteparten av andre vitale indre organer ligger som tunfisk i olje i kroppen din , kun fordi du skulle være kul og kjøre fort. Sikkert en HERLIG følelse....

 

Hyggelig at også du er med på å spre julestemning...

Lenke til kommentar
Av så mange millioner sædceller, så var du den raskeste?

 

For det første et brudd på reglene for oppførsel her på forumet. For det andre er dette et av de mest latterlige utsagnene jeg har hørt. Du kjenner meg ikke i det hele tatt, men likevel kommer du med slike ubekvemsord. Det sier vel egentlig mer om deg enn om meg. Du kan være så mye brannmann du bare vil, du vil uansett ikke imponere meg med dine utsagn når du kommer med slike spydigheter. Håper ikke alle brannmenn på Gardermoen er like spydige som deg.

 

Du TROR du kan holde ungen din borte var veien 100 % av tiden? En UNGE?

Og du blir lei deg, men du tror ikke mange kjører som idioter? Våkn opp. Dette er en tråd om streetracing, hvis du ikke tror det forekommer, skjønner jeg ikke hvorfor du svarer.

 

Jeg tror jeg er oppegående nok til å ikke la ungen leke på veien. Dette tror jeg egentlig de fleste er. For øvrig er jeg klar over at mennesker blir påkjørte og drepte i trafikken, trist men sant.

 

Ja, jeg ville ha blitt ganske lei meg dersom det skulle bli tilfelle. Det kan virke som om du har en slags ?enten alle eller ingen?-teori når det gjelder streetracing. Dette basert på utsagnene dine fra de tidligere innleggene dine i denne tråden.

 

 

Tydelig at du ikke har fått det inn i hodet ditt, men som nevnt ovenfor er dette en tråd om STREETRACING, og har INGENTING med å kjøre forbi folk som ligger under fartsgrensa? Hvorfor drar du inn dette?

 

Ja, jeg har lappen. Jeg er brannmann på Gardermoen når det er dragracing både for top-fuel og vanlige biler. Har kjørt i Oslo i mange år, vokst opp i et miljø med grisekjørere, og kjørt flere ganger på Rudskogen. Kjørt en rekke sportsbiler, og har vært tåpelig nære døden flere ganger...  Så jeg VET hva som skjer når det virkelig går galt. Hvis du virkelig tror at biler er bygd for alle hastigheter den kommer opp i, så begynner jeg virkelig å lure på deg. ALLE biler har sine begrensinger, og siden du tydeligvis har begrenset kunnskap på dette området anbefaler jeg deg til å ikke utale deg på dette punktet før du har prøvd en ekte sportsbil, helst i skrens i over 200km/t. Så skal vi snakke understell og bremser..

 

Du kan være så mye brannmann du bare vil, det gjør deg ikke til noe orakel når det gjelder biler og streetracing. Du sier du har kjørt mange biler og opplevd nestenulykker og følgelig vet hva som skjer. Har du opplevd alle mulige tilfeller når det gjelder bil? Har du det, all respekt, men det tror jeg ikke noe på.

 

Faktisk. Alle biler som kommer rett fra fabrikken må ha understell, bremser og dekk som står i stil med motor, drivverk og toppfart. Det er en grunn til at det står saker og ting som standard dekkdimensjon i vognkortet, og at man skal informere myndighetene dersom man skulle finne på og endre på dette.

 

Hvor har du kjørt i over 200 km/t i en sportsbil? Hvilken bil er det vi snakker om her? Har vært passasjer i 200 km/t selv, dette var på veien i en splitter ny Volvo V70, toppmodell. Dette var for noen år siden, skal si jeg hadde hjertet i halsen et par ganger, heldigvis gikk dette bra. En av grunnene var at det ble kjørt på en oversiktlig og stor vei i et utkantsområde. Hvis det er interessant, så var strekningen E6 fra Nordkjosbotn til Tromsø, et par år siden. Nettopp dette er noe av det jeg har prøvd å få frem, streetracing foregår, men det skjer ikke i 30-sonen utenfor Grünerløkka barneskole, det skjer på større/bedre veier. Dette rettferdiggjør på ingen måte kjøringen, viktig poeng.

 

Håper virkelig du tar den linja til UP når de stor med lappen din i hånda. Selv om jeg er noe enig med deg på akkurat det punktet. Allikevel har dette INGENTING med Topic å gjøre!

 

Snakker ikke om å kjøre så fort at jeg mister lappen. For de fleste biler er det et fenomen som heter misvisning på speedometeret. Skal nå ta et eksempel; bilen jeg for det meste kjører har en misvisning på ~5km/t ved 80 km/t på nåla. Derfor lar jeg nåla ligge rett i overkant av 90 km/t hvis jeg finner det forsvarlig.

 

Veldig mange som tror de er flinke til å kjøre bil ja. De som mener de er flinkest er merkelig nok de mellom 18-25år. Fartsgrensene er satt for du skal ha en viss mulighet til å reagere/handle innfor et visst gitt tidspunkt. Vet du for eksempel hvor mye lengre bremselengden din blir hvis du øker farten fra 80 til 100? Spiller vel liten rolle når du har en elg på 0,6tonn i fanget.. eller kanskje en unge... Uansett har dette fortsatt ikke noe med streetracing å gjøre.

 

Jeg klar over at bremselengden øker betraktelig. I tillegg kommer man ca. 5,5 meter lengre innenfor standard reaksjonstid.

 

Er det fare for elg senker jeg naturligvis farten noe og blir gjerne mer obs for eventuelle farer. Det samme gjelder når jeg kjører i byen. Hvis du ikke tror meg, så inviterer jeg deg gjerne til Trondheim en tur, så kan du få sitte på og gjøre observasjoner. Kan sikkert hente deg på Værnes dersom du skulle plutselig få lyst til dette. Selv betviler jeg på at du orker å ta deg det bryet, men hvis du besøker Trondheim, si ifra hvis du har lyst.

 

 

Mr.Perfekt er jeg vel neppe fordi jeg prøver å bruke hodet LITT. Hvor i all verden har du det fra at jeg luffer rundt i 60 i 90-sonen fordi jeg sier at Streetracing med pappas sierra i 200km/t blant folk er livsfarlig? Utrolig hvor mye folk sporer av... Hvis du ikke kan komme med mer fornuftige kommentarer enn det, så kan du spare deg. Kjører i Oslo daglig, og vet MEGET godt hvor irriterende det er når noen ikke følger trafikken.  "Det er ikke farten som dreper, det er fartsreduksjonen".... Akkurat ja...   :roll:  Lykke til i trafikken....

 

Det virket for meg som om du prøvde å fremstille deg selv som perfekt og meg som uvitende. Når alt kommer til alt tror jeg faktisk vi er enige i det meste.

 

Faktisk så er det fartsreduksjonen som dreper (så lenge man ikke kjører på noen). Tenker du litt på denne setninger vil du nok forså hva jeg mener. Det kan bli dagens gjettekonkurranse.

 

Som jeg også var nødt å forklare moderator, var det en skrivefeil i den siste linja. Hvis du ser litt nøye på grammatikken er det noe som ikke stemmer. Bytt ut KAN med BARE så blir det kanskje litt klarere. Beklager dette.  At jeg forteller minemeninger om drittunger bak rattet, som leker 2 Fast 2 Furious, har vel neppe noe med dårlig julestemning å gjøre....

 

Det forklarte noe. Tror likevel du rettet den mot meg.

 

Lang og smertefull død får du når du ligger i et bilvrak, med samtlige bein i overkroppen knust pga bilbeltet, punktert lunge, og leveren din sakte tømmer blodet ditt, mens mesteparten av andre vitale indre organer ligger som tunfisk i olje i kroppen din , kun fordi du skulle være kul og kjøre fort. Sikkert en HERLIG følelse....

 

Sikkert nok. Derfor håper jeg for all del at lovens lange arm får fatt i disse personene før de dreper seg selv eller andre.

 

Hyggelig at også du er med på å spre julestemning...

 

Ja, ikke sant?

Endret av hazhe
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du retter grammatikk-feilene mine, når du har flere feil selv. Måten du skriver på og angriper på, sier mer om deg enn om meningene dine. Selv om jeg sier at jeg er brannmann på Gardermoen, og vet hva som skjer når ting går galt, betyr vel ikke at jeg har sagt jeg er noe orakel innen bilkjøring. Igjen, hold deg til faktiske utsagn.

 

Jeg gidder ikke quote alt du sier, og svare på alt du sier nok en gang. Tydlig at du er hellig overbevist om at streetracing kun forekommer på E6 i nye biler. Vel, jeg har selv vært vitne til 2 biler etter hverandre i 130-140km/t i 40 og 50-sone.

Hvis du tror at nye biler i dag, har bremser som står i stil med toppfart, tar du feil. I allefall når temaet er streetracing. Selvfølgelig klarer du å bremse ned, men en standard Opel som skal bremse ned fra 220km/t, klarer neppe det like godt som en Porche. Og nei, grisekjøring/fortkjøring er ikke det samme som streetracing. Å kjøre i 180km/t alene på E6, har vel ingenting med streetracing å gjøre. Å kjøre om kapp på gate, i steden for bane er streetracing. Så da vet du det....

 

Selvfølgelig gidder jeg ikke å dra helt til Trondhjem for å sitte på med deg, for å se om du bremser ned når det er fare for elg.

 

Og til spørsmålet om hvilken sportbil jeg kjørte med. Det var en Dodge stealth, 4X, med Twin turbo ca 360-380hk. Omtrent samme bil som Mitsubishi 3000GT. 1995-mod med 3.0 V6.

Har også kjørt en CL500 og en Audi RS2, uten sammenligning forøvrig.

 

Men en ting er vi enig om, og det er at streetracing er unødvendig... ;)

Endret av JohnnyKnoxwille
Lenke til kommentar

Dette har utviklet seg til å bli en latterlig diskusjon. Dere har begge rett, men det virker som om ingen av dere er åpne nok til å forstå den andres tankegang.

 

PS: En 1995 dodge stealth r/t (bilde) med twinturbo 3liters v6 har originalt 320hk og firehjulsdrift. Det er nøyaktig samme bil som mitsubishi 3000gt.

Lenke til kommentar

Til dem som fortsatt ikke har innsett en del ting, det -ER- forskjell på en folk på veien som alt annet. Og om man kjører en bil som er bygd med fornuft, så sier det seg selv at den tåler høyere fart enn pappas familiebil.

 

Til deg (husker ikke hvem det var) som mente at de litt eldre gutta i gamet ikke er noe bedre, ta å tenk deg om - de har -MANGE- års erfaring med kjøring, de har gjort det før, og kommer til å gjøre det igjen. Se på Tommy (som eier TSracing) f.eks, tror du Audi "R4R" bare har stor motor og en idiot bak rattet? Neppe. De fleste bilene som er "kjente" i miljøet har ett vesentlig forbedret understell, MYE større bremser osv. Bilene bygges opp for å tåle påkjenningene. Og det er ett viktig poeng.

Nå sier jeg ingenting om de som er 18-20 år og nettopp fått lappen og sitter der med cosworthen sin eller hva enn de skulle finne på å kjøre. Det er en "liten" forskjell der.

 

Og jeg tror -IKKE- at f.eks Petter Solberg ville synes at E6 fra Oslo mot Østfold er en vei som ikke tåler 200+. Og det er ikke noe sted jeg vil si at er veldig utsatt for elg eller andre ubehagelige overraskelser.

 

Alt i alt kommer det bare an på hvordan man gjennomfører det.

 

Og det er mange fabrikk bygde biler som sliter MYE mer med å stoppe enn en del av disse "værsting" gatebilene. bl.a en del større amerikanske biler med store motorer, stor vekt og i mine øyne alt for små bremser.

 

 

Men jeg er så åpen at jeg lar folk få ha sitt eget syn på ting. Men synes det blir VELDIG feil å plassere be-4-you/ruudracing, TSracing, Dahlback osv i samme bås som 18-20åringer uten langt nær samme kjøre erfaring og kunnskap om hva de driver med. Alt i alt handler det om erfaring, og hva man har kontroll på. Er selv 19år (om 13 dager) og har vel kjørt mye for aldern egentlig, men vet godt hvor mine begrensninger ligger, og prøver IKKE å tøye dem. - Men vi (jeg og en del venner) spøker litt med at skal vi kjøre fort, skal vi iallefall kjøre fort nok til at vi ikke merker smellen om det skjer noe :p

 

Men men. Kjør pent, kom deg hjem i live og la oss andre leke med livet ^^

 

Magnus

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du retter grammatikk-feilene mine, når du har flere feil selv. Måten du skriver på og angriper på, sier mer om deg enn om meningene dine. Selv om jeg sier at jeg er brannmann på Gardermoen, og vet hva som skjer når ting går galt, betyr vel ikke at jeg har sagt jeg er noe orakel innen bilkjøring. Igjen, hold deg til faktiske utsagn.

 

Da kan du kanskje finne noen feil i det jeg skriver nå da. Kjekt at du bruker mine ordformuleringer mot meg også. Virkelig originalt!

 

Jeg gidder ikke quote alt du sier, og svare på alt du sier nok en gang. Tydlig at du er hellig overbevist om at streetracing kun forekommer på E6 i nye biler. Vel, jeg har selv vært vitne til 2 biler etter hverandre i 130-140km/t i 40 og 50-sone.

 

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Jeg har faktisk vært med på liknende selv. Har selv erfart at slik kjøring stort sett forekommer sent om natten.

 

Hvis du tror at nye biler i dag, har bremser som står i stil med toppfart, tar du feil. I allefall når temaet er streetracing. Selvfølgelig klarer du å bremse ned, men en standard Opel som skal bremse ned fra 220km/t, klarer neppe det like godt som en Porche.

 

Jeg ser poenget ditt, men siden du har laget deg en egen logisk barriære for hvor grensen mellom sportsbil/familiebil går, kan du fortelle meg hvorfor man ikke har små trommelbremser på alle familiebiler, og følgelig også KUN bremser av Brembokvalitet på sportsbiler.

 

Og nei, grisekjøring/fortkjøring er ikke det samme som streetracing. Å kjøre i 180km/t alene på E6, har vel ingenting med streetracing å gjøre. Å kjøre om kapp på gate, i steden for bane er streetracing. Så da vet du det....

 

Heh, så du vet altså alt om hva streetracing innebærer? Eksempelvis, to personer som setter veddemål om hvor lang tid de bruker fra A til B og ikke kjører samtidig, er det ikke streetracing da?

 

Når det gjelder den Dodge Stealthbilen du sier du har kjørt, fint om du oppgir faktiske tall, slik som Ezekiel har gjort.

 

:xmas:

Endret av hazhe
Lenke til kommentar
Da kan du kanskje finne noen feil i det jeg skriver nå da.

 

:laugh: Selvfølgelig bør jeg ikke finne noen feil i det du skriver nå, når du er klar over det, og går inn for å skrive rett. Saken er at det hender jeg skriver fort, og da blir ikke alltid alt 100% riktig, men fullt forståelig. Greit å rette på det hvis du ikke har noe bedre å bruke tiden din på, men når innleggene dine også bærer preg av gramatiske feil, så kan du jo tenke på deg selv først.... ;)

 

Kjekt at du bruker mine ordformuleringer mot meg også. Virkelig originalt!

 

Vel, hvis du kan finne en plass der DU har brukt den ordformuleringen som du så fint sier det, en plass, er du hjertlig velkommen til det. ;)

 

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Jeg har faktisk vært med på liknende selv. Har selv erfart at slik kjøring stort sett forekommer sent om natten.

 

Javel, da lurer jeg på hvorfor du skriver nettopp dette i ditt tidligere innlegg:

 

Nettopp dette er noe av det jeg har prøvd å få frem, streetracing foregår, men det skjer ikke i 30-sonen utenfor Grünerløkka barneskole, det skjer på større/bedre veier

 

 

Jeg ser poenget ditt, men siden du har laget deg en egen logisk barriære for hvor grensen mellom sportsbil/familiebil går, kan du fortelle meg hvorfor man ikke har små trommelbremser på alle familiebiler, og følgelig også KUN bremser av Brembokvalitet på sportsbiler.

 

Fordi det er ikke meningen at man skal kjøre villmann med en familiebil, slik som standard Volvo og lignende... Og selvfølgelig er det en logisk forskjell mellom sportsbil og familiebil, det er derfor en bil lagd for SPORT heter sportsbil, og en bil for å kjøre ungene til barnehagen heter familiebil. Selvfølgelig KAN en familiebil gå i 200km/t +.. Den er nødvendigvis ikke bygd for dette for det, slik som mange åpenbart tror....

 

Heh, så du vet altså alt om hva streetracing innebærer? Eksempelvis, to personer som setter veddemål om hvor lang tid de bruker fra A til B og ikke kjører samtidig, er det ikke streetracing da?

 

Vel, hvis du leser igjennom dine egne innlegg over, så er det tydligvis ikke den forestillingen du har om streetracing.... Og ja, det kan selvfølgelig også være streetracing, men å ligge 30km/t over fartsgrensen er ikke det... ;)

 

Når det gjelder den Dodge Stealthbilen  du sier du har kjørt, fint om du oppgir faktiske tall, slik som Ezekiel har gjort.

 

Faktiske tall på en ORGINAL Stealth... vesentlig forskjell. Siden du tydligvis tror du vet så mye om streetracing, bør du vel kanskje sette deg ned å lære deg litt om trimming først.... (chipping forekommer faktisk, ikke bare om natten) ;)

 

Og ja, jeg er enig at vi kan gi oss... er desverre en født kverrulant...

 

:xmas:

Endret av JohnnyKnoxwille
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk det er et større problem at folk kjører seg i hjel ved å sikte på andre biler. Som oftest lastebiler, front mot front. Det siste sjåførene i lastebilene ser er føreren av personbilen som vinker "byebye" til dem, og BANG!

 

Hvis ungdommene får tilbud om å kjøre fort på bane, tror jeg nok de fleste vil gjøre det der istedenfor på gaten. Folk flest er inteligente, men desverre er ikke alle det.

 

Men ABSOLUTT ALLE har råkjørt en eller annen gang. Noen av de som "skal bare prøve en gang" går det galt med. En trenger ikke være kronisk råkjører for å være med i en ulykke.

 

Samme med fartsbøter. FOR NOE TULL! Målet er å ta råkjørerne, men 99,9% av de som blir stoppet er den vanlige mann i gata. Det er ikke uten grunn at når UP finner et lurt sted å stå for å bøtlegge folk, benytter de stedet igjen og igjen og igjen og igjen. Fordi de statistisk sett "tar" mange "råkjørere" og gjør gatene tryggere.

 

Hvis hensikten er å trygge gatene, hadde det ikke heller vært bedre om de hadde partruljert gatene? Parkert bilene rundt omkring, sånn at de er synlige. Alle kjører jo pent når de ser en politibil. Og hvilken hensikt har sivile politibiler? Jo, lure mannen i gata til et lovbrudd. Kjenner flere som er provosert til for fort kjøring av sivil politi, og miste førerkortet.

 

Politiet har mer enn nok andre ting å ta seg av enn å løpe rundt å lete etter "lovbrytere" på veiene.

Lenke til kommentar

jeg mener seriøst at du tar fullstendig feil når du kaller streetracerene noen tullinger. Du er den typen som snakker som du tror du vet noe som helst.

 

Du og Valgerd Haugland, sammen to og to. Du sier at streetracing er utrolig tragisk. Haugland sier bigbrother er drittsekk tv uten å ha følgt med på det.

 

Hater folk som tror de vet hva de snakker om, har du interesse for bil er du mektig irritert at de alltid jobber mot deg og "sporten".

Hvor skal vestlendingene kjøre for å få bort "kicket"? til østlandet og rudskogen? Hva tror du som har så utrolig peiling på dette?

 

Folk som interesserer seg for bilkjøring, vil ha bane. Er det ikke bane så blir det råkjøring på veiene. Samme hvor mange som dør, er det i bunn politikerne sin feil.

 

Du liker sikkert data, så kan du sitte på en gammel råtten stol å bare skrive dritt om ting DU tror du vet noe som helst om.

 

For DU som synes illegal street racing er tragisk. PUL DEG SELV ******* egoist!

Lenke til kommentar
Folk som interesserer seg for bilkjøring, vil ha bane. Er det ikke bane så blir det råkjøring på veiene. Samme hvor mange som dør, er det i bunn politikerne sin feil.

Ja, dumme, dumme politikerne. Av og til kan de være så helt utrolig prompedumme, altså.

 

Hrm.. har det slått deg at de kanskje vil prioritere utbedring og utbygging av veinettet fremfor å bygge baner til grinegutter som deg selv? Vil du ha bane, så bygg den selv. Har du ikke penger, synd for deg.

 

PUL DEG SELV ******* egoist!

 

voksne var vi, ja.. og ordet egoist er du nok ikke den rette personen til å ymte frempå med.

Lenke til kommentar

Det er kanskje en litt for enkel løsning å be han bygge en bane selv? Dessuten er det to forskjellige budsjett det kan tas penger fra, selv om alt kommer fra samme sted.

 

Hvor mange racing baner har vi i norge da? Og hvor mange av disse ligger på østlandet?

 

Og forøvrig koster det ca kr.100 000,- pr meter motorvei som lages her til lands. Det ville ikke vært mange meterne som de kunne avse for å få en racerbane.

Lenke til kommentar

Det er kanskje en litt for enkel løsning å be han bygge en bane selv? Dessuten er det to forskjellige budsjett det kan tas penger fra, selv om alt kommer fra samme sted.

 

Hvor mange racing baner har vi i norge da? Og hvor mange av disse ligger på østlandet?

 

Og forøvrig koster det ca kr.100 000,- pr meter motorvei som lages her til lands. Det ville ikke vært mange meterne som de kunne avse for å få en racerbane.

Lenke til kommentar
Og forøvrig koster det ca kr.100 000,- pr meter motorvei som lages her til lands. Det ville ikke vært mange meterne som de kunne avse for å få en racerbane.

Nei, det ville det nok ikke, men personlig ser jeg heller at den allment brukte veibanen heller blir forbedret, enn at det sløses vekk penger på en liten gruppe råkjørere.

 

Hvis det bare er et par millioner om å gjøre, ta opp lån, kjøp et par mål finfint terreng, og asfaltér der. Krev entusiaster/grisekjørere for medlemsavgift og ta femtilappen per runde, og vips, så er lånet nedbetalt på 0,svisj. Å sutre om at politikerne er dumme, kommer ikke til å resultere i noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

trodde denne tråden var død snart jeg men :p

 

Må si meg litt enig i det som sto litt over her, at folk snakker om ting dem ikke har peiling på. Jeg har vært en del i "miljøet" og sett, og vært med på mye av det som omtales her, og tro meg, det er IKKE sånn som folk uten ifra skal ha det til.

Greit, det går fort innimellom, det er nok og en del uforsvarlig kjøring, MEN mange av dem som driver med dette har kjørt MYE bil, har biler hvor det er GODT samsvar mellom bremser om motor osv. Og av en eller annen merkelig grunn, så er det ikke de som kjører mye bil, og driver mye med det som her omtales som "villmannskjøring" som kræsjer eller dør i trafikken. - Og du lærer ikke å håndtere krisesituasjoner av å kjøre en bil rett frem.

 

Dette er ett tema som kan diskuteres i det uendelig, fordi folk har forskjellig oppfattning av ting, forskjellig mening om ting, forskjellig holdning osv osv, så det er ganske nytteløst, men FØR man sier noe, bør man iallefall vite hva som snakker om. (Hinter også litt til trådstarter som drar frem Be-4-you, uten tydeligvis å vite helt hva han snakker om)

 

De av dere som enda ikke har innsett det, det FINNES folk som har kontroll over 6-7-800hk i en bil, og bilene er ikke bare trimmet, de er tilpasset med understell, bremser, dekk og kort sagt det meste for å fungere ordentlig. LITT basic info er greit å ha før man kaster ut beskyldninger.

 

Selv har jeg iallefall ikke tenkt å legge om mine kjørevaner, så jeg antar jeg er ett samvittighetsløst, ond svin jeg da, når jeg uten problem ligger i 140-150 innover på E6 (4felt) mot Oslo.. Det er en vei som peent tåler det, og jeg vil si det er uproblematisk. - Og at Solberg ville mene 200 der er helt vilt tviler jeg på, i såfall ville han sagt det for å holde seg inne med loven :D

 

Men, hver sin lyst, og jeg får vel gå å ****** meg selv i ræva og fortsette med "grisekjøringa" mi :cool:

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...