Gå til innhold

Spørsmål om overklokking


Anbefalte innlegg

Så dette vil si at jeg ikke kan overklokke?

 

Edit. Jeg har store problemer med battlefield 4 også. Fps på rundt 10-15 lagger som faen. Har nyeste drivere .

 

Så dårlig som kortet ditt klokekr forbauser det meg ikke om du har et kort som sliter pås tock, og burde reklameres på. Test med brodern sitt kort og se om det har det samme problemet - hvis hans yter langt bedre i BF4 vil jeg si det er kortet som er defekt.

 

Du kunne også testet folding@home, det stresser skjermkort ganske bra, og gir det feil etter å ha kvernet noen timer tyder ting på at kortet ikke er fjellstabilt selv på stock. Uansett belastning så skal kortet takle det på hastigheten det er spesifisert for, så det gjelder bare å stress det hardt og lenge nok for å se om det viser svakhetstegn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så dårlig som kortet ditt klokekr forbauser det meg ikke om du har et kort som sliter pås tock, og burde reklameres på. Test med brodern sitt kort og se om det har det samme problemet - hvis hans yter langt bedre i BF4 vil jeg si det er kortet som er defekt.

 

Du kunne også testet folding@home, det stresser skjermkort ganske bra, og gir det feil etter å ha kvernet noen timer tyder ting på at kortet ikke er fjellstabilt selv på stock. Uansett belastning så skal kortet takle det på hastigheten det er spesifisert for, så det gjelder bare å stress det hardt og lenge nok for å se om det viser svakhetstegn.

Ok tusen takk! Ja, skulle spørre deg om det er mulig å reklamere for kortet! Har følt ganske lenge at han har hat bedre bilder enn meg i battlefield 4 selv om jeg har 144hz skjerm, men han har 60hz skjerm. Føler maskinen er svært treg nå, isted hang hele bildet igjen. Måtte slå av maskinen flere ganger. Har kjørt virustest og alt.

 

Så du mener det er mulig å klage på kortet?

Lenke til kommentar

Ok tusen takk! Ja, skulle spørre deg om det er mulig å reklamere for kortet! Har følt ganske lenge at han har hat bedre bilder enn meg i battlefield 4 selv om jeg har 144hz skjerm, men han har 60hz skjerm. Føler maskinen er svært treg nå, isted hang hele bildet igjen. Måtte slå av maskinen flere ganger. Har kjørt virustest og alt.

 

Så du mener det er mulig å klage på kortet?

 

Hvis ikke kortet kjører stabilt er det per definisjon defekt og kan reklameres på.

Lenke til kommentar

 

Hvis ikke kortet kjører stabilt er det per definisjon defekt og kan reklameres på.

Du skriver "Test med brodern sitt kort og se om det har det samme problemet - hvis hans yter langt bedre i BF4 vil jeg si det er kortet som er defekt." Hvordan gjør jeg dette?

 

og hvordan kan jeg se om kortet mitt kjører stabilt? er det Folding@home jeg skal prøve det med?

Lenke til kommentar

Oppdatering: kortet ser ut som å oppføre seg likt da jeg satt kortet til min bror i min maskin. Har samme fps i battlefield. 10-15. Ikke noe annet jeg skal teste? maskinen er utrolig treg, må jeg installere windows på nytt?

 

 

Edit1 : Jeg kjører 2 skjermer og min bror kjører kun 1. har dette noe å si med overklokkingen?

 

Edit 2: Har nå tatt tilbake mitt skjermkort i maskinen. Alt ordnet seg med fpsen til battlefield 4. Måtte resette alle innstillingene i spillet. men kan jeg overklokke?

Lenke til kommentar

En møkktreig PC (ofte som regel pga forsøplet windows installasjon), vil selvsagt kunne forhindre i at du får korrekt ytelse. Det er ikke uten grunn at jeg er nødt til å lukke alle bakgrunnsprogrammer når jeg benchmarker.

CPUen din bør jo også overklokkes litt for å få god ytelse i Battlefield 4 (selv om jeg mener en 2500K skal gjøre det bedre). Hva slags instillinger kjører du i BF. Det er visse ekstremt tunge grafiske innstillinger du bare kan glemme på et GTX 670. (å kjøre resoulution scale mer enn 100% for eksempel)

Lenke til kommentar

En møkktreig PC (ofte som regel pga forsøplet windows installasjon), vil selvsagt kunne forhindre i at du får korrekt ytelse. Det er ikke uten grunn at jeg er nødt til å lukke alle bakgrunnsprogrammer når jeg benchmarker.

 

CPUen din bør jo også overklokkes litt for å få god ytelse i Battlefield 4 (selv om jeg mener en 2500K skal gjøre det bedre). Hva slags instillinger kjører du i BF. Det er visse ekstremt tunge grafiske innstillinger du bare kan glemme på et GTX 670. (å kjøre resoulution scale mer enn 100% for eksempel)

Jeg kjører high eller ultra. Jeg får 80-110 fps med high og 55-70 med ultra. Battlefield fungerer bra på maskinen nå.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Jeg får 74,1 i ASIC kvalitet, men jeg kunne iallefall overklokke litt ved å ta +71 i kjernen. Dette funket bra på benchmark. Ingen problemer. Men er dette det høyeste jeg kan komme til? Om dette er det eneste jeg kan komme til, er det mulig å bare ha +71 i kjernen uten at kortet blir ødelagt eller skal jeg ta opp memory clock eller noe?

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle kortet bli ødelagt av +71 MHz. Hvis det ble ødelagt av det, så hadde vi jo selvsagt ikke anbefalt å klokke det. (og det gjelder også om du kan kjøre på det fremover, det kan du)

Ja, du må nå gjerne prøve å se hva du klarer å få ut av minnet på skjermkortet. :)

Bare å smelle opp frekvensen og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle kortet bli ødelagt av +71 MHz. Hvis det ble ødelagt av det, så hadde vi jo selvsagt ikke anbefalt å klokke det. (og det gjelder også om du kan kjøre på det fremover, det kan du)

 

Ja, du må nå gjerne prøve å se hva du klarer å få ut av minnet på skjermkortet. :)

Bare å smelle opp frekvensen og se hva som skjer.

Når jeg smeller frekvensen (core clock) til 100. Får jeg bare skjermkort driver har sluttet å fungere. Klarer ikke å få 94 heller!

 

 

men er +71 MHz stor forandring?

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Nei, sånn er det nå ved overklokking. Tar jo ikke skade av å være ustabil, men er jo irriterende.

Og dermed kan du jo kjøre + 71 MHz hvis det er sånn salig stabilt der.

Kjørte nå +83 i kjernen. Battlefield kjørte smooth med 70-85 fps på ultra. Dette var overraskende! Skal prøve høyere

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Blir ikke helt klok, kjører fint med 110 i core clock i battlefield 4, men kjørte også med 100 i core clock, mener at fpsen var bedre med 100 enn 110 i kjernen. men kom ingen "Skjermkortdriver har sluttet å virke"

men spillet stanset da jeg tok opp på 122 i core clock.

 

Hvordan er dette mulig :p?

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Da er det nok ikke helt stabilt på 110, og skjermkortet må "jobbe med å rette på feil det gjør" og du får dermed lavere ytelse.

Går rett å slett litt for fort i svingene, selv om det virker som det skal.

Men hvorfor har det seg slik at jeg ikke får "skjermkort driveren har sluttet å fungere" i battlefield 4 mens jeg får det i benchmarks?

 

Men for å nevne CPU, er det poeng i å overklokke cpuen min? Hva kan jeg forbedre? Jeg kan ikke forbedre ytelsen i battlefield når gpuen er bottlenecken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...