Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sex i lang varig forhold- kjedelig i lengden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det henger sammen med hvordan forholdet er generelt, men jeg er uenig i at det må bli kjedeligere. Den typen spenning i starten av et forhold, der alt er nytt og man svever på en rosa sky, er ikke den eneste typen spenning. Derimot må man kanskje jobbe litt for det, i hvert fall i perioder.

 

Etter min erfaring er det når man kjenner hverandre godt at man kan begynne å eksperimentere og bli trygge nok til å bryte mer ut av komfortsonen. Da blir det også lettere å dele fantasier og skape nye sammen. Et forhold utvikler seg, også seksuelt.

 

Sex i et langvarig forhold trenger ikke å bli en kjedelig fredagsrutine. Nytt på nytt-Skavlan-misjonær i mørket, under dyna.

 

Et langvarig forhold trenger heller ikke å bety at man aldri mer har sex med andre mennesker. Noen kan velge å åpne forholdet, selv om jeg mistenker at "Jeg er lei av kroppen din og vår kjedelige sex" er et dårlig utgangspunkt for et sånt prosjekt, hvis målet er å forbedre sexlivet.

 

..og etter nærmere 10 år, så digger jeg fortsatt kroppen hans, og går ikke lei. Forresten, det gjelder hele mannen, når jeg tenker meg om. Det henger nok sammen. :) Satser på at det er gjensidig. Tenningen og seksualiteten vår bygger ikke bare på det ytre, eller selve kroppen. Det hadde vært kjipt, med tanke på hvor mange vakre mennesker som da ville vært en umiddelbar trussel.

 

Hvis forholdet er nede i en liten dal, eller den ene eller begge har en dårlig periode med sykdom eller mye stress eller lignende, noe som virkelig kan eller vil skje en eller annen gang i løpet av et langvarig forhold, så vil nok det sannsynligvis påvirke hvordan sexlivet blir også. Å ha et bra sexliv alt i alt, over tid, trenger ikke å bety at forholdet er kjempebra hele tiden, at det er en slags jevn kurve, eller at sexlivet er akkurat like intenst og spennende, over lang, lang tid- hver eneste gang, særlig uten å jobbe for det. Det høres helt urealistisk ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Går man ikke lei samme dame eller mann til slutt? Blir det ikke kjedelig med samme kroppen i lang tid?

 

Anonymous poster hash: c7a3e...1e8

Jeg har opplevd dette selv. Jeg tror det er ganske vanlig at sex blir kjedelig når man har vært sammen en stund og er vant med hverandre. Det er mer spennende når man ikke kjenner hverandre så godt.

 

Huff dette blir bare flaut å snakke om :rofl:

Lenke til kommentar

 

Et langvarig forhold trenger heller ikke å bety at man aldri mer har sex med andre mennesker. Noen kan velge å åpne forholdet, selv om jeg mistenker at "Jeg er lei av kroppen din og vår kjedelige sex" er et dårlig utgangspunkt for et sånt prosjekt, hvis målet er å forbedre sexlivet.

.

Hvorfor ikke si det som det er? Hva skal man si mener du?

 

Anonymous poster hash: c7a3e...1e8

Lenke til kommentar

Holder man forelskelsen ved like og faktisk bruker litt tid på å være kjærester blir jo sexen bare bedre! Man vet mer om hva den andre liker, og man tør mye mer. Sex i starten av et forhold er spennende ja, men særlig godt? Nei.. Man tør ikke slippe seg løs eller si hva man ønsker, og alt handler egentlig om at man er redd for å gjøre noe den andre ikke liker.

 

Nå har ikke jeg veldig langvarige forhold bak meg, et på fire år og et på to år, men jeg har ikke opplevd at sexen ble dårligere i noen av de, bare bedre og bedre.

 

Og å bli lei av kroppen til kjæresten?? Begynner man å tenke sånn kan man bare avslutte hele greia, man blir da ikke lei kroppen/utseendet på en man elsker! Ettersom tiden går blir man vel heller mer og mer glad i akkurat den kroppen, fordi den tilhører den man er så utrolig glad i. Blir man lei av å se på noe pent bare fordi man har sett på det lenge nok? Jeg blir aldri lei av å se på fjell, natur og fosser, selv om jeg har sett samme fjellet i over 25 år. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett i det, Heidi. Etterhvert som man er sammen, så blir man mer og mer trygg på hverandre. Den tryggheten er veldig fin. Man blir også mer og mer kjent med hverandre og vet hva den andre liker. Er viktig å bruke tid på hverandre og kjærligheten, være kjærester... Det går ikke av seg selv. I bunn og grunn er jeg vel ganske enig med deg ;)

 

Man vil vel også lære grensene til partneren sin med tid og stunder og dersom man har noen fantasier, så kan man prøve å leve ut de - alt er avhengig av hva begge vil såklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke si det som det er? Hva skal man si mener du?

 

Anonymous poster hash: c7a3e...1e8

 

Det er hele innfallsvinkelen ved å prøve å bøte på et skakkjørt sexliv, og kanskje et skrantende forhold, og at man er lei av kjærestens kropp ved å heller ha sex med andre, som virker feil.

 

Tenk deg dette scenarioet: Kjæresten din sier at hun er lei av kroppen din og sexlivet deres, og at hun derfor mener det ville vært en god ide med trekant med en annen mann. Ville du vurdert det? Jeg for min del synes det høres både lite empatisk og mindre smart ut.

 

Nå er jeg ingen ekspert på området, men det å åpne forholdet for sex med andre bør være et supplement, et krydder, noe begge vil, en berikelse, ikke en erstatning for sex med hverandre. I tillegg bør man være sikker på at forholdet tåler det, og at man er trygge på hverandre. Noe jeg strengt tatt tviler på, med de forutsetningene der.

 

Hva man skal si? Det beste forslaget jeg kommer på er å først realitetsorientere seg selv om hva det er du faktisk foreslår, og på hvilket grunnlag. Så, om man har tenkt gjennom om det virkelig er noe man har lyst til, ta det opp med kjæresten på en god måte, prate om hvilke forventninger og tanker man har om det, nøyaktig hva man tenker seg og hva det kan tilføre forholdet, og diskutere rammene, inkludert det følelsesmessige, som sjalusi og lignende.

 

Man skal for øvrig også respektere et nei.

 

Jeg hadde aldri involvert meg i et åpent forhold, verken som tredjepart eller som kjæreste, hvis utgangspunktet var at det skulle fikse et dårlig sexliv og misnøye med den andres kropp. Det prosjektet virker nemlig sjanseløst og lite gjennomtenkt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har aldri klart å tenne på en kvinne mer enn et par måneder sammenhengende. Det er sjeldent jeg tenner på kvinner etter å ha hatt meg med dem bare en gang, uten at jeg vet hva som skjer.

 

For meg er det plent umulig å forstå at menn i heletatt kan holde ut med den samme jenta i månedsvis, ja kanskje til og med årevis, men jeg antar at de har få alternativer og har gode avkoblingsteknikker eller sterk innlevelse av fantasier om andre.

 

Har dog oppdaget med en spesiell eks at jeg fortsatt kan tenke tilbake på hennes som meget aktuell og tiltalende, selv om jeg var lei av henne for lengst da jeg stakk fra henne. SÅ et lengere opphold fra kvinner kan muligens styrke tenning på dem igjen, om den begynne å dabbe av, men få kvinner har vel vett eller godvilje nok til å la mennene deres få prøve nye impulser og variasjon, når de er for narsissistiske for sitt eget beste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...