Gå til innhold

Bra dataspill som mamma og pappa aksepterer for 13-åring?


Anbefalte innlegg

jeg er 13 år gammel og har foreldre som er imot skytespill og andre voldelige spill :hm:

trenger litt hjelp til å finne et spennende bra story line spill.

har sett litt på bioshock infinite men det var for voldsomt.

Trenger hjelp her! :hmm:

skrik ut hvis dere har et forslag! :dribble:

Endret av Nicholas Bauge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Portal som har blitt nevnt tidligere i tråden her; absolutt å anbefale.

 

Final Fantasy-spillene er også som regel veldig bra. Riktignok ikke så mye av det til PC (FF7 på steam).

 

Zelda-spillene er også veldig bra. Riktignok også mye på konsoll her. (N64 og GameCube emulator kan vel benyttes her for de eldre spillene).

 

StarCraft har en god historie, og en morsom campaign. Kan anbefales. Multiplayeren er også langt langt over gjennomsnittet bra.

 

Civilization-serien er veldig bra, hvis du liker turbasert strategi. Kan spilles single- og multiplayer.

 

MOBA-spill er utrolig morsomt, hvis du ønsker multiplayer. Dota2 eller League of Legends kan vel være av interesse. Regner vel kanskje med at du allerede har vært innom en av de to allerede.

 

Diablo har også en god historie, og jeg anbefaler alle tre spillene. Dette er forsåvidt et hack & slash-spill, så kan være foreldrene dine ikke er like begeistret for akkurat det.

Lenke til kommentar

Aksepterer de ikke skytespill i det hele tatt eller kun skytespill som er realistiske ? For du har jo Team fortress 2 som er et skytespill men langt ifra type call of duty og battlefield. gratis er det og.

 

Kan også anbefale

War thunder

Rift

Dota 2

League of legends

Smite

 

Alle er gratis =)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Don't Starve anbefaler jeg sterkt. Ingen skyting eller blod, men det skal nevnes at det er litt uhyggelig stemning i spillet til tider.

 

Mirrors Edge har noe skyting i seg, men det er jo ikke et skytespill. Bør sjekkes ut.

 

The Legend of Zelda: Skyward Sword er til Wii. Veldig bra spill, og et helt fantastisk soundtrack. Forsåvidt Ocarina of Time som er til Nintendo 64. Meget mulig det beste spillet som er laget i mine øyne.

 

Ellers vil jeg framheve Portal og League of Legends som er nevnt tidligere.

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Er det greit for dem med spill som starcraft å diablo, ville jeg annbefalt Tourchlight 1 å 2.

Du har jo worms spilla som kan være gøy mot kommpiser som worms reloaded å revolution.

Portal 1 å 2 ja. Test historie i 2 før coop delen, for da har du grepet på spillet. Men du blir overasket over hvor forskkjellig dere tenker å ser på oppgavene. Fannt jeg ut i føste brettet på coop.

 

Ett jeg digget var Castel Crashers, om det ikke blir for brutalt. Er jo ett 2d spill, men det var jammen morro.

Var ikke det til pc og. Du kan sjekke videoer å høre. Har vertfall grei humor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du liker strategi fungerer Civilization spilla veldig bra rett og slett fordi at de ikke har noen fast storyline.

 

EDIT:

Thief og Splinter Cell er også mulige å gjennomføre uten et eneste drap og de er laget for at det skal være mulig. Veldig vanskelig men mulig.

 

Du har jo Josefine da :)

Endret av MelohnJohn
Lenke til kommentar

 

Ville tro at Skyrim er for voldsomt hvis bioshock er det. Kanskje oblivion.... Han kan ihvertfall spør.

Det som er kjekt med TES er at du trenger ikke å drepe noen eller noe whatsoever. Jeg tror faktisk at TES blir mer utfordrene hvis du går for null-mord-stien.

 

EDIT: ontopic: Brothers, A tale of two sons

 

http://www.brothersthegame.com/

Endret av Greddi
Lenke til kommentar

takk ,men det var bare jurrasic park spillet som virket spennende. mer?

 

Jeg tenkte å prøve Jurassic Park på iPad, så lastet ned den første episoden. Men det tok rimelig kort tid før jeg lastet ned resten også. Ganske undervurdert spill, spesielt om man er fan av Jurassic Park. Det er dog mer film enn spill, om det gjør noe. Har heller ikke prøvd det på PC eller konsoll.

 

Hvis du liker strategi fungerer Civilization spilla veldig bra rett og slett fordi at de ikke har noen fast storyline.

Fallen Enchantress: Legendary Heroes er også svært bra. Den største forskjellen fra Civilization er at Fallen Enchantress foregår i en fantasy-verden med magi og hele pakken, og kampene foregår på et rutenett alá Heros of Might & Magic. Det største "problemet" er at de først lagde Elemental: War of Magic, men det fikk kort sagt lunken mottakelse med god grunn. Senere rettet de opp feilen og gav oss Fallen Enchantress. Er ikke 100% sikker på om det er en oppfølger eller ikke. FE: Legendary Heroes er uansett en frittstående expansion til Fallen Enchantress, så på mange måter det tredje i serien. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...