Gå til innhold

Sniktitt: LG/Google Nexus 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde modellen som selges i Norge hatt 32GB, syns jeg veil. pris hadde vært grei.

 

I følge en annen tråd hadde LG Norge svart at de skulle se hvor godt 16GB-modellen selger før de vurderer 32GB-modellen.

 

Ellers enig med Herr Kvalheim at Android på Nexus har vært litt "mørk" tidligere. KitKat ser "friskere" ut og har mange små forbedringer og noen nye funksjoner som trigger min interesse for Nexus 5. Avventer litt og skal lese flere tester før jeg bestemmer meg.

 

Du skal ikke se bort i fra at det er grunnet LGs egen toppmoddel at prisen er såpass høy. G2 sin fordel over denne her (med unntak av det som generelt sett virker som bedre skjerm ifølge de fleste kilder) er jo nettopp at den bare selges med 32gb minne i Norge. G2 koster også minimalt mer enn Nexus 5 og kommer også med bedre kamera. Inntil Google lanserer Play store i Norge så er det opp til LG å prise den ettersom det passer LGs interesser best.

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg har med Android er at det minner meg om OSet på min gamle Nokia N95 :p

 

Og det gjør det fortsatt i KitKat ser det ut som.

Man må jo ikke gå for standar temaet heller da, har jo nærmest ubegrensede muligheter når det kommer til utseendemessige tilpassinger i Android, så er fantasien til den som bruker telefonen som avgjør hvordan ting ser ut. :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis man bestiller fra den britiske Play-store, støtter den norsk 4G?

Jepp Hulk! Det skal fungere, siden det er en såkalt internasjonal versjon. Jeg får ikke sjekket det akkurat nå, men du kan klikke deg inn på den britiske siden, og sjekke i spesifikkasjonene om LTE-bånd 3 og 7 er der. Om det er modellnummer D821 er du også ganske trygg!

 

Det at den selges for 3495,- ut dagen, er i grunn ganske fristende. Ville dog hatt en hvit en med 32GB da... Mulig at bruktmarkedet (eller far) tar den om jeg finner ut jeg trenger mer plass!

Endret av MarQsDH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde modellen som selges i Norge hatt 32GB, syns jeg veil. pris hadde vært grei.

 

I følge en annen tråd hadde LG Norge svart at de skulle se hvor godt 16GB-modellen selger før de vurderer 32GB-modellen.

 

Ellers enig med Herr Kvalheim at Android på Nexus har vært litt "mørk" tidligere. KitKat ser "friskere" ut og har mange små forbedringer og noen nye funksjoner som trigger min interesse for Nexus 5. Avventer litt og skal lese flere tester før jeg bestemmer meg.

Da er den bestilt! Helgetibud på Elkjøp for 3554,-

 

Samme her! Til den prisen klarte jeg å overtale meg selv. Hvis det er rundt 12GB ledig, så skal det dekke mitt behov per nå :)

Lenke til kommentar

 

 

Hva skjer med at den er dobbelt så dyr i Norge?

koster ca det samme i f.eks england.. I skrivende stund koster den 399£ = 3870kr fra britiske nettbutikker, og 3970kr fra DustinHome.no :-)

 

Den koster betydelig mindre i statene, men det er vel delvis pga dollarkurs, og (jeg mener å ha hørt) at google subsidierer nexus-devices i usa :p

 

EDIT: Derp.. prisen jeg fant var tydeligvis usaklig høy xD så... er tydeligvis £299 (2890kr) som er startprisen i england... så.. bare glem det meste jeg sa før "EDIT".... :whistle:

Grunnen til prisforskjellen er så enkel som at i de landene den selges gjennom Play Store er det Google som er selgeren. Her til lands er det LG som står for salget, og kan dermed tillate seg å sette prisen høyere slik at de faktisk tjener på slaget.

Carphone warehouse solgte den til 295£, mao ikke gjennom play store. Så det er mulig å dumpe prisen utenom play store og.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...