Gå til innhold

Barnløse menn


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du barn selv?

 

Både barn og barnebarn. Og om et tiår kanskje oldebarn.

 

Det er nå ganske tullete å tru at kvinner velger kven dei vil ha barn med meir enn menn. Slik er det ikkje. Det kan like godt være mannen som velger det og kvinnen som seie ja eller nei. Å tenke slik som dykk her er vel heller fjernt i fra korleis det er.

 

Vel, hvis det både er mannen og kvinnen som velger, hva er problemet?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Øygard ja. Han undskyldte sine tekstmeldinger med at det var «normal» dialektbruk. Kanskje litt flåsete av meg :)

Det var det første jeg tenkte på når jeg hørte ordet vågå:)

Lenke til kommentar

Å kalle ein person ein tufs der eg kjem fra, er vanlig å sei til folk når ein er oppgitt og tenker at dei ikkje vil ta det seriøst. Så det var ikkje ment som eit personangrep.

Der jeg kommer fra så er det vanlig å si "byting". Jævla byting sier de her.... En byting er en som har ekstreme meninger om kvinner, og som slår barna sine, og som stadig vekk er i trøbbel med politiet. På politi-språket, så er det "gammel kjenning" osv. Men på landsbygda så er det altså byting. Jævla byting er en som viser at han er byting på internett.

 

 

Det beviser forøvrig ingen ting.

Legg merke til at det står følgende nederst:

 

"So how important were kids in man’s move toward monogamy? It’s a fascinating fight, but ultimately whether or not monogamy is natural is less relevant than whether it’s desirable. When considering behavior, naturalness is not the most important issue. There’s nothing natural about reading, using toilet paper or skydiving, but they have their advantages. Monogamy, in humans, seems to be both an acquired taste and a learned skill. The question remains whether it’s worth the cost of learning it.

 

Read more: 2 Studies Offer Different Theories on How Monogamy Developed | TIME.com http://healthland.time.com/2013/07/30/the-reason-for-monogamy-researchers-disagree/#ixzz2kXYN4QUc"

Det er egentlig ganske åpenbart hvorfor vi har monogami. Det er tillært. Og det er foretrukket av de fleste av de som har oppvokst i vår kultur og tenkesett.

 

Men du kommer ikke unna det faktum at vi har polygami i verden også.

Begge deler er helt naturlig.

 

Det er mange som hevdar at monogami er det einaste som fører til at folk på lang sikt greier å føre videre sitt genetiske materiale.

Det er bare tøv. Det kan jeg love deg. Det som fører til at folk på lang sikt klarer å føre vidre sitt genetiske materiale er utelukkende sexuell reproduksjon. Eneste som ikke fører til noe på lang sikt er om man steriliserer, eller bruker prevensjon. Der det er hull, der er det håp, som de sier her jeg bor... (Ganske annerledes enn den beryktede Forføreren fra Vågå som i sin tid uttrykte:

"Smått uten dått er godt".

 

 

Mennesker er vesen som har litt forstand, og det er sikkert spesielt menn som har vokst opp med aleinemødre som ikkje ønsker barn. Fordi dei veit korleis det vil være.

Du antar og du antar... :)

 

Viste du at Breivik vokste opp i eit slikt forhold og at psykologane meinte det at hans manglande tilhørigheit førte han til å synes den norske tilhørigheten var så viktig at han ville gjøre alt han kunne for å sikre den?

Det er nok ikke derfor han valgte å gjøre det grusomme han gjorde... Jeg er rimelig sikker på at det er vrangforestillinger kombinert med narsissistisk personlighet som er grunnlaget for at det gikk så galt som det gikk. Vrangforestillingene hans ble sannsynligvis formet her på Internett, og han var en lett påvirkelig sjel. Og når man har total mangel på empatiske følelser slik det er normalt for mennesker å ha, så gikk det som det gikk. Og det er sørgelig. Hvordan kom du egentlig på å bruke Breivik i en diskusjon om monogami?

 

Det er nesten kun i enkelte stammer i Afrika og Asia som har hatt det slik du tenker. Og vi ser kor høgt utvikla dei har blitt. Alle suksessrike folkeslag har vert monogame og siviliserte. Kvifor trur du muslimane er slik som dei er? Dei har jo ofte fleir koner.

Det jeg sier er at det er tillært. Jeg tror du ved å se på Afrika vil se det opprinnelige. Du kaller dem mindre utviklet på grunn av at de ikke har blitt påvirket av de samme filosofene som oss. Ikke har den samme religionen osv... Grunnen til at du ser på dem som mindre utviklet, er at de er annerledes enn deg selv, og tenker annerledes. Men du kommer ikke bort i fra at polygami i fra naturens side, er like "naturlig" som monogami... Dette selv om monogami har flere positive sider enn polygami...

 

Dei gjorde det sikkert, men så overlevde og deira avkom av andre grunner, for da. Så vart dei sikkert henretta av ein anna konge seinare. Det var også eit stort overtall kvinner i deira sivilisasjonar.

"Dei vart sikkert".... Eneste jeg ser her er gjetteleken. Her antar du ting du ikke har noen som helst dekning for. Å si at Kongene beskrevet i GT, "sikkert ble henretta av ein anna konge seinare" mener jeg er tufsete da jeg opplever litt oppgitthet og slapphet i kroppen... Ja, noen ble kanskje det, men ikke på grunn av polygami.

Ikke på grunn av at de hadde mange kjærester/elskerinner...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tror du de er så hårsåre?

 

Eller for å si det slik de ville sagt det i Vågå:

 

Tror du ikke jeg har gått rundt å lengtet etter ei blaut mus i hele dag?

 

(Som da betyr: Tror du vi er så hårsåre?)

Slik språket blir oversatt skulle man tro at alt øygård skrev i tekst meldingene betydde noe helt annet

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hvite kvinner elsker asiatere. Hvite men har ikke en sjanse.

 

Norske kvinner liker jo ikke norske menn. Når jeg går ut ser jeg norske kvinner date svarte, asiatere og pakistanere. Bare gjør som resten av nordmenn og gift deg med en asiatisk eller russisk dame.

 

http://www.chinasmack.com/2012/features/european-chinese-couples-chris-and-fufu.html

Hvorfor lyver du? Hvorfor snakker du om det du ikke vet noen ting om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...