Gå til innhold

Den lille Pokémon X/Y-tråden


Aerow

Anbefalte innlegg

Gikk til anskaffelse av Y igår og skal si ungen i meg likte det :)

Men er størst fan av Kanto starters og endel av 2nd/3th gen pokemon. Har ingen på 3ds'n og trenger noen og trade med, er det flere som har en Squirtle til overs? Charmander har jeg og valgte Chespin som Kalo starter så bulbasaur er ikke aktuelt..enda..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker også best 1gen Pokemon, men samtidig merker jeg også at når jeg har spillt spill med nyere generasjoner så lærer jeg meg å like mange av de som er der også. Selv om jeg syns en del av de nye lommemonsterne er litt unødvendige. :p

 

Har ikke fått spillt så lang enda, så er fortsatt helt i startfasen av Y, men har Froakie som starter, og kommer til å velge Charmander når jeg får velge Kanto-starter, så dersom noen har en Bulbasaur de vil trade meg etterhvert, så sier jeg ja takk :)

Lenke til kommentar

Heter Mikkel i spillet. Har alle Kalos-starterne også, samt Tyrunt, Swirlix, Clauncher og Houndour hvis det skulle være interresant.

 

Får en del fra GTS, Squirtle derimot kommer fra Blastoisen jeg fikk i starten av spillet.

Okay :) Houndour er også av interesse. Bommet litt der faktisk da jeg trodde Houndour var å finne i Y, men finnes bare i X om jeg ikke tar helt feil.

 

Uansett er på jobb nå, så tar gjerne litt trading senere idag om dere kan. Er vel på fra 5 og utover tenker jeg.

Lenke til kommentar

Gikk til anskaffelse av Y igår og skal si ungen i meg likte det :)

Men er størst fan av Kanto starters og endel av 2nd/3th gen pokemon. Har ingen på 3ds'n og trenger noen og trade med, er det flere som har en Squirtle til overs? Charmander har jeg og valgte Chespin som Kalo starter så bulbasaur er ikke aktuelt..enda..

Har flere Squirtler igjen, så vi kan sikkert bytte. :) Friend Code?

 

Okay :) Houndour er også av interesse. Bommet litt der faktisk da jeg trodde Houndour var å finne i Y, men finnes bare i X om jeg ikke tar helt feil.

Uansett er på jobb nå, så tar gjerne litt trading senere idag om dere kan. Er vel på fra 5 og utover tenker jeg.

Hehe, har Y selv, men har fått tak i en del X-eksklusive Pokémon. Passer fint rundt 17 tiden her også.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål mens jeg sitter og venter på posten med Pokémon X i:

 

Hvordan får dere flere starters? Aerow, du sier for eksempel at du har flere Squirtles. Er løsningen å lage flere saves hvor man starter med de forskjellige, bytte de til en venn, og bytte tilbake?

 

Og jeg forstår det slik at man kan velge en "ny" starter, og en gammel? Tenker å velge Charmander, hvilken "ny" starter er det lurt å velge da?

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål mens jeg sitter og venter på posten med Pokémon X i:

 

Hvordan får dere flere starters? Aerow, du sier for eksempel at du har flere Squirtles. Er løsningen å lage flere saves hvor man starter med de forskjellige, bytte de til en venn, og bytte tilbake?

 

Og jeg forstår det slik at man kan velge en "ny" starter, og en gammel? Tenker å velge Charmander, hvilken "ny" starter er det lurt å velge da?

 

Selv startet jeg med Chespin og Squirtle. Etter at jeg fikk tak i Ditto puttet jeg den sammen med Blastoise hos Day-Care, og fikk masse egg jeg har klekket. De andre Kalos-starterne fikk jeg tak i på GTS, så gjør jeg det samme med dem. :)
Lenke til kommentar

Hvordan er breeding tungvindt? Tar heller ikke spesielt lang tid..

Som jeg har nevnt før er jeg vant til Shin Megami Tensei. Det er mye av det samme som pokemon, dvs vi samler monstre, trener dem, lar dem sloss og så videre. Men til forskjell fra Pokemon kan vi spleise monstre her. Da kan vi ganske enkelt se en liste over alle mulige monstre vi kan få, basert på hvilke foreldre vi har. Dermed kan vi velge det monstret vi vil ha, og vi får det med en gang. Vi slipper dette tullet med å levere fra oss to monstre, vente en lang tid på å få et egg, og så vente på at egget skal klekkes før vi finner ut hva vi egentlig får. Så ja, Pokemon er ekstremt tungvindt i forhold.

 

Anyway, kanskje best å ikke lagre i Luminos City. Mange har meldt fra om en gamebreaking bug der.

 

http://www.ign.com/articles/2013/10/16/look-out-for-this-pokemon-x-and-y-game-breaking-bug

Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt før er jeg vant til Shin Megami Tensei. Det er mye av det samme som pokemon, dvs vi samler monstre, trener dem, lar dem sloss og så videre. Men til forskjell fra Pokemon kan vi spleise monstre her. Da kan vi ganske enkelt se en liste over alle mulige monstre vi kan få, basert på hvilke foreldre vi har. Dermed kan vi velge det monstret vi vil ha, og vi får det med en gang. Vi slipper dette tullet med å levere fra oss to monstre, vente en lang tid på å få et egg, og så vente på at egget skal klekkes før vi finner ut hva vi egentlig får. Så ja, Pokemon er ekstremt tungvindt i forhold.

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Pokémon_breeding

Kos deg.

Lenke til kommentar

Ein ting som irriterer meg litt er at ein kan bruke abilities som Fly, Surf, Rock Smash etc utenom kamp, men ikkje Restore. Om først ein pokemon har evnen til å heale seg bør han kunne bruke det når som helst.

Emm, what? Du kan fint heale utenfor kamp, det er vanligvis å anbefale så du ikke kaster bort runder der motstanderen kan hamre løs på en av dine pokemon.

 

Dessuten er vel dette et av de letteste spillene i serien, jeg hadde til og med Lucario på level 70 da jeg slo Elite 4 :p

Lenke til kommentar

Emm, what? Du kan fint heale utenfor kamp, det er vanligvis å anbefale så du ikke kaster bort runder der motstanderen kan hamre løs på en av dine pokemon.

 

Dessuten er vel dette et av de letteste spillene i serien, jeg hadde til og med Lucario på level 70 da jeg slo Elite 4 :p

 

Tror han sikter til at han ikke kan bruke healing abilities som diverse pokemon har, utenfor kamp, eller var slik jeg forstod det hvertfall.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Tja, vet ikke om jeg vil kalle det at spillet henger etter, de har nå sikkert gjort det slik for en grunn. For å se på det fra en annen vinkel, hadde det vært mulig, så hadde det jo så og si vært null nytte av potions, og da forsvinner jo et stort pengesluk, som igjen vil bringe andre problemer vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Emm, what? Du kan fint heale utenfor kamp, det er vanligvis å anbefale så du ikke kaster bort runder der motstanderen kan hamre løs på en av dine pokemon.

 

Dessuten er vel dette et av de letteste spillene i serien, jeg hadde til og med Lucario på level 70 da jeg slo Elite 4 :p

 

At dette er det letteste spillet i serien tviler jeg ikke på, slo hele elite four med Blaziken og et par potions. Hadde fullt team der alle var 60+ også, men trang ingen av dem .:p

Lenke til kommentar

Tja, vet ikke om jeg vil kalle det at spillet henger etter, de har nå sikkert gjort det slik for en grunn. For å se på det fra en annen vinkel, hadde det vært mulig, så hadde det jo så og si vært null nytte av potions, og da forsvinner jo et stort pengesluk, som igjen vil bringe andre problemer vil jeg tro.

 

Jeg healer stort sett bestandig etter noen kamper ved å dra til et pokemon-senter og hvile. Bruker svært sjelden potions utenfor kamp uansett. ;) Gidder ikke engang bruke antidote om noen blir forgiftet. Det er lettere å bare hvile etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...