Gå til innhold

Hvordan ser du på FrP? som et rasistisk/Islamfiendtelig parti eller et parti som skjmper imot islamisering?


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke positiv til FRP i det hele tatt. Tybring Gjedde slenger jo ut påstander om innvandring som ikke er sant, synes han er tåpelig og det irriterer meg når politiker kommer med påstander de selv må vite at ikke er sanne.

 

Jeg mener likevel at Brevik ikke har noe i denne diskusjonen å gjøre, det at han var medlem i FRP sier forsatt lite om partiet og det er like usaklig å dømme FRP på grunnlag av hva han gjorde som det er å dømme alle innvandrere på grunnlag av hva noen gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var Breivik både selverklært Kings templar og 4grad frimurer vil si det er langt mer skummelt en at han dypa sine fingre i et parti som FRP..Men ingen tør prate om det..

 

Ang FRP så er de en brikke i et politisk spill i Norge, det ikke noe ekte demokrati her i landet så hva de kan utrette er minimalt..

 

Muslimer sin kultur er lite egnet i et land som Norge man trenger ikke FRP som parti for å skjønne det, er bevist gang på gang at såkalte moderate muslimer også har et ekstremist syn på en del ting som er uforenlig med det Norske samfunn.

 

Fint eks er dette

http://www.samharris.org/blog/item/islam-or-islamophobia2

Bet meg merke i den siste der (Videoen). Alle der er for (reiste hånda i været for )dødsstraff, i form av steining..

 

Sier jo sitt om moderate muslimer også det da... Men FrPere er ikke noe bedre. De har en poltikk som minner meg om islam. =P Skulle ønske at FrP virkelig var et liberalistisk parti, eller et sosialliberalistisk parti, laaangt til høyre for Høyre! :)

Lenke til kommentar

 

Eventuelt barnehageungen som får juling av de andre barna for å si meningen sin?

 

Sånne innlegg som det der provoserer meg. Du får til å høres ut som det å være innvandringskritisk er det samme som å ha mangel på empati for andre mennesker, være rasist og ikke klare å skille individer fra massen.

 

Personlig stemmer jeg ikke FrP, men de er det eneste partiet i Norge som tørr å ta denne debatten.

 

Jeg har også mange innvandrervenner, og har jobbet frivillig ved ta imot studenter fra andre land til Norge og hjulpet dem med å ha det bra i Norge mens de er her. Jeg har venner fra vanvittig mange land, og bor selv nå i utlandet mye pga. de opplevelsene jeg har hatt med dette og synes det er interessant å bli kjent med andre kulturer. Likevel er jeg imot for mye innvandring til Norge, fordi det hverken er økonomisk bra for landet vårt, og fordi den "multikulturelle drømmen" er bedre i teori enn praksis. Norge som land kan ødelegge seg selv ved å ikke ta dette seriøst nå så fort som mulig.

 

Å være kritisk til innvandring, andre kulturer og tenke på sitt eget lands framtid er ikke det samme som være "ekstemist" eller rasist. I så fall, så er jeg visst begge deler.

Det er forskjell ifra å være innvandringskritisk, og til å uttale seg på de måter som ovennevnte politikere gjør ;) Det er nettopp det jeg skrev og refererte til, på 10 forskjellige måter.

 

At du ikke fatter det, det skjønner jeg virkelig ikke. Vil du kverulere ?

 

Og uansett hvordan du prøver å sette deg imot det jeg skriver, så lyktes du ikke.

I bunn og grunn så er dette:

 

“Raseblanding er ikke av det gode rent fysisk” – Anders Lange.

 

“Bare et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni” – Carl I. Hagen.

 

"Adoptivbarn med brun hud bør steriliseres" - Vidar Kleppe (lenge før han forlot FRP, og uten å bli irettesatt av sine partivenner).

 

"Forskjellige raser, religioner og kulturer må ikke blandes hvis vi skal ha et harmonisk samfunn i Norge" - Per Sandberg.

 

”Flerkultur river landet vårt i filler» - Christian Tybring-Gjedde.

“Det foregår en snikislamisering av det norske samfunnet” – Siv Jensen.

 

 

Faktisk EKSTREMT og RASISTISK. Ikke prøv å "sugarcoate" det, når det ikke kan bli tydeligere enn det som nettopp sies.

 

Selvfølgelig skal man tenke på landets økonomi, og at det finnes grenser på hvor mange innvandrere ett land klarer å ta imot, men det er ikke det som er temaet her. Det er hvorvidt FrP er ett rasistisk parti/ eller om de kjemper for snikislamisering.

 

Og hva er per definisjon innvandringskritisk i dine øyne? eller FrP's øyne? Er det kritisisme på grunnlag av landets økonomi, eller er det kritisisme på grunnlag av religion? Du skjønner DER, DER har vi forskjellen.

 

Og det er DET jeg utdypte. Ikke les "mellom" linjene, når det ikke finnes noe der å lese.

 

Og ja, kidd'en i barnehagen, a.k.a SNØRRUNGEN , er akkurat slik jeg vil beskrive partiet slik de fremstiller og uttaler seg selv ! ;) det er det hyggeligste det går ann å kalle dem, når de bevisst gang på gang driter på leggen og kommer med ufattelige idiotiske bemerkninger basert på naivitet og arroganse.

 

 

 

Endret av Lady_A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell ifra å være innvandringskritisk, og til å uttale seg på de måter som ovennevnte politikere gjør ;) Det er nettopp det jeg skrev og refererte til, på 10 forskjellige måter.

 

*Korta ned*

 

Anders Lange = vært død i snart 40 år.

 

Vidar Kleppe = vært ute av FrP i over 12 år.

 

Det er disse to uttalesene som er de mest oppsynsvekkende, er det ikke? Å bruke Anders Lange-uttaleser mot nåværende FrP er som å bruke Vidkun Quisling mot nåværende Senterpartiet. Begge ting er idiotisk.

 

Å kjempe mot rasisme er greit, men det må også være rom for religionskritikk. Å kritisere islam er ikke det samme som å være rasistisk. Å ikke ønske for mye islam i Norge er heller ikke rasistisk.

 

Det er helt legitimt å stille spørsmålstegn til islam og Norge. Det er faktisk veldig store forskjeller på nåværende norsk kultur og hva mange muslimer tror på og praksiserer i mange steder i verden. At dette også skaper mye bråk når muslimer blir mange i samme område i vesten har vist seg mange steder. Vi har ser det i England, vi ser det i Sverige og vi kan se antydninger til det i Norge og Danmark.

 

Det er faktisk ikke så idiotisk som det høres ut som. Det handler heller ikke om at en kultur er "bedre" enn noen annen, men det handler om å unngå bråk og uønskede endringer (fra FrP'eres synspunkt).

 

Jeg personlig synes kanskje FrP overdriver dette med islam en del, og for min del er innvandring fra andre ikke-vestlige land mye av det samme. Det går mye på om de er evnet til å tilpasse seg det norske samfunnet eller ikke. Mange muslimer ønsker ikke integreres mer enn nødvendig i Norge, og vil gjerne fortsette som i hjemlandet sitt, bare under andre forhold.

 

Innvandringskritisk er mitt hode et kritisk forhold til innvandring inn i Norge. For meg personlig har det ikke så alt for mye med religion å gjøre, selv om jeg skjønner FrPs uttaleser til en viss grad. For min del har det ofte mer med geografisk opprinnelse å gjøre, altså hvilke nasjonaliteter Norge har god og dårlig erfaring med når det gjelder innvandring til landet. Da tenker jeg på hvilke nasjonaliteter som er flinke til å integrere seg i Norge og ikke er overrepresentert på statistikkene over kriminalitet. Det er flere muslimske land som har gode tall der og skaper lite problemer i Norge.

 

Jeg kan forstå at det høres kynisk og kanskje rasistisk ut, men Norge må være kritiske, mer kritiske enn de har vært. Både når det gjelder kostnader og når det gjelder kriminalitet. I gjennomsnitt koster en innvandrer fra Somalia staten 9 millioner kroner gjennom livet, mens en fra Sri Lanka koster 1 million. Dette er altså kostnader trukket fra det de betaler i skatt etter de "er ferdig integrert".

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner

 

Selve ordet "snikislamisering" har jo nesten blitt litt komisk ettersom det har blitt trukket frem så mange ganger. Jeg er nok ikke like paranoid som Siv Jensen på det området, men jeg forstår skepsisen og jeg støtter det at de tør å prate om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Anders Lange = vært død i snart 40 år.

 

Vidar Kleppe = vært ute av FrP i over 12 år.

 

Det er disse to uttalesene som er de mest oppsynsvekkende, er det ikke? Å bruke Anders Lange-uttaleser mot nåværende FrP er som å bruke Vidkun Quisling mot nåværende Senterpartiet. Begge ting er idiotisk.

 

Å kjempe mot rasisme er greit, men det må også være rom for religionskritikk. Å kritisere islam er ikke det samme som å være rasistisk. Å ikke ønske for mye islam i Norge er heller ikke rasistisk.

 

Det er helt legitimt å stille spørsmålstegn til islam og Norge. Det er faktisk veldig store forskjeller på nåværende norsk kultur og hva mange muslimer tror på og praksiserer i mange steder i verden. At dette også skaper mye bråk når muslimer blir mange i samme område i vesten har vist seg mange steder. Vi har ser det i England, vi ser det i Sverige og vi kan se antydninger til det i Norge og Danmark.

 

Det er faktisk ikke så idiotisk som det høres ut som. Det handler heller ikke om at en kultur er "bedre" enn noen annen, men det handler om å unngå bråk og uønskede endringer (fra FrP'eres synspunkt).

 

Jeg personlig synes kanskje FrP overdriver dette med islam en del, og for min del er innvandring fra andre ikke-vestlige land mye av det samme. Det går mye på om de er evnet til å tilpasse seg det norske samfunnet eller ikke. Mange muslimer ønsker ikke integreres mer enn nødvendig i Norge, og vil gjerne fortsette som i hjemlandet sitt, bare under andre forhold.

 

Innvandringskritisk er mitt hode et kritisk forhold til innvandring inn i Norge. For meg personlig har det ikke så alt for mye med religion å gjøre, selv om jeg skjønner FrPs uttaleser til en viss grad. For min del har det ofte mer med geografisk opprinnelse å gjøre, altså hvilke nasjonaliteter Norge har god og dårlig erfaring med når det gjelder innvandring til landet. Da tenker jeg på hvilke nasjonaliteter som er flinke til å integrere seg i Norge og ikke er overrepresentert på statistikkene over kriminalitet. Det er flere muslimske land som har gode tall der og skaper lite problemer i Norge.

 

Jeg kan forstå at det høres kynisk og kanskje rasistisk ut, men Norge må være kritiske, mer kritiske enn de har vært. Både når det gjelder kostnader og når det gjelder kriminalitet. I gjennomsnitt koster en innvandrer fra Somalia staten 9 millioner kroner gjennom livet, mens en fra Sri Lanka koster 1 million. Dette er altså kostnader trukket fra det de betaler i skatt etter de "er ferdig integrert".

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/09/07/hver-somalier-koster-staten-9-millioner-kroner

 

Selve ordet "snikislamisering" har jo nesten blitt litt komisk ettersom det har blitt trukket frem så mange ganger. Jeg er nok ikke like paranoid som Siv Jensen på det området, men jeg forstår skepsisen og jeg støtter det at de tør å prate om det.

 

Artikkelen du linker til har jo flere gode poenger og illustrerer poenget ganske godt. Det er åpenbart veldig store utgifter knyttet til deler av innvandringen.

 

Alt i alt har Finansavisen beregnet at somalierne som allerede har kommet til Norge, vil gi opphav til nettoutgifter for staten fram til 2100, på 215 milliarder kroner.

 

 

Når man da ser at en del av de som blir intervjuet nekter å forholde seg til dette fordi vi uansett har "forpliktelser" og at vi "ikke kan sette prislapper på mennesker" så er det ikke så rart at en del mennesker nærmest blir jaget i armene på Frp. Dette er åpenbart enorme utgifter, og innvandringspolitikken kan komme til å få store konsekvenser for bla. velferdspolitikken fremover. Når dette, for mange, blir ett ikketema er det klart at de som faktisk tar dette på alvor sanker støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Artikkelen du linker til har jo flere gode poenger og illustrerer poenget ganske godt. Det er åpenbart veldig store utgifter knyttet til deler av innvandringen.

 

Når man da ser at en del av de som blir intervjuet nekter å forholde seg til dette fordi vi uansett har "forpliktelser" og at vi "ikke kan sette prislapper på mennesker" så er det ikke så rart at en del mennesker nærmest blir jaget i armene på Frp. Dette er åpenbart enorme utgifter, og innvandringspolitikken kan komme til å få store konsekvenser for bla. velferdspolitikken fremover. Når dette, for mange, blir ett ikketema er det klart at de som faktisk tar dette på alvor sanker støtte.

 

Jepp. Spørsmålet er hvor lenge dette skal holde på til folk faktisk forstår alvoret av situasjonen og skjønner at dette ikke funker i lengden. SV er toppen av naivitet. De er jo selve forkjemperen for å velfordsgoder som vi har nå, men samtidig har en helt vanvittig naiv innvandringspolitikk. De beskylder FrP for uforsvarlighet når det gjelder pengebruk og budsjetter, men dette tenker de ikke på i det hele tatt.

 

215 milliarder er vanvittig mye penger, og det er bare somaliere alene. Som du sier "kan ikke sette prislapper på mennesker", vel.. man kan vel i grunn det. Vi kan ikke unngå diskusjonen i alle fall. Etter hvert vil velferdssystemet falle sammen om man ikke tar tak, og det vil ikke bare gå utover etniske nordmenn, men også våre nye landsmenn.

 

Får håpe varsellampene begynner å blinke for de andre partiene etter hvert også. FrP er de eneste som tør å ta debatten.

Lenke til kommentar

 

Dette er en artikkel fra en humorside. Det er satire.

dette var teit :p

jeg har jo ikke bodd så lenge i norge da så da skaper det litt uforståeligheter for meg

 

Ikke sprekk bobla hans nå :p

 

Det kan godt hende, jeg ser ikke helt hva det hadde med innlegget mitt å gjøre?

du har brukt en del begreper som "Frp suksses" derfor lurte jeg

Endret av sola2000
Lenke til kommentar

 

Kan du utdype denne påstanden? Hva er det konkret som minner deg om islam?

det som han mener er at dette kanskje likner på den islamske radikaliseringen-tror jeg

Jeg har levd en del periode i norge så jeg tror nok at de fleste nordmenn er enige med meg i at FrP er et grei parti så lenge de slutter med å bruke begreper som snikislamiserting og rasistiske menninger kanskje osv-tror jeg

Lenke til kommentar

det som han mener er at dette kanskje likner på den islamske radikaliseringen-tror jeg

Jeg har levd en del periode i norge så jeg tror nok at de fleste nordmenn er enige med meg i at FrP er et grei parti så lenge de slutter med å bruke begreper som snikislamiserting og rasistiske menninger kanskje osv-tror jeg

 

Er nok ikke bare innvandring FrP skiller seg fra resten på. De er norsk politikks store hakkekylling i mange saker, og mener en del ting som er helt annerledes enn resten av partiene på Stortinget.

 

En ting jeg føler meg rimelig sikker på er at FrP sin oppslutning vil bli større med årene som kommer, hvis de er det eneste store partiet som er kritisk til masseinnvandring til Norge.

Lenke til kommentar

 

Er nok ikke bare innvandring FrP skiller seg fra resten på. De er norsk politikks store hakkekylling i mange saker, og mener en del ting som er helt annerledes enn resten av partiene på Stortinget.

 

En ting jeg føler meg rimelig sikker på er at FrP sin oppslutning vil bli større med årene som kommer, hvis de er det eneste store partiet som er kritisk til masseinnvandring til Norge.

bare at de viser respekt for islam og utledninger har jeg ingen ting imot dem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du utdype denne påstanden? Hva er det konkret som minner deg om islam?

FrP vil ha dødsstraff for de mest alvorlige forbrytelsene. Akkurat som islam.

De vil forby enkelte klesplagg (f.eks. burka, nikab etc.) i det offentlige rom. Islam har også regler på hvordan en skal kle seg... Og mye mer av det vi ser i Islam av negative ting også. Enkle primitive løsninger for å løse problemene...

Lenke til kommentar

FRP er jo et omstridt parti fordi de tørr å si ting andre tenker, men ikke sier offentlig. Noen av uttalesene listet opp over her er over kanten, men langt i fra alle.

Heldigvis er det bare 16,3% av norges befolkning som tenker det FrP sier.

 

---

 

Jeg ser på FrP som et svært rasistisk parti som kjøper stemmer ved bruk av skremselspropaganda. Rein og skjær ondskap på bekostning av veldig mange uskyldige mennesker.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

FrP vil ha dødsstraff for de mest alvorlige forbrytelsene. Akkurat som islam.

De vil forby enkelte klesplagg (f.eks. burka, nikab etc.) i det offentlige rom. Islam har også regler på hvordan en skal kle seg... Og mye mer av det vi ser i Islam av negative ting også. Enkle primitive løsninger for å løse problemene...

å sammenligne FrP ( parti) med Islam(religion) er like latterlig når en del muslimer sammenligner Jødedom( pga. Israel) med nazisme.

Lenke til kommentar

Heldigvis er det bare 16,3% av norges befolkning som tenker det FrP sier.

 

---

 

Jeg ser på FrP som et svært rasistisk parti som kjøper stemmer ved bruk av skremselspropaganda. Rein og skjær ondskap på bekostning av veldig mange uskyldige mennesker.

 

Det er nok mer enn 16,3 % av Norges befolkning som er enig i FrP sin innvandringspolitikk, men som ikke stemmer på dem av andre grunner.

 

Du kan gjerne se på det som skremselspropaganda. Du kan også lukke øyna og unngå å se på utviklingen.

Lenke til kommentar

FrP vil ha dødsstraff for de mest alvorlige forbrytelsene. Akkurat som islam.

De vil forby enkelte klesplagg (f.eks. burka, nikab etc.) i det offentlige rom. Islam har også regler på hvordan en skal kle seg... Og mye mer av det vi ser i Islam av negative ting også. Enkle primitive løsninger for å løse problemene...

 

Jeg klarer ikke å finne noen henvisning til dødsstraff i partiets politiske program, og heller ikke at burka, nikab, osv. skal forbys (kun at det ikke skal være lov i grunnskolen).

 

Kan du være litt mer konkret om hvor du har alt dette fra?

 

 

Det jeg ikke liker med Islam, det har FrP i sitt partipolitiske program.

 

Da kan du kanskje vise hvor dette står i programmet deres?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å finne noen henvisning til dødsstraff i partiets politiske program, og heller ikke at burka, nikab, osv. skal forbys (kun at det ikke skal være lov i grunnskolen).

 

Kan du være litt mer konkret om hvor du har alt dette fra?

Vel. Skal innrømme at det er lenge siden jeg leste programmet deres, men det jeg skrev skrev jeg vel ut i fra nyheter jeg har hørt om det...

 

Søkte litt på google etter nyheter nå, for å se hvor jeg hadde fått det fra, men innser nå at det var mange FrP-politikere som ønsker det. En nyhet sier at halvparten av FrPere er for dødsstraff. Men jeg ser vel også at partiet selv er i mot, så jeg beklager. :)

 

 

Da kan du kanskje vise hvor dette står i programmet deres?

Om jeg hadde kunnet ;) ... Jeg trodde det stod der siden så mange FrP-ere har formidlet denne politikken. Så passet det i grunn med profilen til FrP også: et parti med raske og enkle kontroversielle løsninger. :):p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...