Gå til innhold

Nytt skjermkort : Gtx 780 eller radeon r9 290x?


hansi45101

  

39 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse:

    • Gtx 780
      11
    • Radeon r9 290x
      28


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ut i fra hva jeg ser:

 

XFX AMD Radeon R9 290X koster 9999,- foreløpig, det er ganske dyrt, med mindre vi snakker om 2 fysiske GPUer slik som Radeon HD 7990 6GB.

 

Nå finner vertfall jeg lite informasjon om R9 290x

 

GTX Titan

Shading Units: 2688 TMUs: 224 ROPs: 48 SMX Count: 14 Pixel Rate: 46.8 GPixel/s Texture Rate: 187 GTexel/s Floating-point performance: 4,494 GFLOPS

 

R9 290x

Shading Units: 2816 TMUs: 176 ROPs: 64 Compute Units: 44 Pixel Rate: 64.0 GPixel/s Texture Rate: 176 GTexel/s Floating-point performance: 5,632 GFLOPS

R9 280X

Shading Units: 2048 TMUs: 128 ROPs: 32 Compute Units: 32 Pixel Rate: 27.2 GPixel/s Texture Rate: 109 GTexel/s Floating-point performance:

3,482 GFLOPS

 

 

Så hvis disse tallene skulle stemme, med mindre ATI levere noen dårlige drivere bør ATI ha en fordel.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kortet har jo kommet ut nå, og jeg må si at prisene er ganske fristene. En av grunnene for at jeg ville oppgradere var at jeg slapp og ha to forskjellige kort i pcen for å få tre skjermer. En med HDMI, Vga, dvi og to med vga. Eneste problemet er at dette skjermkortet ikke kommer til å støtte vga, verken med eller uten konverter. Noen som vet en vei rundt dette uten å sette inn et nytt skjermkort? Det trekker da ekstra mye strøm og høyere temperatur.

Lenke til kommentar

Sidan du skal hovedsakleg skal spele BF4 så vil eg sterkt anbefale 290X pga. Mantle som mest sannsynleg vil gi ein ganske solid boost.

 

I tillegg så presterer kortet like godt som Titan i mangen testar, og like godt / betre enn GTX 780.

 

Når det gjeld skjermane med VGA så veit eg ikkje, men så har eg ikkje brukt VGA på ei god stund heller.

Lenke til kommentar

Kortet har jo kommet ut nå, og jeg må si at prisene er ganske fristene. En av grunnene for at jeg ville oppgradere var at jeg slapp og ha to forskjellige kort i pcen for å få tre skjermer. En med HDMI, Vga, dvi og to med vga. Eneste problemet er at dette skjermkortet ikke kommer til å støtte vga, verken med eller uten konverter. Noen som vet en vei rundt dette uten å sette inn et nytt skjermkort? Det trekker da ekstra mye strøm og høyere temperatur.

Det står at det skal støtte en DVI-VGA-adapter, men jeg er usikker på om to vil fungere.

På en annen side, så er du nødt til å bytte VGA-skjermene dine om du vil oppgradere, Nvidia-kortene støtter ikke to VGA-skjermer de heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...