Gå til innhold

Se Surface Pro 2 bli revet opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

En gang i blant ønsket jeg at dere kom med deres mening om en sak, istedet for å skrive om at en data-nettside har gjort en ting, mens en annen sa noe om det de hadde gjort.

Lenke til kommentar

Kan ikke noen lage dingser som er laget for å repareres og modifiseres?

Verste er jo at det hadde solgt når folk begynte å pimpe nettfjølene eller mobilene sine.

Rasperry Pi solgte jo som hakka møkk, så noe slikt ville appelert til en god del.

 

Problemet er at for å lage det like tynt og lekkert som folk forventer, kan du ikke sløse plass på ekspansjonsspor, festebraketter, avtagbare kjøleløsinger og annet som er nødvendig for å gjøre noe selv. Du må rett og slett strippe det bart og lime\lodde komponentene rett på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at for å lage det like tynt og lekkert som folk forventer, kan du ikke sløse plass på ekspansjonsspor, festebraketter, avtagbare kjøleløsinger og annet som er nødvendig for å gjøre noe selv. Du må rett og slett strippe det bart og lime\lodde komponentene rett på.

 

Tror ikke den kundegruppen forventer det "tynt og lekkert". De er gjerne mer utilitære av seg.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt at dette er en problemstilling som produsentene burde ta hensyn til. Jeg tror de fleste er langt mer interessert i å få en så tynn og kompakt tablet som mulig, enn i å få en tablet de kan skru fra hverandre. Lim og loddetinn er veien å gå dersom størrelse er en faktor. Personlig vet jeg også at innen den tiden batteriet trenger utskitfting, så har jeg som oftest erstattet produktet med et nytt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har "ofret" cd-drevet, ekspasnkjonmuligheter, porter, kortlesere etc for mindre vekt og mer kompakt design. Andre grunner også men la oss bare ta vekt og størrelse nå.

Og MS derimot lager en utrolig tjukk touch-PC uten tastatur, med dårlig batteritid og så mye ledig plass på PCBen at man vil nesten tro de valgte formfaktor først, en som er større enn nødvendig, så var det omtrent slik "ah, bruk den som dere vil, vi har mer enn nok plass".

Og hvorfor i all verden... hvis så godt som spedbarn vet at ARM arkitektur, vifteløse tablets er fremtiden (idag!)... bygger de en helvetes datamaskin i en slags trippeltjukk-tablet?

WHY MS???? WHY??????

 

Til de som er interessert - ta fra hverandre eller se på bilder hvordan en Mac Mini ser ut. Den er stasjonær - bygget så tett som den beste laptopen/mobilen/tableten. MS bygger en datamaskin inn i en tablet, og klarer ikke det engang. Til de som alrede vil svare meg med "du vet ikke hva du snakker om" jo, jeg vet veldig godt, for HTC gjorde det samme i en semi-vellykket ultraportabel de kalte for HTC Shift, og den var bedre enn Surface selv i 2008!

 

Nei jeg er ikke Apple fanboy, men det er så mye man kan lære av de... og ingen lærer, og til slutt ender man opp med slik tull som vet ikke konkurransedyktighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En gang i blant ønsket jeg at dere kom med deres mening om en sak, istedet for å skrive om at en data-nettside har gjort en ting, mens en annen sa noe om det de hadde gjort.

 

hardware.no var bedre før i tia.da plan slipte dem processorer og overklokka det meste selv.i dag er det bare kjedlig lese stoff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...