Gå til innhold

Call of Duty: Ghosts grafikk/FPS problemer (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg sliter skikkelig med grafikken i spillet.. alt er satt til max, men kjører på 15-25 fps (har god nok hardware og nyeste skjermkortdrivere). Det ser ut som alt er satt på minimum og er "grøtete", og napper/lagger noe sinnsykt. Så og si umulig å spille... Dette gjelder singel og multiplayer.

 

Flere som sliter?

Endret av espkar83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke spillet selv, men skal kjøpe det til pc senere. Men kanskje du kunne slå av pc'en din, så den avkjøler seg (etter at den har lastet ned spillet på pc'en), og så slå på pc'en og kjøre spillet.

Hehe, takk for svar.. men har ingenting med det og gjøre. PC'en er kjølig og rask uansett.

Lenke til kommentar

Fant noe her: http://www.youtube.com/watch?v=QAUvW7jUJEw

 

Men er litt skeptisk til websidene i beskrivelsen av videoen, så pass på

 

Står noe her: http://segmentnext.com/2013/11/05/call-of-duty-ghosts-fov-ram-fix-lag-crashes-freezes-stuttering-errors-and-fixes/

 

Synd at folk bruker penger på ting som ikke fungerer, håper du får det til.

Har ikke lyst til å installere noen "ymse" ekstra filer, men takk :)

 

Irriterende at ting ikke funker som det skal og lager et dårlig førsteinntrykk av spillet ja..

Lenke til kommentar

Har ikke lyst til å installere noen "ymse" ekstra filer, men takk :)

 

Irriterende at ting ikke funker som det skal og lager et dårlig førsteinntrykk av spillet ja..

Det er ikke veldig uvanlig at det skjer i spill som ikke har en beta test, Battlefield 4 hadde ikke mye fps drop problemer siden de løste det i beta, det var noen andre problemer riktignok men ikke fpsdrop eller fps lagg. Men har egentlig aldri hatt problemer med fps på nye eller gamle cod spill selv med medium/dårlig data, En gang så avinstalerte jeg alt som hadde med driverne og gjøre for så og reinstalere via windows update

Lenke til kommentar

Jeg sliter skikkelig med grafikken i spillet.. alt er satt til max, men kjører på 15-25 fps (har god nok hardware og nyeste skjermkortdrivere). Det ser ut som alt er satt på minimum og er "grøtete", og napper/lagger noe sinnsykt. Så og si umulig å spille... Dette gjelder singel og multiplayer.

 

Flere som sliter?

Hei du.

 

Jeg spiller selv dette spillet, og kjenner meg igjen i det du sier. En hel verden av spillere klager nettopp på det samme som du gjør. Jeg klarer å spille, men det er skikkelig irriterende fordi det lagger/hakker. Til og med de med ekstreme gamere opplever samme faenskapet. Det haller litt også når jeg e i spillmenyen, og merker dette når jeg beveger med musa. Under spilling har jeg FPS på ca 70-75, og det lagger....

 

Jeg trur ikke det er så mye å gjøre enn å vente på en oppdatering/patch.

 

Og så må jeg si dette: Etter minimum-krav og anbefalte-krav som står oppført på dette spillet, hadde jeg seriøst forventet litt bedre grafikk....

Endret av duliano
Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette aspect ratio manuelt, i stedet for auto? Jeg mener det fikk bort den "grøtete" grafikken.

hvordan kan aspect ratio ha noe med dette å gjøre? Jeg mener dette påvirker ikke grafikken, og i allefall ikke denne grøtete grafikken som det er snakk om. Mulig at jeg tar feil, men ser ingen logikk i det...

Lenke til kommentar

hvordan kan aspect ratio ha noe med dette å gjøre? Jeg mener dette påvirker ikke grafikken, og i allefall ikke denne grøtete grafikken som det er snakk om. Mulig at jeg tar feil, men ser ingen logikk i det...

Det var et tips jeg fikk i en annen tråd her på forum. Han mente at på auto så ble spillet oppskalert. Ref. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1549811&page=2&do=findComment&comment=21112275

Lenke til kommentar

Hei du.

 

Jeg spiller selv dette spillet, og kjenner meg igjen i det du sier. En hel verden av spillere klager nettopp på det samme som du gjør. Jeg klarer å spille, men det er skikkelig irriterende fordi det lagger/hakker. Til og med de med ekstreme gamere opplever samme faenskapet. Det haller litt også når jeg e i spillmenyen, og merker dette når jeg beveger med musa. Under spilling har jeg FPS på ca 70-75, og det lagger....

 

Jeg trur ikke det er så mye å gjøre enn å vente på en oppdatering/patch.

 

Og så må jeg si dette: Etter minimum-krav og anbefalte-krav som står oppført på dette spillet, hadde jeg seriøst forventet litt bedre grafikk....

Ja, er nok flere som sliter.. Ville bare sjekke at jeg ikke gjør noe feil, evt. og det er noe jeg kan gjøre. Alt av innstillinger står default, og v-sync er slått av. Hadde virkelig høye forventninger til dette spillet, men det ser ut som grafikkoppsettet kjører på under minimum, og det er grøtete, hakkete og ser virkelig ikke bra ut. (kjører 2560x1440)

 

At det haller, da regner jeg med at du mener at musa "henger igjen"? Jeg flytter markøren i menyen i spillet, og opplever en liten forsinkelse.

 

Håper de kommer med en fiks på dette snart, ellers blir det kun BF4 på meg fremover..

Lenke til kommentar

Ja, er nok flere som sliter.. Ville bare sjekke at jeg ikke gjør noe feil, evt. og det er noe jeg kan gjøre. Alt av innstillinger står default, og v-sync er slått av. Hadde virkelig høye forventninger til dette spillet, men det ser ut som grafikkoppsettet kjører på under minimum, og det er grøtete, hakkete og ser virkelig ikke bra ut. (kjører 2560x1440)

 

At det haller, da regner jeg med at du mener at musa "henger igjen"? Jeg flytter markøren i menyen i spillet, og opplever en liten forsinkelse.

 

Håper de kommer med en fiks på dette snart, ellers blir det kun BF4 på meg fremover..

Lagginga kan dem sikkert fikse, men grafikken blir som den blir. Jeg skjønner hva du mener. Jeg mener grafikken er bedre i tidligere spill som modern warfare og black ops. jeg har en følelse at cod ghost ligger en plass mellom black ops 2 og det gamle CS-spilelt, når vi snakker om grafikk. Jeg er generelt en stor fan av av cod-spill og har spilt så å si dem alle. Men dette får være slutten om intrykket ikke endrer deg etter det siste faenskapet av et spel som dem kommer med :)

Lenke til kommentar

Lagginga kan dem sikkert fikse, men grafikken blir som den blir. Jeg skjønner hva du mener. Jeg mener grafikken er bedre i tidligere spill som modern warfare og black ops. jeg har en følelse at cod ghost ligger en plass mellom black ops 2 og det gamle CS-spilelt, når vi snakker om grafikk. Jeg er generelt en stor fan av av cod-spill og har spilt så å si dem alle. Men dette får være slutten om intrykket ikke endrer deg etter det siste faenskapet av et spel som dem kommer med :)

Enig der ;)

 

Grafikken er jo selvfølgelig ikke på nivå med BF f.eks (det satser de heller ikke på), men her er grafikken tydelig ikke som den skal være i spillet. Detaljer på våpen, skygger, kanter osv. er skurrete og grøtete. Ser/føles ut som jeg kjører 800x600 med v-sync på, og "very low" settings. Jeg får bare håpe de fikser dette ved hjelp av en patch eller kanskje skjermkortdrivere.

Lenke til kommentar

Som shauge2 refererte til ser spillet betraktelig bedre ut om man stiller inn aspect ratio selv. Om man ikke gjør det ser spillet dårligere ut enn MW2, men etter at jeg stilte til 16:9 ser spillet faktisk markant bedre ut enn tidligere CODs. Innstillinger som kan settes på extra bør også stå på det, da de såvidt jeg kan skjønne er de som gir best grafikk. Litt mye jobb å finne ut av disse tingene, og i MW3 ga extra samme blurry feelinga som det å ha aspect ratio på auto i Ghosts gir.

 

Angående lag og stuttering så er dette noe som må fikses av Infinity Ward. Jeg så at en representant for nVidia har fått med seg problemet, så jeg antar de vil pushe på så utviklerne får gjort noe med dette latterlige problemet.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...