Gå til innhold

Spørsmål om overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok takk! Da var den bestilt. Jeg håper jeg kan overklokke cpuen bra. Men jeg føler ikke noe stor forskjell på gpuen som er litt overklokket. Men jeg merker at kortet mister veldig mye fps av og til med eller uten overklokking i bf4. Den faller fra 70 til 40 og videre til 30 i en liten periode gør den går opp igjen.

Lenke til kommentar

Ok takk! Da var den bestilt. Jeg håper jeg kan overklokke cpuen bra. Men jeg føler ikke noe stor forskjell på gpuen som er litt overklokket. Men jeg merker at kortet mister veldig mye fps av og til med eller uten overklokking i bf4. Den faller fra 70 til 40 og videre til 30 i en liten periode gør den går opp igjen.

Hvor mye høyere frekvens har du enn boost-frekvensen da, og se hvor mange prosent dette tilsvarer.

 

Hvis kortet på forhånd makser boost-frekvensen, og du f.eks bare har 5% mer enn dette, ja, så kan du ikke gorvente noe mer enn maks 5% bedre ytelse.

 

Har du 50 FPS så betyr det 2.5 FPS forbedring. Aka. Rimelig umerkelig i praksis om du ser på det helt isolert.

 

Andre kort med litt mer eksotiske kjøleløsninger og mer erfarene overklokkere kan få ut oppimot hele 60-70 % mer ytelse på bla. GTX 780.

Lenke til kommentar

Det kommer veldig ann på hva slags kabinett du har, men de aller fleste fra nyere tid har en slags luke i platen man fester hovedkortet i slik at man slipper å ta ut hovedkortet når man skal installere 3. parts kjøler. Derimot hvis kabinettet ditt ikke har det må du ta ut hovedkoret :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...