Gå til innhold

Hvorfor er gamere så frekke osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner en av de ordentlige LOL-drittsekkene, og han er egentlig ganske pinglete og gjør ganske lite ut av seg til vanlig. Kanskje de får utløp for trangen til å ytre seg negativt som bygger seg opp i hverdagen?

Det er jo lettere da det faktisk ikke fører til noen konsekvenser i den forstand at ingen vet hvem du er.

Hadde det vært plassert deres navn isteden for Gamertaggen ville flesteparten bare holdt munn.

 

Men det kan ligge i noe du sier, de har kanskje ikke nok selvtillit eller en trang til å utdype seg i daglig livet, så de lar det gå utover de stakkarene på nettet.

Lenke til kommentar

Tror det har ganske mye med alder å gjøre. Jeg er ikke spesielt gammel nå, men kan fint huske når jeg var 15-16 år at jeg var mye mer vokal enn det jeg er nå. Nå gidder jeg rett og slett ikke å prate eller si så mye når jeg spiller. Og hvis jeg gjør det så er det med folk som virker over gjennomsnittlig voksne.
Har havnet i diskusjoner online før hvor jeg har lyst til å spørre hvor gamle de er, men det blir som regel sett på som "frekt" selv om jeg er genuint interessert. De skriker og lirer av seg piss, tåpelige argumenter og har en logikk som bare er helt bak mål noen ganger.
Er rett og slett ikke verdt det lenger, bare å holde kjeft og fortsette å spille :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

 

Er mange 10 åringer som spiller spill, ser det ut til. Jeg gamer ikke Call of Duty fordi det er så mange drittunger der. Dersom jeg skal, så må jeg mute mic.

Lenke til kommentar

De fleste jeg møter i online spill, om det så er RPG, FPS eller MOBA har den innstillingen om at de er de beste i hele spillet. Vel, kanskje ikke de beste, men de er definitivt millioner ganger bedre enn deg. Skulle du mot formodning klare å ta dem på et eller annet vis, er det enten lag, bug eller ubalanse i spillet.

 

Jeg spiller LoL som mange andre, og det mest komiske jeg møter er det som taper 5-0, også begynner de med "Noob champ". Er åpenbart at mange ikke tåler å tape (Særlig i LoL, de vier jo tross alt 35-40 min på et game), mot f.eks Call of Duty, der går ting mye fortere, og tapet føles ikke så tungt. Heldigvis er jeg gammel nok til å ikke bry meg om folk som skriver ting som "Omg, get cancer" "Your mom sucks dick" ect.

 

Vi er 3-4 stykker som pleier å spille sammen, og vi er fra 26 til 31 år (Jeg vil anta godt voksne i LoL samfunnet), vi tåler å tape, men etter to tap så blir det stille på skype til oss også, det er faktisk ikke så morsomt. Men vi er modne nok til å ikke bli en såkalt toxic spiller selv om. Kanskje hadde du noen på laget ditt forrige runde som brukte brorparten av tiden som borte fra PCen sin, eller kanskje var en på laget ditt forrige game en real drittsekk, også får dette ringvirkninger.

 

Skjønner godt at folk ofte blir hissige i spill, det tror jeg vi alle blir. Bare noen av oss er fornuftige nok til å holde kjeft :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste jeg møter i online spill, om det så er RPG, FPS eller MOBA har den innstillingen om at de er de beste i hele spillet. Vel, kanskje ikke de beste, men de er definitivt millioner ganger bedre enn deg. Skulle du mot formodning klare å ta dem på et eller annet vis, er det enten lag, bug eller ubalanse i spillet.

 

Jeg spiller LoL som mange andre, og det mest komiske jeg møter er det som taper 5-0, også begynner de med "Noob champ". Er åpenbart at mange ikke tåler å tape (Særlig i LoL, de vier jo tross alt 35-40 min på et game), mot f.eks Call of Duty, der går ting mye fortere, og tapet føles ikke så tungt. Heldigvis er jeg gammel nok til å ikke bry meg om folk som skriver ting som "Omg, get cancer" "Your mom sucks dick" ect.

 

Vi er 3-4 stykker som pleier å spille sammen, og vi er fra 26 til 31 år (Jeg vil anta godt voksne i LoL samfunnet), vi tåler å tape, men etter to tap så blir det stille på skype til oss også, det er faktisk ikke så morsomt. Men vi er modne nok til å ikke bli en såkalt toxic spiller selv om. Kanskje hadde du noen på laget ditt forrige runde som brukte brorparten av tiden som borte fra PCen sin, eller kanskje var en på laget ditt forrige game en real drittsekk, også får dette ringvirkninger.

 

Skjønner godt at folk ofte blir hissige i spill, det tror jeg vi alle blir. Bare noen av oss er fornuftige nok til å holde kjeft :)

Haha "stille på Skype" :D ser det for meg

Lenke til kommentar

Hvorfor er så mange

gamere så raske til å svare frekt, være fornærmende mot spillere som ikke er like flinke som dem, har annen konsoll og slikt? :shrug: waz das sheize bro!

 

Det virker som om:

 

1: Alt er en konkurranse for dem

2: De tror de er noe (arroganse)

3: De er drama-queens :sick:

 

Og ikke lat som du ikke har lagt merke til det , fordi det vet jeg du har

med mindre du ble født i går. Dette merkes som regel online.

Påstandene mine er basert på flere dager tilbringt med vennene mine,

online på spill til PS3, PC og på spillrelaterte YouTube filmer.

Der kryr det av ord som "kuksuger" og "motherfucker"

og for hva? Fordi noen tapte en kamp, eller for at en noob vant over en veteran som viser seg å være dårlig taper osv

Mange bruker "Trolling" som vil si å irritere en person med håp at de skal bli sure tilbake. På denne måten, hvis du føler det er en konkurranse mellom deg og en annen spiller, kan man trolle for å få den andre spilleren sint. På denne måten vil denne spilleren gjøre alt for å ta deg, og mister fokus på det som faktisk er viktig og faktisk ta dumme valg som man ellers ikke ville ha gjort. Beste er å ikke la seg irritere. Vil alltid være noen som troller deg. Og hvis de er sure fordi de er dårlig tapere (ikke troller. Det er forskjell), vell da er det morsomt å lese chatten.

Lenke til kommentar

Folk er tøffe i kjeften på nett fordi de kan si omtrent hva som helst uten konsekvenser.

Jeg ble flydd på av en fyr på lan party for mange år siden. Spilte counter-strike og jeg drepte han hele tiden mens jeg lo av han :D så løp han bort til meg og klappa til headsettet mitt så det brakk haha :D Han var helt rød rundt øya og nesten på gråten. Noen tar spilling for seriøst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Min teori er at Fighting-games er verst. Spillene er intense i natur og taunts og spesialmoves kan få det til å virke fornærmende å dø.

 

Anyway, på SoulCalibur 5 online vil du raskt motta leksjoner og regler om hvordan du skal game hvis du taper lett og ikke er selveste krigsguden. Om du blir bedt om å dra deg offline hjelper det ikke å si "no, im having fun :) " fordi det bryr de seg ikke om (jeg snakker alltids fra erfaring) Du SKAL være god. Men så er det jo det problemet som dukker opp om du faktisk ER god og vinner så lite som 1 runde. Da er du en "motherfucker".

Spillet War of The Roses har jeg nesten gitt opp på, det er fult av randomere og spammere der på Dual serverne. på desse serverne skal du ikke angripe uten lov.

jaja sånn går nå dagane

Endret av SonicDragon
Lenke til kommentar

Viktigste egenskapen alle online spill kan ha er ignore lister.

Jeg har hørt mye dritt kasting, spesielt når man vinner. Nå er ikke skytespill det jeg bedriver mest med.

 

Man kan møte all slags folk, men tipper at de fleste ikke er så ille, det bare føles sånn ut. I spill med guilds/lag etc, ser jeg en tendens til at de høflige folka holder seg mer til folk de kjenner (online eller rl). Det er folk i alle aldre som ikke kan oppføre seg, det gjelder både rl og online.

 

Jeg har en lav terskel før jeg putter folk i ignore lista mi. Du får være så god du bare vil, men er du for frekk vil jeg ikke ha deg i gruppa mi.

Lenke til kommentar

Interessant å se denne tråden da temaet er noe som har vært innom tankene mine i ny og ne, i lengre tid.

Jeg spiller tilnærmet ikke multiplayer lenger, ikke fordi jeg ikke har lyst, men nettopp på grunn av all drittn man ikke kommer unna nesten uansett hvilket spill og community man kommer borti.

 

Noe kjempestort tap er det ikke da jeg til syvende og sist foretrekker singleplayer spill, men det kunne vært morsomt å spilt noe multiplayer en gang i blandt. Det eneste multiplayer jeg kan komme på å ha spilt noenlunde regelmessig i løpet av de siste 6 årene (sett bort i fra co-op med venner) er Battlefield 3.

 

Nei, sparer meg for unødvendig giftige opplevelser og koser meg med singleplayer og co-op, mer enn nok å ta av der. Barn og "voksne" uten noen form for folkeskikk og skremmende mangel på oppdragelse..., fysj, livet er for kort :)

Lenke til kommentar

Online spill har dessverre forandret seg fra den gangen man prøvde å hjelpe folk som ikke var like flinke til å bli en arena hvor en person som kanskje spiller spillet for første gang får høre at han suger balle, er totalt udugelig, en komplett idiot, burde legge fra seg spillet osv... Hadde alle sittet i samme rommet og spilt så hadde svært få turt å sagt dette til han eller hun som var dårlig, men pga av at ingen vet hvem du er så kan man nå være så frekk og stor i kjeften man vil. Uten at det har en konsekvens for seg selv.

Siste halvdel av 90-tallet spilte jeg mye MUD. Da var ikke newbie ett skjells ord slik det har blitt i dag, vel stengt tatt er noob skjellsordet (videreutviklet fra newbie). Å være en newbie var helt greit, alle må igjennom det stadiet, og det var sett på som veldig positivt å hjelpe newbie'er. En ganske annen tilværelse enn i dag.

--

 

Som flere andre er inne på så er det nok anonymiteten som er hoved årsaken. Er ikke bare i spill vi se dette problemet, er bare å ta en titt på ymse forum og kommentarfelt rundt om. Dette er nok ett problem for de fleste alders grupper, i alle fall ikke kun ett "barn og ungdoms" problem.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Jeg vil begynne med å etablere meg selv som en arrogant og frekk debattant:

 

Kan dere slutte med disse personlige historiene, de er ikke relevante og bringer ingenting til diskusjonen.

 

Og med det over til tema, og som noen har allerede hintet til er jeg ikke sikker på om gamere er frekkere enn andre personer online. Noen online tjenester har høyere nivå enn andre, men jeg vil si at i utgangspunktet vil man finne værre personer online sammenlignet med en tilsvarende offline hendelse. Har vi noen grunn til å tror at det er begrenset til gamere?

 

Du bringer opp som ett poeng at alt gjøres til en konkurranse, dette tror jeg har mer med at spill tradisjonelt har vært enn hovedsaklig mannlig aktivitet. Og noe man finner alle steder hvor menn er dominerende er at det er ett sterkt konkuranse perspektiv, menn er mer resultatorjentert og trenger målbare resultater.

 

Noe vi ser i de spillene som markedsføres mot både menn og kvinner er at konkuranseaspekter prioriteres lavere og samarbeid belønnes mer, disse spillene er en naturlig evolusjon med tanke på at markedet endres fra mannsdominert til mer balansert kjønnsfordeling.

 

Noen annet, som heldigvis trådstarter ikke kom inn på men som mange svar har hintet til er alder, dette mener jeg er alt for simpelt å peke på og det er ingen bevis for å være en stor faktor. I og med at personer er anonyme vet du ikke i det hele tatt alderen på dine mot- og medspillere, og alle tall viser at det er mest voksene mennesker som spiller spill.

 

Jeg vil påstå at det er langt større kulturelle forskjeller enn hva det er forskjeller på kryss av aldersgrupper, dette er noe man får sterke indikatorer på hvis man deltar i internasjonale spillgrupper. Det gir også en god forklaring på hvorfor man ser så mange nasjonale/kulturelle spillgrupperinger til tross for at det ikke er landegrenser på internett.

 

Så for å summere opp ser jeg ikke helt at det er gamer spesifikt og jeg er ikke helt enig med hva som forsårsaker at det er slik.

Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at spillere som er yngre er mer umodne enn spillere som er eldre uansett nasjonalitet. Som du sier finnes det ingen fakta på det. En voksen person holder seg for god til mye av drittslenginga som skjer, kontra de yngre spillerne som er nattens helter.

 

Dette er fellestrekk med det vanlige liv så vel som det tilkobla en kabel. Om du ikke klarer å finne en undersøkelse som finnes klare sammenhenger mellom alder å modenhet, tror jeg ikke du har leita spesielt mye.

Lenke til kommentar

Etter å ha tatt tak i en og annen slik sint gamer via spill, og da særlig LoL, som på ingen måte kommer med konstruktive tilbakemeldinger til en dårligere spiller for så og forklare han hvor idiotisk hans/hennes oppførsel er og hvordan tilbakemeldingene faktisk bør lyde har de som regel endret holdningen konsekvent. Kanskje bare der og da til kampen er ferdig for alt jeg vet og bryr meg. Er jeg heldig har jeg kanskje skapt en litt mer vennlig spiller jeg kan kose meg med i fremtiden.

 

Av akkurat disse grunnene har jeg dannet meg en liten teori om at folk som rakker ned på andre på grunn av at de er dårlige rett og slett ikke skjønner/har blitt fortalt at det finnes en bedre måte å angripe problemet.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at spillere som er yngre er mer umodne enn spillere som er eldre uansett nasjonalitet. Som du sier finnes det ingen fakta på det. En voksen person holder seg for god til mye av drittslenginga som skjer, kontra de yngre spillerne som er nattens helter.

 

Dette er fellestrekk med det vanlige liv så vel som det tilkobla en kabel. Om du ikke klarer å finne en undersøkelse som finnes klare sammenhenger mellom alder å modenhet, tror jeg ikke du har leita spesielt mye.

 

Hva jeg påstår er at det ikke er noen automatisk kobling mellom alder/modenhet og drittslenging, jeg mener at kultur er en langt sterkere påvirkingsfaktor, men hvis det er lett tilgjenglig data på dette må det da være trivielt for deg å gi en link.

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke noe nytt fenomen. Men dette er grunnlaget til at vi i gruppen min har sluttet å spille en del spill.

 

Tilbake i MW2 dagene når vi enda spilte det gjorde vi et eksperiment hvor alle på laget (fullt lag) kalte seg "i am everyone" så motstanderene ikke fikk et spesifik mål å gå løs på. Det endte opp i ragequitting og total forvirring på motstanderlaget. Vi spilte som noen gjennomførte rævhøl bare for å gjøre det hele komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...