Gå til innhold

Har lyst til å reise meg opp i kirka og begynne en debatt... Har NULL respekt for religion.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at du har et slikt livssyn og mener det er best betyr ikke nødvendigvis at det er det beste for alle andre. Jeg er også ateist, men holder som regel meningene for meg selv. Religion bør være en privatsak, og jeg skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av å påvirke andres tanker om tro. Kan du ikke bare holde deg unna kirken?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vel, om du ikke har lyst til å være i kirka og høre på pratet, så kan du like godt bare gå?

Ingen vits i å ødelegge for andre som har lyst til å høre på. Respekter dem heller.

 

Det handler da ikke om at jeg går i kirka og ikke vil være der og derfor så skal jeg reagere, da har du ikke skjønt poenget mitt.

 

 

Lenke til kommentar

Kjenner følelsen ja...

 

Var i to begravelser for noen år siden der tanta til min eks kone døde vel en og en halv måned før sønnen hennes ble tatt av kreft og begge ble begravet i den samme kirken... Presten sa vel knappe femten sekunder om tantas liv og levene før en monolog på godt og vel tre kvarter med jesus reklame fulgte... Det var jævelig nok for meg å sitte å høre på rene påstander som om det skulle være noen sannhet i det og da dette gjentok seg en og en halv måned etterpå og presten TIL OVERMÅL serverte nøyaktig den samme jesus reklamen så klarte jeg ikke annet enn å reise meg opp og gå ut av kirken i stiv sinne og ble stående på utsiden å vente til liket av fetteren til eks kona skulle senkes i jorden... Syntes hele begravelsen var en skam og et hån mot både den døde og de som satt der, rett og slett...

 

Så ja, jeg kjenner følelsen av å sitte der å bli løyet til og har ofte hatt lyst til å reise meg opp og si noen velvalgte ord før jeg hadde forsvunnet ut av løgnens tempel... og det hadde jeg vel også gjort hadde det ikke vært for respekten for de som velger begravelse, dåp eller annet i kirken, resten driter jeg i....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det at du har et slikt livssyn og mener det er best betyr ikke nødvendigvis at det er det beste for alle andre. Jeg er også ateist, men holder som regel meningene for meg selv. Religion bør være en privatsak, og jeg skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av å påvirke andres tanker om tro. Kan du ikke bare holde deg unna kirken?

 

 

Nå skjønner dere ikke hva jeg har ment.

 

Poenget mitt er at voksne folk idag burde ikke tro på løgner som aldri har blitt bevist og de burde ihvertfall ikke hjernevaska barna sine til å tro det samme som de, det er vel det som skjedde med dem når de var barn og derfor de tror idag..

 

Religion bør være en privatsak ja, men det vet både du og jeg at det ikke er.

 

Jeg kan si det slik at jeg er meget opptatt av at folk slutter å tro på tull når det går utover barn og når terror handlinger ut av religion blir begått mot offentligheten.

 

 

Lenke til kommentar

Så ja, jeg kjenner følelsen av å sitte der å bli løyet til og har ofte hatt lyst til å reise meg opp og si noen velvalgte ord før jeg hadde forsvunnet ut av løgnens tempel... og det hadde jeg vel også gjort hadde det ikke vært for respekten for de som velger begravelse, dåp eller annet i kirken, resten driter jeg i....

 

Ja jeg har store vanskeligheter med å sitte stille i kirka når presten begynner å plapre.. Jeg synger aldri og er aldri med på bønn og alt det tullet der, kun ut av protest. Men det hjelper jo ikke en dritt da haha, men da kan jeg ihvertfall føle at jeg har fått protestert bittelitt ihvertfall, for min egen del..

 

 

Lenke til kommentar

Det er nok uklokt å starte en debatt i kirken, man er tross alt der i anledning noens barnedåp/bryllup/begravelse eller lignende, og det blir nok helst sett på som respektløst ovenfor dem hvis man begynner å kverulere.

 

Men jeg er helt enig i at presten prater mye tullball om kristen mytologi osv, men jeg har lagt merke til at de mer oppegående av dem har skiftet litt fokus over på medmenneskelighet.

 

Hadde de bare lagt til at "jeg tror", "det står i bibelen at" eller "det står skrevet" eller lignende før hver påstand de kommer med, hadde det vært mer tolererbart

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri forstyrret noens arrangement, det kunne aldri falt meg inn, så dust er jeg ikke :p Men jeg mente i en vanlig gudstjeneste eventuelt. En vanlig søndag liksom..

 

ja det er hvordan man ordlegger seg også, at man forteller fra bibel og private tanker som om det var sannhet. Og det irriterer. Foreldre og prester, forgifter barna. Forgifter Norges fremtid rett og slett.

Lenke til kommentar

Vel, om du ikke har lyst til å være i kirka og høre på pratet, så kan du like godt bare gå?

Ingen vits i å ødelegge for andre som har lyst til å høre på. Respekter dem heller.

 

Det at du har et slikt livssyn og mener det er best betyr ikke nødvendigvis at det er det beste for alle andre. Jeg er også ateist, men holder som regel meningene for meg selv. Religion bør være en privatsak, og jeg skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av å påvirke andres tanker om tro. Kan du ikke bare holde deg unna kirken?

Det dere sier her er egentlig følgende: "Hold deg unna dine venner/bekjente/familie sin "dåp/bryllupsseremoni/begravelse."

 

Sympatisk.

 

Vil også påpeke at det er en stor forskjell på å ha respekt for religiøse personer og det å ha respekt for religiøse personer sine oppfatninger.

 

Vet ikke helt hvor jeg vil med denne posten men er vel kanskje for å spørre om jeg har lov til å gjøre det? evt. Har du hatt lyst til det noen gang? Jeg blir vel kasta ut kanskje? Politianmeldt?..

 

Klarer IKKE ha respekt for religion.. Klarer ikke!!

Kjenner meg litt igjen i det du skriver.

 

Når det gjelder konsekvensene av en slik handling så er jeg usikker. Jeg vil tro du fort kan bli kastet ut/buet ut, men det er nok avhengig av hva slags folk som er der, og situasjonen. Problemet er jo også at det gjerne vil gå ut over de du er der for, for eksempel eventuelle bryllup.

 

Hvis du skulle gjøre noe slikt så anbefaler jeg deg å være godt forberedt mot typisk argument som dukker opp. Det er også en fordel å forholde seg rolig, og heller la andre oppføre seg aggressivt og sint.

Lenke til kommentar

Jeg kan love dere at hvis/når jeg gjør det, så skal det filmes så alle som har ønsket å gjøre det samme kan få litt tilfredstillelse ihvertfall hehe..

 

 

 

ps. Ungen til en venninne av meg kom bort til meg her om dagen og sa "Jesus er livet! :) " og jeg bare "ehh, jasså sier du det altså?? :) " og ungen bare "JA, det sier pappa!!"

 

 

Hun er fire år gammel. Syns det er for jævlig at man baker hjernene til de små så unge.

Endret av Sukkertøy
Lenke til kommentar

Fikk faren til en i klassen til minsten på døra for en stund siden... Han ville ha seg frabedt at minsten min avkrevde beviser for denne jesusen som poden hans løp rundt og påstår at finnes, hvorpå jeg snudde det hele og sa at det kunne jeg godt snakke med minsten om når faren til klassekameraten til minsten fortalte poden sin at han skulle slutte å spre mytene om at jesus var i live... Fy pokker hvor muggen fyren blei...

 

Som det å løpe rundt å spre slike myter har noen forrang liksom... Og liksom er mer verdt enn å faktisk forholde seg til fakta og fakta er og blir at vi ikke vet om mytene om denne jesusen er noen sannhet i det hele tatt, til det har vi bare en kilde og er man bare litt kildekritisk så løper man ikke rundt og sier slikt, punktum!

 

Det som forundrer meg mest de gangene jeg må være i en kirke å høre på himmel losen er at de VET at de står der og juger, de VET at det de sier ikke nødvendigvis er noen sannhet, så det eneste stedet de kommer til å havne, ifølge deres egne doktriner, er jo i helvette... En kan liksom lure på hva som driver dem, da de faktisk lærer nok om sin egen religion på disse meenighets fakultetene til å VITE at mytene de juger om er syltynne...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

hvorfor ikke dra til en kirke/kirkekontor og ta en samtale med en Prest? for å få hans/hennes side av det? si rett ut at det som de prediker i kirka irriterer deg og spør om hvorfor det er slik. mulig du ikke får de svarene som du forventer.

 

 

Fordi det er MYE gøyere med store folkemengder! :p Å debattere med en hel kirke hadde vært helt fantastisk moro.

 

Mye gøyere å forsøke å vekke en hel saueflokk enn å gå etter gjeter'n!

Lenke til kommentar

Folk vil helst finne ut av ting selv. Ofte må man servere ting på en spesiell måte, for at dem skal danne seg en "ny" ide som spirer :whistle::sleep:

 

Ja, dessverre. Man må gå frem med silkehansker på vil jeg tro for at man skal kunne komme under huden på dem så de ikke ikke blir defensive. Men de er så sårbare og nærtagende når det gjelder troen deres at selv hvis jeg hadde kommet med klare beviser på at det de påstod var usant så hadde de fortsatt nektet. Ihvertfall mange av dem.

 

 

Det er litt av en kamp man må gjennom for å snu noen...

Lenke til kommentar

Nå skal det normalt ikke være så veldig mye preik om verken satan eller helvette i selve dåpsliturgien, som er en feiring av det nye livet, men du kan jo alltids fyre avgårde en epost til presten å spørre kvifor h*n snakket om det å høre hva du får til svar..

 

Men om han først pratet om satan og helvette håper jeg du ba en stille bønn om at barnet blir skånet. Sånt er ikke til å spøke med !!!!!

Lenke til kommentar

Nå skal det normalt ikke være så veldig mye preik om verken satan eller helvette i selve dåpsliturgien, som er en feiring av det nye livet, men du kan jo alltids fyre avgårde en epost til presten å spørre kvifor h*n snakket om det å høre hva du får til svar..

 

Men om han først pratet om satan og helvette håper jeg du ba en stille bønn om at barnet blir skånet. Sånt er ikke til å spøke med !!!!!

Stille bønn - til hvem da?

 

Selve dåpsliturgien står her: http://morland.no/KAM/kamorland/daapsliturgi.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...