Gå til innhold

Tollfri netthandel. Virke frykter liberaliseringen?


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Dette blir Norges undergang. Nå er desidert siste spikeren i kista satt.

 

Frihet satt i system. Fri konkurranse over alt er jo den første skrivebordsmodellen samfunnsøkonomer møter.

 

Hensynet til forbrukerne teller mest. Vi får satse på å selge rent vann, ren luft og uberørt natur til utlendingene. Men der har vel Russland en absolutt fordel?

Lenke til kommentar

Jeg gikk selv til valgurnene delvis for å få forhøynet den for lengst utdaterte 200-kronersgrensen, men jeg forventet ikke mer enn en økning til 400 eller 500 kroner. Jeg er overrasket over at de klinte til med 1000 kroner. Det blir spennende å se om dommedagsprofetene får rett eller om livet vil gå sin vante gang. Selv er jeg imot 200-kronersgrensen fordi jeg ofte handler varer fra utlandet som rett og slett ikke er tilgjengelige i Norge og har følt det som meningsløst at jeg skal bli rammet av en politikk som er ment å beskytte norske forretninger. Jeg kommer neppe til å handle noe mer i utlandet selv om grensen øker til 1000 kroner, det betyr bare at jeg slipper å betale toll på varer jeg uansett ikke kunne handlet i Norge. Jeg er fornøyd med de norske nettbutikkene jeg bruker og ser ingen grunn til å slutte og handle der selv om jeg kan spare noen få kroner, men for de med dårlig råd kan det være fint å ha friheten til å grave frem bedre tilbud på nett.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

 

Frihet satt i system. Fri konkurranse over alt er jo den første skrivebordsmodellen samfunnsøkonomer møter.

 

Hensynet til forbrukerne teller mest. Vi får satse på å selge rent vann, ren luft og uberørt natur til utlendingene. Men der har vel Russland en absolutt fordel?

Tror vi slipper det også. Synes allerede luften har blitt dårligere etter at dette kom frem. Fuglene has forsvunnet og det har blitt generelt mørkere ute. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tror vi slipper det også. Synes allerede luften har blitt dårligere etter at dette kom frem. Fuglene has forsvunnet og det har blitt generelt mørkere ute. :(

 

Det er vel først og fremst trekkfuglene du tenker på? Venter du flere skattflyktninger om det tiltaket ikke går igjennom?

 

Noen hevder at det ikke kommer lenger enn til skrivebordsskuffen når forslaget møter embetsverket i Finansdepartementet.

 

Den påtroppende regjeringen gir ihvertfall embetsverket mer papirarbeide, så færre papirflyttere og mindre byråkrati spørs det om det blir. Slik kan resultatet bli med lite gjennomtenkte populistiske forslag.

 

Hvor gode var de mange høyt kvalifiserte medarbeiderne Erna og Siv snakket om på Sundvollen? Hva blir de neste innslagene i dagsnytt 18 og media? Venter i spenning, siden dette er det første store populistiske eksperimentet i Norge.

Lenke til kommentar

 

Det er vel først og fremst trekkfuglene du tenker på? Venter du flere skattflyktninger om det tiltaket ikke går igjennom?

 

Noen hevder at det ikke kommer lenger enn til skrivebordsskuffen når forslaget møter embetsverket i Finansdepartementet.

 

Den påtroppende regjeringen gir ihvertfall embetsverket mer papirarbeide, så færre papirflyttere og mindre byråkrati spørs det om det blir. Slik kan resultatet bli med lite gjennomtenkte populistiske forslag.

 

Hvor gode var de mange høyt kvalifiserte medarbeiderne Erna og Siv snakket om på Sundvollen? Hva blir de neste innslagene i dagsnytt 18 og media? Venter i spenning, siden dette er det første store populistiske eksperimentet i Norge.

Nei, jeg snakker ikke om trekkfugler. Dette blir dommedag slik det står beskrevet i bibelen. Og Frp og Frp er ansvarlige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nei, jeg snakker ikke om trekkfugler. Dette blir dommedag slik det står beskrevet i bibelen. Og Frp og Frp er ansvarlige.

 

Litt morsomt om dette http://snl.no/Dyret_i_%C3%A5penbaringen skjer med KrFs støtteærklæring. :roll:

 

Se også:

 

http://www.herregud.com/?id=8

 

Ingen får kjøpe eller selge uten merket!

pixel.gif

Som Gud har forutsett vil det snart ikke være mulig å kjøpe eller selge noen ting med mindre du har Merket som er beskrevet i Åpenbaringen. Etter at IDChip har gått som en farsott i USA, så har endelig denne verifiseringsbrikken kommet til Norge. Innen utløpet av neste år, forventer vi at alle medlemmene av Svevende Ord vil ha fått implantert denne sikkerhetsbrikken, enten i pannen eller på den høyre hånden.

 

 

Får forberede meg på byttehandel.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Selvsagt ønsker ikke norske nettbutikker at tollgrensen skal heves. De har levd fett på skyhøye tollgebyrer helt siden netthandelen ble noen Ola- og Kari Nordmann tok som en selvfølge. At dette vil koste tusenvis av arbeidsplasser er ren propaganda.

 

Dette vil kunne føre til lavere priser for norske forbrukere når de netthandler i norske nettbutikker da konkurransen blir større fra utlandet. Derfor frykter norske nettbutikker en økning.

 

Norsk netthandel har vært en av de ivrigste lobbyistene for at tollgrensen ikke har blitt hevet siden 1975(!). En heving av tollgrensen er på tide og vil komme norske forbrukere til gode.

 

Ja til heving av tollgrensen!

Lenke til kommentar

Ja har sett at mørket kommer tideligere i det siste, været har blitt kaldere, trærne har mistet blader og ruten på bilen min blir dekket av et slags djevelsk hvitt belegg hver morgen som må skrapes bort.

Det er sikkert FRP og deres heving import frigrensen forslag som har skylda slik som kgun foreslår...

 

Dommedagen er nær folkens. Med 1000 kroners fribeløp kommer det bare til å bli værre og værre. Hva blir det neste? Kommer det til å begynne å regne iskrystaller fra himmelen som dekker bakken og kommer vann og innsjøer til å fryse etterhvert som følge av dette forslaget tro?

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Betegnelsen tollgrense gir inntrykk av at dette handler om noe annet enn det gjør. Det er en merverdiavgiftgrense, ikke en tollgrense. Hvordan skal norske bedrifter klare å konkurrere med 25 % høyere priser enn de utenlandske bedriftene? En økning av grensen vil virke konkurransevridende til fordel for utenlandske bedrifter, og vil gå på bekostning av norske arbeidsplasser. Mva-satsen burde senkes, men så lenge den er som den er, er det fullstendig urimelig at utenlandske bedrifter skal slippe unna mens norske bedrifter må betale.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...