Gå til innhold

Call of Duty: Ghosts grafikk/FPS problemer (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme problem her. Hakker som bare faen. Grafikken er det nok ikke noe å gjøre med nei, gammel motor.

Kjører BF4 på ultra uten at det hakker noe særlig.

At det ikke er BF3/4 grafikk er greit nok.. men det er tydeligvis drivere fra ATI som må til.. Grafikken bør jo ligge et lite hakk over MW3 kanskje, men ser ut som det er et spill fra Playstation 1....

Lenke til kommentar

Kjører du FRAPS i bakgrunnen?

 

Husker at FRAPS kunne skape problemer i MW 3 iallfall.

Jeg kjøpte Ghost samme dag det kom ut og hev meg i spillinga straks etter installasjon. Nå er min pc ikke noe underverk skal sies, men COD Black Ops II single/multiplayer har gått strålende i full skjerm HD. Og det flyter bra. Ghost derimot...det var så ræva at jeg regelrett fikk hakeslepp og følte meg lurt. Nåvel, etter flere tråder, bl.a her og søk på google så satte jeg meg ned og tenkte litt. Pc er oppdatert så godt det lar seg gjøre, så hva med spillet da. Som tenkt så gjort. Åpnet spillet og begynte å justere alle innstillingene manuelt. Fader for en forskjell! Sykt skarpt og godt nå. Dessverre blir ikke 'laggingen' borte. Men den forsvinner nok med en patch senere. Mitt grafikkort er bare et NVIDIA GeForce GTX 560 Ti DirectCu II. Og prosessoren blir jeg nesten flau av å nevne: en Phenom II 975 fire-kjerner. Så mitt forslag er rett og slett å gå inn og justere alt manuelt når spillet starter. RAM bør selvfølgelig være nok slik at man har til eventuelt veksleminne slik mitt grafikkkort bruker. Styringen av denne kan du innstille selv i Win7.

Lenke til kommentar

Ghost derimot...det var så ræva at jeg regelrett fikk hakeslepp og følte meg lurt.

Jeg har samme erfaring som deg, jeg har og fått orden på grafikken. Det er en del lag, men for det meste går det greit. Strikeout banen er ganske liten og intens, noen andre banene er en del større. Jeg har kun spilt Ground War i denne double XP helga, banene fungerer sikkert bedre med 18 spillere. Det har vært både intenst og morro :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Ghost samme dag det kom ut og hev meg i spillinga straks etter installasjon. Nå er min pc ikke noe underverk skal sies, men COD Black Ops II single/multiplayer har gått strålende i full skjerm HD. Og det flyter bra. Ghost derimot...det var så ræva at jeg regelrett fikk hakeslepp og følte meg lurt. Nåvel, etter flere tråder, bl.a her og søk på google så satte jeg meg ned og tenkte litt. Pc er oppdatert så godt det lar seg gjøre, så hva med spillet da. Som tenkt så gjort. Åpnet spillet og begynte å justere alle innstillingene manuelt. Fader for en forskjell! Sykt skarpt og godt nå. Dessverre blir ikke 'laggingen' borte. Men den forsvinner nok med en patch senere. Mitt grafikkort er bare et NVIDIA GeForce GTX 560 Ti DirectCu II. Og prosessoren blir jeg nesten flau av å nevne: en Phenom II 975 fire-kjerner. Så mitt forslag er rett og slett å gå inn og justere alt manuelt når spillet starter. RAM bør selvfølgelig være nok slik at man har til eventuelt veksleminne slik mitt grafikkkort bruker. Styringen av denne kan du innstille selv i Win7.

Jeg føler jeg har stilt på det som er mulig å stille på, uten at det blir så mye bedre. Har en kompis som har nvidia, og han sier det ser ganske greit ut. Jeg har da 2 x 5870 ati kort, så driverene der er trolig mye av problemet. Har også 12GB RAM, så det bør være nok.. Får håpe en patch + skjermkortdrivere løser problemet. Startet egentlig tråden for å høre om flere har samme problem, og det er det tydeligvis.

 

Skummelt å se på alle youtube klippene før spillet kom ut, der så det jo fantastisk ut :)

Lenke til kommentar
  • Motherboard: ASUS Rampage IV Formula, Socket-2011
  • RAM: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
  • PSU: Corsair AX 1200W PSU
  • GPU: HIS Radeon HD 7970 GHz X 3GB GDDR5
  • SSD: Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB (2x RAID 0)
  • SSD: Corsair SSD Force Series 3, 240GB 2.5"
  • CPU: Intel® Core i7-3930K Processor (3.2GHz stock)

Der ser du min maskin.

Jeg kjører spillet på Optimal, og det er ikke maks på alt.

Jeg skrudde av motion blur og satte det til 16:9, og allikevel så har jeg til tider lag i spillet.

Så jeg tror nok spillet i seg selv ikke er godt nok optimalisert for PC enda.

 

 

Edit: Jeg har merket at om jeg kjører Chrome i bakgrunnen, så fryser spillet seg og jeg må ctrl-alt-del.

Også, om jeg har hatt fraps kjørende i bakgrunnen så er det ikke mulig å åpne Steam Overlay (shift-tab)

Endret av AvaloN - TLW
Lenke til kommentar

Jeg har avholdt meg fra å laste inne ymse filer på pc. Kun gjort to ting. Installert en en GPU Tweak for mitt to-tre år gamle kort. Og satt til 122 FPS, samt økt litt på spenningen og grafikkprosessor er økt fra 804 til 900 Mhz. Resten lar jeg stå på auto. Det andre jeg gjorde var bare å starte spillet, gå inn på innstiller og sette all grafikk til maks. Og sette bildet til 16:10. Flyter som bare det. Ghost krever ikke noe mer egentlig enn Black Ops II ser jeg. Nå er det deilig å være 'kongen på haugen' litt når mange andre trur jeg jukser. Jeg har en Intel 520 SSD på 120 GIG som har Windows og spillet. Passer på å holde meg godt nedenfor 95% full disk. 16 GB RAM. Dette flyter så godt som det kan for øyeblikket. Spillet blir nok bedre når det går en god stund og de lager litt oppdateringer. Kommer nok fort etter nok klager. Gjør det enkelt som dette. Juster spillet først. Sjekk om du kan skru grafikkortet opp litt etterpå.

PS: Jeg slo av synkroniseringen. Hadde ikke stor betydning for mitt kort, men er enig at det nok kan ha noe å si for enkelte kort.

Endret av kareira
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle slenge meg på her...

 

Folkens, det er ikke PC-en deres som er årsaken til lagging. Dette spillet er noe dritt! Makan til et så dårlig release har jeg ikke sett på årevis. Det er MYE som er feil med spillet, og det verste er at Infinity Ward har ikke gitt en lyd fra seg på 10 dager nå. Ikke et eneste ord... ingenting om en patch eller oppdatering. Jeg er innom CoD GHOST forum veldig ofte, og ser at spillerne klager på VELDIG mye der, men ingenting blir gjort.

 

Jeg tror ærlig talt vi PC-spillerne ahr blitt rævkjørt av IW, og de gir rett og slett faen...

 

Det er i allefall siste gang jeg kjøper et spill fra IW...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...